  • 71. Data: 2013-08-09 13:26:01
    Temat: Re: no i uciekl...
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    On Friday, 9 August 2013 12:36:49 UTC+2, Andrzej Lawa wrote:

    > Konkretne przykłady poproszę. W przypadku uderzeń w twarz przez
    > chuderlawego człowieka BEZ ciężkich rękawic.

    Chodziło mi o rękawice bokserskie, które zmniejszają siłę uderzenia.

    http://sports.yahoo.com/box/news?slug=ycn-8238077

    Wiadomo że chuderlawy będzie miał na to szanse o wiele mniejsze i jeśli coś się
    stanie to raczej z winy okoliczności (np. pękający przy okazji tętniak), niż od
    samego uderzenia.

    > PS: zawijaj wiersze

    PS: zakutalizuj sobie czytnik na jakiś nowoczesny co sam zawija wiersze.

    AdamK

  • 72. Data: 2013-08-09 13:56:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.08.2013 13:00, Budzik pisze:

    > Nie widzę powodu na tłumaczenie spraw oczywistych.
    > Jeżeli uważasz, że bicie 70 letniego człowieka po głowie nie może sie źle
    > skonczyć to.. cóż... masz prawo takich poglądów.

    Źle może się skończyć także niewinne klepnięcie po plecach (z powodu
    jakiejś nietypowej wady anatomicznej) czy poczęstowanie ciastem (z
    powodu uczulenia na jakiś składnik). Istotna jest kwestia, czy można
    OCZEKIWAĆ że takie czynności mogą spowodować poważne zagrożenie dla
    zdrowia czy życia.

    I proszę cię nie fałszuj - głowa a twarz to nie synonimy.

    W tym przypadku można było najwyżej oczekiwać krwiaków na twarzy oraz
    uszkodzenia uzębienia.

    [ciach]

    > Chodzi ci o runde drugą?
    > Wcześniej tłumaczyłes ze to była jedna, spójna sytuacja.
    > Tak czy siak juz tłumaczyłem - kopał, a potem zamiast albo sie oddalic albo

    Mhm. Czyli wg ciebie stanie w miejscu to "zachowywanie się jak wandal"?

    > wyjasnic asytuacje postawił swoje ego na pierwszym miejscu i udowodnił
    > dziadkowi, ze ten głupio zareagował.

    Odczep się od ego. Mówimy o PRAWIE. Miał prawo stać, więc miał prawo się
    bronić przed przeganianiem. KROPKA.

    > :)

    > Możesz Andrzeju obrażać do woli - juz wiemy ze jakos tak musisz prowadzić
    > dyskusję.

    Masz schizofrenię i wiele głosów w głowie? Czy też tak przerośnięte ego,
    że używać pluralis maiestatis?

    Swoją drogą sprytna z ciebie bestia - robisz lament, że cię strasznie
    krzywdzę "obrażaniem" i manipulujesz słowami: z obrony przed groźnym
    atakiem (gazem, pałką i psem) robisz obronę przed... zwracaniem uwagi.
    Goebbels wysiada.

    > Ja powtórze - nie twierdze, że dziadek zachował się rozsądnie.
    >
    > Ja twierdzę, ze:
    > - moim zdaniem reakcja "młodego" była przesadzona bo bił dziadka jak ten
    > juz lezał.

    Zrozum wreszcie - to jest działanie czysto odruchowe. Tłumaczyłem ci, a
    ty nie - ciągle tkwisz w świecie gier turowych, gdzie po każdym kolejnym
    kroku można stwierdzić, ile HP ma przeciwnik i możesz odstąpić od ataku
    jak tylko uzyskasz obezwładnienie.

    > - nie podoba mi sie zachowanie prokuratury, która zwalnia człowieka
    > zamieszanego w zgon bez sprawdzenia czy to rzeczywiscie nie była jego wina.

