    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: no i uciekl...
    Date: Fri, 9 Aug 2013 13:47:42 +0000 (UTC)
    <ktrseu$ic7$1@node2.news.atman.pl> <0...@b...poznan.pl>
    <ktt786$pa3$2@dont-email.me> <ktt8kq$e8q$1@node1.news.atman.pl>
    <0...@b...poznan.pl> <kttd28$ipe$1@node1.news.atman.pl>
    <0...@b...poznan.pl> <ktth3l$44n$1@node2.news.atman.pl>
    <0...@b...poznan.pl> <ktvdu7$to2$1@node2.news.atman.pl>
    <0...@b...poznan.pl> <ku0007$g5n$1@node2.news.atman.pl>
    <0...@b...poznan.pl> <ku07a3$f96$1@node1.news.atman.pl>
    <0...@b...poznan.pl> <ku2475$d0p$1@node1.news.atman.pl>
    <0...@b...poznan.pl> <ku2d8e$qf7$1@node2.news.atman.pl>
    <0...@b...poznan.pl> <ku2ldj$2mf$1@node2.news.atman.pl>

    Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Źle może się skończyć także niewinne klepnięcie po plecach (z powodu
    > jakiejś nietypowej wady anatomicznej) czy poczęstowanie ciastem (z
    > powodu uczulenia na jakiś składnik). Istotna jest kwestia, czy można
    > OCZEKIWAĆ że takie czynności mogą spowodować poważne zagrożenie dla
    > zdrowia czy życia.

    Zgadza sie. Ale chyba anelży to sprawdzić, jeżeli np. daje ci cistko a ty
    je zjadasz i padasz przy mnie trupem?

    > I proszę cię nie fałszuj - głowa a twarz to nie synonimy.

    Aha. Ok, to dwie zupełnie rózne sprawy.

    > W tym przypadku można było najwyżej oczekiwać krwiaków na twarzy oraz
    > uszkodzenia uzębienia.

    No to sie nie udało.

    > [ciach]

    > Mhm. Czyli wg ciebie stanie w miejscu to "zachowywanie się jak
    > wandal"?

    Tak. Zupełnie bez zwiazku z kopaniem drzwi i bunczucznym stawaniem przed
    osoba, której sie to nie spodobało.
    Typowy przykłąd osoby szukającej atrakcji w postaci awantury.

    > Odczep się od ego. Mówimy o PRAWIE. Miał prawo stać, więc miał prawo
    > się bronić przed przeganianiem. KROPKA.

    Nie twierdze ze nie miał.

    > Masz schizofrenię i wiele głosów w głowie? Czy też tak przerośnięte
    > ego, że używać pluralis maiestatis?

    Znowu obrażanie?

    > Swoją drogą sprytna z ciebie bestia - robisz lament, że cię strasznie
    > krzywdzę "obrażaniem" i manipulujesz słowami: z obrony przed groźnym
    > atakiem (gazem, pałką i psem) robisz obronę przed... zwracaniem uwagi.
    > Goebbels wysiada.

    Ja nie robię lamentu. Przyzwyczaiłem sie. Po prostu delikatnie zwracam
    uwage, ze wolałbym prowadzić dyskusję troche innym językiem. I tyle.

    Ad meritum - chodzi przede wszystkim o zachowanie prokuratury.
    Bo to ze obaj uczestniczy zdarzenia zachowali sie niemądrze - to chyba
    jasne.
    Tyle tylko, ze ich poziom agresji był troche inny.
    dodatkowo inne były możliwości.
    No i dla jednego skonczyło sie to jakimis ranami, dla drugiego smiercią.

    Wiec oczekiwałbym, ze prokuratura to zbada (bez przesadzania o winie, bo
    moze rzeczywiscie dziadek przesadził i dostał zawału z własnych emocji a
    kolega pomógł mu tylko nie ustepujac drogi)
    Nie godze sie natomiast z rozkładaniem rąk: uciekł nam.

    > Zrozum wreszcie - to jest działanie czysto odruchowe. Tłumaczyłem ci,
    > a ty nie - ciągle tkwisz w świecie gier turowych, gdzie po każdym
    > kolejnym kroku można stwierdzić, ile HP ma przeciwnik i możesz
    > odstąpić od ataku jak tylko uzyskasz obezwładnienie.

