  • 91. Data: 2008-01-06 09:55:40
    Temat: Re: nowy dowod a panstwo policyjne
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Liwiusz wrote:

    > Kontrprzykład obalający Twoją tezę: mieszkaniec z umową najmu.

    To podaj który artykuł ustawy zezwala mu nie przynosić *potwierdzenia
    pobytu*.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 92. Data: 2008-01-06 10:09:24
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Piotr Kubiak pisze:
    > To podaj który artykuł ustawy zezwala mu nie przynosić *potwierdzenia
    > pobytu*.

    wprost żaden, tylko że tego potwierdzenia dokonuje sam, gdyż dysponuje
    tytułem prawnym do lokalu

    KG

  • 93. Data: 2008-01-06 13:19:35
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    kam wrote:

    > wprost żaden, tylko że tego potwierdzenia dokonuje sam, gdyż
    > dysponuje tytułem prawnym do lokalu

    Nie przekonuje mnie to. Gdyby ustawodawca tak chciał, to napisałby
    wyraźnie: potwierdzenie lub tytuł prawny. Zwłaszcza że kiedyś ten tytuł
    prawny był obowiązkowy.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 94. Data: 2008-01-06 14:52:58
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Piotr Kubiak pisze:
    > Nie przekonuje mnie to. Gdyby ustawodawca tak chciał, to napisałby
    > wyraźnie: potwierdzenie lub tytuł prawny. Zwłaszcza że kiedyś ten tytuł
    > prawny był obowiązkowy.

    Napisał potwierdzenie od właściciela lub osoby z tytułem prawnym
    Jak Twoim zdaniem melduje się właściciel?

    KG

  • 95. Data: 2008-01-06 15:31:39
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    kam wrote:

    > Napisał potwierdzenie od właściciela lub osoby z tytułem prawnym

    Napisał: innej osoby (podmiotu). Przyznaję - można to interpretować
    dwojako. Moim zdaniem nie chodzi tu o "właściciela lub inny niż
    właściciel podmiot z tytułem prawnym", tylko o "właściciela lub inny niż
    mieszkaniec podmiot z tytułem prawnym". Gdyby było po Twojemu, to można
    by wyrzucić słowo "inny" i byłoby identycznie: "właściciela lub podmiot
    dysponujący tytułem prawnym".

    > Jak Twoim zdaniem melduje się właściciel?

    Właściciela ustawodawca wymienił explicite, jak uprawnionego do
    wystawienia tego potwierdzenia.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 96. Data: 2008-01-06 16:17:40
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Piotr Kubiak pisze:
> [...]
    > mieszkaniec podmiot z tytułem prawnym". Gdyby było po Twojemu, to można
    > by wyrzucić słowo "inny" i byłoby identycznie: "właściciela lub podmiot

    pewnie by i można wyrzucić, ale zauważ, że właściciel to też podmiot
    dysponujący tytułem prawnym, stąd słowo 'inny'
    a poza tym - wedle Twojej interpretacji np. osoba, której przysługuje
    spółdzielcze (lokatorskie bądź własnościowe) prawo do lokalu musiałaby
    pojawić się w urzędzie z osobami wchodzącymi w skład organu spółdzielni,
    bo przecież tylko właściciel może potwierdzić

    > Właściciela ustawodawca wymienił explicite, jak uprawnionego do
    > wystawienia tego potwierdzenia.

    jak również podmiot inny niż właściciel, byle z tytułem prawnym,
    nie wiem na jakiej podstawie przyjmujesz, że w przypadku właściciela
    może sam potwierdzić, a "inny podmiot dysponujący tytułem prawnym" już nie
    właściciel i 'inny podmiot' wymienieniu są przecież alternatywnie

    KG

  • 97. Data: 2008-01-06 17:12:06
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    kam wrote:

    > pewnie by i można wyrzucić, ale zauważ, że właściciel to też podmiot
    > dysponujący tytułem prawnym, stąd słowo 'inny'

    Jak pisałem: "inny" MZ oznacza inny niż mieszkaniec (meldujący się), a
    nie inny niż właściciel.

> [...]
    > pojawić się w urzędzie z osobami wchodzącymi w skład organu spółdzielni,
    > bo przecież tylko właściciel może potwierdzić

    Przecież potwierdzający nie musi się stawić w urzędzie osobiście. A poza
    tym idę o zakład, że umowa ze spółdzielnią jest w takich przypadkach tak
    skonstruowana, że sama w sobie stanowi już to potwierdzenie.

> [...]
    > może sam potwierdzić, a "inny podmiot dysponujący tytułem prawnym" już nie
    > właściciel i 'inny podmiot' wymienieniu są przecież alternatywnie

    Obowiązkowe potwierdzenie może wystawić:
    a) właściciel
    b) inny podmiot.

    Kwestionuję że "inny podmiot" oznacza "inny niż właściciel". Celem
    punktu a było to, żeby właściciel mógł potwierdzić sobie sam (bo nikt
    inny i tak nie może), a celem punktu b: żeby nie trzeba było zawsze
    właściciela szukać, zwłaszcza jak i tak lokalu nie posiada i żyje sobie
    w USA (wtedy potwierdza ktoś z tytułem prawnym - np. ten komu właściciel
    lokal wynajął, a najemca go teraz użycza meldującemu się).

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 98. Data: 2008-01-06 23:14:19
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Piotr Kubiak napisał(a):

    > To podaj który artykuł ustawy zezwala mu nie przynosić *potwierdzenia
    > pobytu*.

    Najpierw podaj artykuł nakazujący mieszkańcowy z umową najmu
    przynoszenie potwierdzenia pobytu od właściciela.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 99. Data: 2008-01-11 19:37:41
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > A niby kto miałby tak zaprotestować. Może te zwierzątka co oglądają
    wenezuelskie
    > i polskie seriale, koła fortuny, tańce z gwizdami? Marzyciel.

    oni ni zmieniaja miejsca pobytu, moznaby im wpisac w dowodzie "ulica X/X,
    miejsce przed TV" ;)

    Icek

    PS Tak czy owak liczylem na komisje Palikota, ze moze jednak cos zdziala i
    skasuje pare nieprzydatnych przepisow jak chocby te o sciaganiu strzalek do
    skretu w prawo