    Mhm. Fajnie. To jak kiedyś ktoś cię napadnie z nożem, ty go odepchniesz
    a on się przewróci i walnie głową w krawężnik, to mam nadzieję bez
    pyskowania pójdziesz do więzienia na parę miesięcy (lub lat) póki
    postępowanie się nie zakończy.

    [ciach]

    > Obejrzyj film.

    Oglądałem.

    > W jakim zwarciu.
    > Ten lezy a ten go leje.

    Niemalże obaj się przewrócili.

    > Gdyby młody myslał o obronie a nie o ataku to po przewróceniu dziadka
    > natychmiast by sie obrócił i odszedł / zwiał. No chyba, ze bał sie, ze go
    > 70 dziadek dogoni.

    No beton...

    Pies - dogoniłby spokojnie. Pies ma odruch atakowania uciekającego celu.

    I odwracać się tyłem do napastnika z kijem w ręku? Rozum ci odjęło?

    [ciach]

    > Możesz wskazać ten artykuł który to wskazuje, jakie to fatalne obrażenia
    > powstrzymywały tak podstawową rzecz jak wezwanie pomocy?

    Use google, young Jedi.

    > Wydawałoby sie, ze skoro młdoy czuł sie tak zagrożony przez dziadka to
    > policje wezwałby jak tylko miałby taką możliwośc.
    > Ale może rzeczywiście był tak pokaleczony że nie mogł. Czekam na
    > informacje.

    Proszę uprzejmie:
    http://prokocim24.pl/nowe-fakty-w-sprawie-tragedii-n
    a-ul-teligi/

    "Jednak to 69-letni mężczyzna, wybiegając z bloku, pierwszy zadał cios
    metalową pałką, w którą był uzbrojony. Uderzenie w głowę wywołało u
    31-latka napad furii. Z krwawiącą raną na głowie rzucił się na starszego
    mężczyzn."

    Aczkolwiek zastanawia mnie, gdzie oni widzieli tych dwóch odciągających? ;)

    [ciach]

    > Zgadza się. W ogole mnie to on niczego nie musi tłumaczyć.
    > Ale ja mam prawo oceniac jego zachowanie.

    Pewnie. Wolny kraj. Możesz też wierzyć, że Ziemia jest płaska.

    [ciach]

    > To jest tylko dowód na to, ze takie zatrzymanie powinno byc możliwie
    > krótkie (maks kilka dni, chyba wiecej nie potrzeba na sekcję zwłok i
    > pierwszze wnioski?).

    http://forumprawne.org/prawo-karne/346473-sekcja-zwl
    ok.html
    "Na podstawowe wyniki sekcji zwłok czeka się przeważnie około miesiąca,
    chyba że jest bardzo duży "ruch w interesie" to troszkę dłużej.
    Dłużej można czekać na niektóre, bardzo szczegółowe badania, prowadzone
    w oparciu o próbki pobrane w trakcie sekcji zwłok."

    > Ale absolutnie nie jest dowodem, ze takiego
    > zatrzymania nie powinno byc w ogóle, prawda?

    Dlaczego zidentyfikowany napadnięty miałby być więziony choćby na kilka
    dni? (a jak widać w tym przypadku "kilka" to jakieś 30)

    > Zartujesz prawda?
    > Co ma wspolnego zatrzymanie człowieka który bił sie z osoba która poniosła
    > śmierc do domniemania niewinności?

    Bo "się bił" w obronie własnej.

    > Przeciez ja go nie kaze skazac na tym chodniku.

    OK, a zobowiążesz się Z WŁASNEJ KIESZENI zapłacić za WSZELKIE SZKODY
    poniesione wskutek takiego miesięcznego zatrzymania "na wszelki
    wypadek"? Wyżywienie? Odszkodowanie za utracone dochody? Pokrycie
    utraconych dochodów wskutek bardzo możliwej utraty pracy? Straty moralne?

    > Oczywiście. Mój zdrowy rozsądek mówi mi cos innego ale oczywiscie możesz
    > mieć rację.
    > Zobaczymy za dwa trzy tygodnie, czy wroci...