    To nie jest kwestia "tłumacze ci" a ja nie rozumeim.
    to jest kwestia, ze słysze co mowisz, rozumiem twoj punkt widzenia, po
    prostu sie z nim nie zgadzam.
    Zaatakował go 70 letni dziadek. 30 letniego faceta. W jaki szał trzeba
    wpasc zeby nie zauwazyc, ze mozna taka osobę szybko obezwładnic?

    > Mhm. Fajnie. To jak kiedyś ktoś cię napadnie z nożem, ty go
    > odepchniesz a on się przewróci i walnie głową w krawężnik, to mam
    > nadzieję bez pyskowania pójdziesz do więzienia na parę miesięcy (lub
    > lat) póki postępowanie się nie zakończy.

    Widzisz, z tym sie nie zgadzam.
    Uwazam, ze postepowanie powinno byc szybkie.
    Ile trwa sekcja zwłok, aby powziac pierwsze wnioski i decyzje?
    2-3 dni?
    Wiec demagogia ze nie zamkneli go, bo siedziałby kilka lat, zanim cokolwiek
    sie wyjasni tylko dorzuca prokuraturze do ogródka.

    > [ciach]

    > Oglądałem.

    > Niemalże obaj się przewrócili.

    Młody owszem, delikatnie stracił równowage, ale nadal stał i tłukł.
    Bardziej wygladało, ze jest pochylony, bo przytrzymuje dziadka.

    > No beton...
    >
    > Pies - dogoniłby spokojnie. Pies ma odruch atakowania uciekającego
    > celu.

    Aha, czyli bił dziadka w miejscu zamiast uciekać, bo bął sie ze go pies
    zaatakuje?
    Hmm, i te wszystkie wersje rozpatrzył w głowie wtedy co nie był w stanie
    myslec, bo walczył w klinczu?

    > I odwracać się tyłem do napastnika z kijem w ręku? Rozum ci odjęło?

    Jak dziadek lezy, to mozna odsunac sie idac do tyłu.
    Przynajmniej by zobaczył ze dziadek juz go nie dogoni.

    > [ciach]

    > Use google, young Jedi.

    Tak myslałem.

    > Proszę uprzejmie:
    > http://prokocim24.pl/nowe-fakty-w-sprawie-tragedii-n
    a-ul-teligi/

    Jest duzo o tym w jaki szał wpadl młody.
    nie ma nic o obrażeniach uniemozliwiajacych wezwanie policji.
    ciekawe jest tez to, ze koledzy go odciągali, chociaz tego na filmie nie
    widziałem.

    > "Jednak to 69-letni mężczyzna, wybiegając z bloku, pierwszy zadał cios
    > metalową pałką, w którą był uzbrojony. Uderzenie w głowę wywołało u
    > 31-latka napad furii. Z krwawiącą raną na głowie rzucił się na
    > starszego mężczyzn."

    Tak Andrzeju ale pytanie było, dlaczego po bijatyce nie wezwał policji.
    Twierdziłeś, ze był tak mocno poturbowany, ze nie był w stanie.
    Ten fragment tego nie potwierdza.
    Potwierdza za to, ze młody rzeczywiscie nad soba nie panował i jego atak to
    był bardziej atak furii niz samoobrona.
    Wyglada ze jednak ego.
    Pytanie prawne: czy niewspolmierna samoobrona w stosunku do ataku moze byc
    usprawiedliwiona atakiem furii?

    > Aczkolwiek zastanawia mnie, gdzie oni widzieli tych dwóch
    > odciągających? ;)

    Ano własnie. Tez tego nie widziałem. Ale skoro było ich trzech - to akurat
    jest argument przeciwko młodemu - w trojke bali sie 70 letniego dziadka.

    Przy okazji ciekawe co oni tam robili, dlaczego akurat te drzwi atakowali.

    > [ciach]

    > Pewnie. Wolny kraj. Możesz też wierzyć, że Ziemia jest płaska.