    Och, jeśli faktycznie wydano nakaz aresztowania to były głupi wracając
    nawet z wcześniej planowanych wakacji.

    Równie dobrze może go reprezentować prawnik.

    > Fantastyczny, merytoryczny argument.
    > P.S. Znowu nie wyczułes ironii?

    Ironii? LOL

    [ciach]

    > Andrzej, przyznaj sie. robisz sobie jaja?

    Tymczasowe aresztowanie z założenia powinno być stosowane w sprawach
    WYJĄTKOWYCH, w szczególności przy groźbie mataczenia.

    > Zdaje sie, ze jednak było odwrotnie.

    Sam pisałeś, że nowy prokurator kazał zatrzymać. Zdecyduj się łaskawie.

    > Czyli postulujesz likwidację aresztu i do wiezienia tylko po wyroku?

    Patrz wyżej.

    Zapoznaj się też z zasadami tymczasowego aresztowania.

    Nawet zabójstwo, jeśli było nieumyślne (a w tym przypadku to MAKSYMALNA
    kwalifikacja - jeśli to faktycznie był jakiś superman, który kilkoma
    "plombami" mógł zabić) to maksymalny wymiar kary to 8 lat.

    Tożsamość została ustalona.

    Nie było przesłanek to tymczasowego aresztowania!

    Więcej - sam ciągle podkreślasz "bestialskie" bicie "bezwładnie
    leżącego". W takiej sytuacji jest duże prawdopodobieństwo, że to co
    spowodowało jego śmierć zdarzyło się już wtedy - i "morderca" de facto
    bił zwłoki. Czyli byłoby to nieumyślne bezczeszczenie zwłok...

  • 73. Data: 2013-08-09 14:00:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail @googlepoczta.com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Ciągle coś pomijasz :)
    > Nie uważasz, że myślący człowiek powinien przewidzieć, że psikanie
    > gazem, walenie bejzbolem i szczucie psem pełnego adrenaliny młodego
    > człowieka idącego w swoją stronę może się (dla
    > psikającego/walącego/szczującego) źle skończyć?

    Zgadzam sie. Przecież kilkukrotnie napisałem, ze głupio sie zachował.
    Mało tego, z filmu mozna wywnioskowac, że powziął środki nie adekwatne do
    zdarzenia.
    Ale to nie zwalnia drugiej strony od odpowiedzialności. Również jej nie
    przesądza.

    > No wiem - ten zmarły, to był były ormowiec. Nie można oczekiwać
    > myślenia.

    A tego to nie wiem. Sugerujesz drugie dno tej sprawy?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

  • 74. Data: 2013-08-09 14:07:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.08.2013 13:26, Adam Klobukowski pisze:

    > Chodziło mi o rękawice bokserskie, które zmniejszają siłę uderzenia.

    LOL

    One nie zmniejszają siły uderzenia. Głównie chronią ręce boksera i w
    pewnym zakresie skórę twarzy przeciwnika.

    Rękawice pozwalają na ZWIĘKSZENIE siły uderzenia w głowę, a zwłaszcza w
    twarz.

    > http://sports.yahoo.com/box/news?slug=ycn-8238077

    1. Zapadł w śpiączkę i zmarł... ale czy na pewno wskutek uderzenia w twarz?

    2. Wyraźnie napisano, że był to skutek uderzenia tyłem głowy i karkiem w
    liny.

    3. Zmarł wskutek infekcji.

    ....i tak dalej

    Dopiero ostatni "zmarł w skutek obrażeń mózgu".

    > Wiadomo że chuderlawy będzie miał na to szanse o wiele mniejsze i jeśli

    Jeśli co?

    > PS: zakutalizuj sobie czytnik na jakiś nowoczesny co sam zawija wiersze.

    Naucz się poprawnie pisać.