    Oczywiście, Ty również :)

    > [ciach]

    > http://forumprawne.org/prawo-karne/346473-sekcja-zwl
    ok.html
    > "Na podstawowe wyniki sekcji zwłok czeka się przeważnie około
    > miesiąca, chyba że jest bardzo duży "ruch w interesie" to troszkę
    > dłużej. Dłużej można czekać na niektóre, bardzo szczegółowe badania,
    > prowadzone w oparciu o próbki pobrane w trakcie sekcji zwłok."

    Miesiąc sekcja zwłok?
    Może to jest absurd o którym warto porozmawiać...
    Miesiac bez zadnych wniosków...?

    > Dlaczego zidentyfikowany napadnięty miałby być więziony choćby na
    > kilka dni? (a jak widać w tym przypadku "kilka" to jakieś 30)

    Pewnie dlatego, iż z filmu jasno widac, ze role sie zmieniają i po chwili
    to napadniety jest juz napadającym. Przez furie, jak sam przytoczyłeś.

    Ale:
    - czas trwania sekcji zwłok jest strasznie długi - dlaczego?
    - sekcja zwłok to jedno, ocena tego co sie stało - to drugie?
    Najważniejsze - skoro areszt miałby być tak długi to cz nie mozna
    zastosować jakis srodków posrednich? Odebranie paszportu, dorór?

    > Bo "się bił" w obronie własnej.

    Ale bił sie niewspołmiernie.
    A gdyby wyciągnał pistolet i zastrzelił dziadka?

    > OK, a zobowiążesz się Z WŁASNEJ KIESZENI zapłacić za WSZELKIE SZKODY
    > poniesione wskutek takiego miesięcznego zatrzymania "na wszelki
    > wypadek"? Wyżywienie? Odszkodowanie za utracone dochody? Pokrycie
    > utraconych dochodów wskutek bardzo możliwej utraty pracy? Straty
    > moralne?

    Oczywiscie, przeciez płace podatki.
    Pracy by racej nie stracił - przeciez i tak miał w tym czasie zaplanowany
    urlop...;-)

    Ale powtarzam - 30 dni na sekcję zwłok wydaje mi sie absurdem.
    Powinno to trwać zdecydowanie krócej.

    > Och, jeśli faktycznie wydano nakaz aresztowania to były głupi wracając
    > nawet z wcześniej planowanych wakacji.
    >
    > Równie dobrze może go reprezentować prawnik.

    > Ironii? LOL

    To jak to w koncu jest? Prokuratura ugina sie czy nie?

    > [ciach]

    > Tymczasowe aresztowanie z założenia powinno być stosowane w sprawach
    > WYJĄTKOWYCH, w szczególności przy groźbie mataczenia.

    Przy groźbie ucieczki nie?

    > Sam pisałeś, że nowy prokurator kazał zatrzymać. Zdecyduj się
    > łaskawie.

    Odwrotnie czyli:
    - zdecydował sie zatrzymać
    - okazało sie ze jest nieuchwytny

    A ty twierdzisz ze był:
    - okazało sie ze jest nieuchwytny
    - postanowili zatrzymać.

    > Patrz wyżej.
    >
    > Zapoznaj się też z zasadami tymczasowego aresztowania.
    >
    > Nawet zabójstwo, jeśli było nieumyślne (a w tym przypadku to
    > MAKSYMALNA kwalifikacja - jeśli to faktycznie był jakiś superman,
    > który kilkoma "plombami" mógł zabić) to maksymalny wymiar kary to 8
    > lat.

    Tak sie wydaje.

    > Tożsamość została ustalona.
    >
    > Nie było przesłanek to tymczasowego aresztowania!

    Jak sie okazało w tym przypadku - przesłanką mogło byc uzasadnione
    podejrzenie ucieczki podejrzanego.

    Ale tak jak pytałem kilkukrotnie - co z innym srodkami?

    > Więcej - sam ciągle podkreślasz "bestialskie" bicie "bezwładnie
    > leżącego". W takiej sytuacji jest duże prawdopodobieństwo, że to co
    > spowodowało jego śmierć zdarzyło się już wtedy - i "morderca" de facto
    > bił zwłoki. Czyli byłoby to nieumyślne bezczeszczenie zwłok...

    Mogło tak być. Jeżeli tak by sie okazało, to wtedy rzeczywiscie byłby
    niewinny.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    H. Jackson Brown, Jr.