  • 75. Data: 2013-08-09 14:32:28
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    On Friday, 9 August 2013 14:07:58 UTC+2, Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    > pewnym zakresie skórę twarzy przeciwnika.
    >
    > Rękawice pozwalają na ZWIĘKSZENIE siły uderzenia w głowę, a zwłaszcza w

    Rękawice zmieniają rozkład sił od uderzenia, ale zwiększyć siły nie mogą.

    > 1. Zapadł w śpiączkę i zmarł... ale czy na pewno wskutek uderzenia w twarz?

    Udowodnij że nie ;)

    > 2. Wyraźnie napisano, że był to skutek uderzenia tyłem głowy i karkiem w
    > liny.

    No, ale na początku dostał w twarz ;)

    > 3. Zmarł wskutek infekcji.
    >
    > Dopiero ostatni "zmarł w skutek obrażeń mózgu".

    A jednak.

    > Jeśli co?

    Jeśli twój czytnik nie wyświetla treści postu, to naprawdę nie mój problem.

    > Naucz się poprawnie pisać.

    Coś niezrozumiale napisałem?

    AdamK

  • 76. Data: 2013-08-09 14:47:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.08.2013 14:32, Adam Klobukowski pisze:

    > Rękawice zmieniają rozkład sił od uderzenia, ale zwiększyć siły nie mogą.

    Mogą.

    1. większa masa pięści
    2. uderzający ma chronione dłonie, więc może walić "z całej pary" kilka
    razy z rzędu bez rozwalenia sobie knykci o zęby przeciwnika

    > Udowodnij że nie ;)

    Udowodnić trzeba winę. Czyli związek przyczynowo-skutkowy.

    > No, ale na początku dostał w twarz ;)

    Mhm. To i delikatnie pchając można zabić - bo ktoś może się przewrócić i
    uderzyć potylicą w krawężnik.

    > A jednak.

    Ale nadal nie ma szczegółów - jakie ciosy, ile i w którą część głowy.

    > Jeśli twój czytnik nie wyświetla treści postu, to naprawdę nie mój problem.

    Przy czytaniu wyświetla. Ale przy cytowaniu cytuje wg oryginału, a mi
    się nie chce przewijać ciągle okienek, bo jakiś lamer nie potrafi
    poprawnie pisać.

  • 77. Data: 2013-08-09 15:39:53
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    On Friday, 9 August 2013 14:47:04 UTC+2, Andrzej Lawa wrote:

    > Mogą.
    >
    > 1. większa masa pięści

    Większa masa pięści oznacza wolniejszy ruch.

    > 2. uderzający ma chronione dłonie, więc może walić "z całej pary" kilka
    > razy z rzędu bez rozwalenia sobie knykci o zęby przeciwnika

    To nie ma nic do rzeczy czy jednym ciosem w twarz można zabić.

    > Udowodnić trzeba winę. Czyli związek przyczynowo-skutkowy.

    Udowodnić trzeba swoje racje.

    > Mhm. To i delikatnie pchając można zabić - bo ktoś może się przewrócić i
    > uderzyć potylicą w krawężnik.

    Życie jest pełne niebezpieczeństw ;)

    > Ale nadal nie ma szczegółów - jakie ciosy, ile i w którą część głowy.

    To nie jest szczególnie istotne. Odpowiednio silny cios zabije nie ważne w którą
    część głowy trafi.

    AdamK

    --
    80 wierszy w lini ostatni raz używałem w 1993.

  • 78. Data: 2013-08-09 15:47:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

> [...]
    > powodu uczulenia na jakiś składnik). Istotna jest kwestia, czy można
    > OCZEKIWAĆ że takie czynności mogą spowodować poważne zagrożenie dla

    Zgadza sie. Ale chyba anelży to sprawdzić, jeżeli np. daje ci cistko a ty
    je zjadasz i padasz przy mnie trupem?

    > I proszę cię nie fałszuj - głowa a twarz to nie synonimy.

    Aha. Ok, to dwie zupełnie rózne sprawy.

    > W tym przypadku można było najwyżej oczekiwać krwiaków na twarzy oraz
    > uszkodzenia uzębienia.

    No to sie nie udało.

    > [ciach]

    > Mhm. Czyli wg ciebie stanie w miejscu to "zachowywanie się jak
    > wandal"?

    Tak. Zupełnie bez zwiazku z kopaniem drzwi i bunczucznym stawaniem przed
    osoba, której sie to nie spodobało.
    Typowy przykłąd osoby szukającej atrakcji w postaci awantury.

    > Odczep się od ego. Mówimy o PRAWIE. Miał prawo stać, więc miał prawo
    > się bronić przed przeganianiem. KROPKA.

    Nie twierdze ze nie miał.

    > Masz schizofrenię i wiele głosów w głowie? Czy też tak przerośnięte
    > ego, że używać pluralis maiestatis?

    Znowu obrażanie?

> [...]
    > krzywdzę "obrażaniem" i manipulujesz słowami: z obrony przed groźnym
    > atakiem (gazem, pałką i psem) robisz obronę przed... zwracaniem uwagi.

    Ja nie robię lamentu. Przyzwyczaiłem sie. Po prostu delikatnie zwracam
    uwage, ze wolałbym prowadzić dyskusję troche innym językiem. I tyle.

    Ad meritum - chodzi przede wszystkim o zachowanie prokuratury.
    Bo to ze obaj uczestniczy zdarzenia zachowali sie niemądrze - to chyba
    jasne.
    Tyle tylko, ze ich poziom agresji był troche inny.
    dodatkowo inne były możliwości.
    No i dla jednego skonczyło sie to jakimis ranami, dla drugiego smiercią.

    Wiec oczekiwałbym, ze prokuratura to zbada (bez przesadzania o winie, bo
    moze rzeczywiscie dziadek przesadził i dostał zawału z własnych emocji a
    kolega pomógł mu tylko nie ustepujac drogi)
    Nie godze sie natomiast z rozkładaniem rąk: uciekł nam.

> [...]
    > kolejnym kroku można stwierdzić, ile HP ma przeciwnik i możesz
    > odstąpić od ataku jak tylko uzyskasz obezwładnienie.

    To nie jest kwestia "tłumacze ci" a ja nie rozumeim.
    to jest kwestia, ze słysze co mowisz, rozumiem twoj punkt widzenia, po
    prostu sie z nim nie zgadzam.
    Zaatakował go 70 letni dziadek. 30 letniego faceta. W jaki szał trzeba
    wpasc zeby nie zauwazyc, ze mozna taka osobę szybko obezwładnic?

> [...]
    > nadzieję bez pyskowania pójdziesz do więzienia na parę miesięcy (lub
    > lat) póki postępowanie się nie zakończy.

    Widzisz, z tym sie nie zgadzam.
    Uwazam, ze postepowanie powinno byc szybkie.
    Ile trwa sekcja zwłok, aby powziac pierwsze wnioski i decyzje?
    2-3 dni?
    Wiec demagogia ze nie zamkneli go, bo siedziałby kilka lat, zanim cokolwiek
    sie wyjasni tylko dorzuca prokuraturze do ogródka.

    > [ciach]

    > Oglądałem.

    > Niemalże obaj się przewrócili.

    Młody owszem, delikatnie stracił równowage, ale nadal stał i tłukł.
    Bardziej wygladało, ze jest pochylony, bo przytrzymuje dziadka.

    > No beton...
    >
    > Pies - dogoniłby spokojnie. Pies ma odruch atakowania uciekającego
    > celu.

    Aha, czyli bił dziadka w miejscu zamiast uciekać, bo bął sie ze go pies
    zaatakuje?
    Hmm, i te wszystkie wersje rozpatrzył w głowie wtedy co nie był w stanie
    myslec, bo walczył w klinczu?

    > I odwracać się tyłem do napastnika z kijem w ręku? Rozum ci odjęło?

    Jak dziadek lezy, to mozna odsunac sie idac do tyłu.
    Przynajmniej by zobaczył ze dziadek juz go nie dogoni.

    > [ciach]

    > Use google, young Jedi.

    Tak myslałem.

    > Proszę uprzejmie:
    > http://prokocim24.pl/nowe-fakty-w-sprawie-tragedii-n
    a-ul-teligi/

    Jest duzo o tym w jaki szał wpadl młody.
    nie ma nic o obrażeniach uniemozliwiajacych wezwanie policji.
    ciekawe jest tez to, ze koledzy go odciągali, chociaz tego na filmie nie
    widziałem.

> [...]
    > metalową pałką, w którą był uzbrojony. Uderzenie w głowę wywołało u
    > 31-latka napad furii. Z krwawiącą raną na głowie rzucił się na

    Tak Andrzeju ale pytanie było, dlaczego po bijatyce nie wezwał policji.
    Twierdziłeś, ze był tak mocno poturbowany, ze nie był w stanie.
    Ten fragment tego nie potwierdza.
    Potwierdza za to, ze młody rzeczywiscie nad soba nie panował i jego atak to
    był bardziej atak furii niz samoobrona.
    Wyglada ze jednak ego.
    Pytanie prawne: czy niewspolmierna samoobrona w stosunku do ataku moze byc
    usprawiedliwiona atakiem furii?

    > Aczkolwiek zastanawia mnie, gdzie oni widzieli tych dwóch
    > odciągających? ;)

    Ano własnie. Tez tego nie widziałem. Ale skoro było ich trzech - to akurat
    jest argument przeciwko młodemu - w trojke bali sie 70 letniego dziadka.

    Przy okazji ciekawe co oni tam robili, dlaczego akurat te drzwi atakowali.

    > [ciach]

    > Pewnie. Wolny kraj. Możesz też wierzyć, że Ziemia jest płaska.

    Oczywiście, Ty również :)

> [...]
    > dłużej. Dłużej można czekać na niektóre, bardzo szczegółowe badania,
    > prowadzone w oparciu o próbki pobrane w trakcie sekcji zwłok."

    Miesiąc sekcja zwłok?
    Może to jest absurd o którym warto porozmawiać...
    Miesiac bez zadnych wniosków...?

    > Dlaczego zidentyfikowany napadnięty miałby być więziony choćby na
    > kilka dni? (a jak widać w tym przypadku "kilka" to jakieś 30)

    Pewnie dlatego, iż z filmu jasno widac, ze role sie zmieniają i po chwili
    to napadniety jest juz napadającym. Przez furie, jak sam przytoczyłeś.

    Ale:
    - czas trwania sekcji zwłok jest strasznie długi - dlaczego?
    - sekcja zwłok to jedno, ocena tego co sie stało - to drugie?
    Najważniejsze - skoro areszt miałby być tak długi to cz nie mozna
    zastosować jakis srodków posrednich? Odebranie paszportu, dorór?

    > Bo "się bił" w obronie własnej.

    Ale bił sie niewspołmiernie.
    A gdyby wyciągnał pistolet i zastrzelił dziadka?

> [...]
    > wypadek"? Wyżywienie? Odszkodowanie za utracone dochody? Pokrycie
    > utraconych dochodów wskutek bardzo możliwej utraty pracy? Straty

    Oczywiscie, przeciez płace podatki.
    Pracy by racej nie stracił - przeciez i tak miał w tym czasie zaplanowany
    urlop...;-)

    Ale powtarzam - 30 dni na sekcję zwłok wydaje mi sie absurdem.
    Powinno to trwać zdecydowanie krócej.

    > Och, jeśli faktycznie wydano nakaz aresztowania to były głupi wracając
    > nawet z wcześniej planowanych wakacji.
    >
    > Równie dobrze może go reprezentować prawnik.

    > Ironii? LOL

    To jak to w koncu jest? Prokuratura ugina sie czy nie?

    > [ciach]

    > Tymczasowe aresztowanie z założenia powinno być stosowane w sprawach
    > WYJĄTKOWYCH, w szczególności przy groźbie mataczenia.

    Przy groźbie ucieczki nie?

    > Sam pisałeś, że nowy prokurator kazał zatrzymać. Zdecyduj się
    > łaskawie.

    Odwrotnie czyli:
    - zdecydował sie zatrzymać
    - okazało sie ze jest nieuchwytny

    A ty twierdzisz ze był:
    - okazało sie ze jest nieuchwytny
    - postanowili zatrzymać.

> [...]
    > MAKSYMALNA kwalifikacja - jeśli to faktycznie był jakiś superman,
    > który kilkoma "plombami" mógł zabić) to maksymalny wymiar kary to 8

    Tak sie wydaje.

    > Tożsamość została ustalona.
    >
    > Nie było przesłanek to tymczasowego aresztowania!

    Jak sie okazało w tym przypadku - przesłanką mogło byc uzasadnione
    podejrzenie ucieczki podejrzanego.

    Ale tak jak pytałem kilkukrotnie - co z innym srodkami?

> [...]
    > spowodowało jego śmierć zdarzyło się już wtedy - i "morderca" de facto
    > bił zwłoki. Czyli byłoby to nieumyślne bezczeszczenie zwłok...

    Mogło tak być. Jeżeli tak by sie okazało, to wtedy rzeczywiscie byłby
    niewinny.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    H. Jackson Brown, Jr.

  • 79. Data: 2013-08-09 16:24:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.08.2013 15:39, Adam Klobukowski pisze:

    > Większa masa pięści oznacza wolniejszy ruch.

    Jak ty mało wiesz o życiu... I o prawach fizyki.

    > To nie ma nic do rzeczy czy jednym ciosem w twarz można zabić.

    Ależ ma.

    > Udowodnić trzeba swoje racje.

    No to udowodnij, że nie istnieją magiczne niewidzialne, różowe
    jednorożce. Jeśli nie udowodnisz - musisz mi wierzyć na słowo, że
    istnieją. (wg twojej "logiki")

    [ciach]

    > To nie jest szczególnie istotne. Odpowiednio silny cios zabije nie ważne w którą
    część głowy trafi.

    Ważne, bo ta odpowiednio duża siła jest różna. Liczba też jest ważna -
    np. pięć a pięćset.

  • 80. Data: 2013-08-09 20:22:04
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    On Friday, 9 August 2013 16:24:59 UTC+2, Andrzej Lawa wrote:

    > Jak ty mało wiesz o życiu... I o prawach fizyki.

    Rozumiem że przykładając tę samą siłę to 1kg pięści i 2kg pięści osiągnę w tym samym
    czasie tę samą prędkość?

    > Ależ ma.

    Wytłumacz proszę co?

    > No to udowodnij, że nie istnieją magiczne niewidzialne, różowe
    > jednorożce. Jeśli nie udowodnisz - musisz mi wierzyć na słowo, że
    > istnieją. (wg twojej "logiki")

    Proste, jeżeli są niewidzialne to nie mogą być różowe, więc nie istnieją :)

    > Ważne, bo ta odpowiednio duża siła jest różna. Liczba też jest ważna -
    > np. pięć a pięćset.

    Załóżmy sferyczną głowę ;)

    Ok, aby zakończyć tę bezprzydmiotową dyskusję, podzielę się źródłem mej wiedzy. Jest
    to film wyprodukowany przez Discovery, pt. Anatomia Sztuk Walki (do obejżenia
    http://www.ekino.tv/film,anatomia-sztuk-walki-2008,1
    3561.html) gdzie zbadano (między innymi) siłę uderzenia boksera i stwierdzono że siła
    takiego ciosu może zabić. (to może być w kolejnej części tego filmu, oglądałem to już
    dosyć dawno temu)

    AdamK