  • 1. Data: 2013-08-05 22:46:58
    Temat: Pozwolenie na prace zdalną w USA?
    Od: Retop <r...@g...com>

    Witam,

    Pytanie dość popularne jakby się wydawało, jednak nigdzie nie mogę znaleźć na nie
    odpowiedzi.

    Czy trzeba mieć specjalne pozwolenie na pracę zdalną w USA? Chciałbym podkreślić, że
    nie chodzi o wyjazd do USA tylko pracę zdalną (branża IT jeśli ma to znaczenie). Lub
    czy jeśli założę firmę w PL to czy też potrzebne mi jakieś zezwolenie na współpracę z
    firmą z USA?

    Dziękuję z góry.
    Retop

  • 2. Data: 2013-08-05 23:50:25
    Temat: Re: Pozwolenie na prace zdalną w USA?
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Retop" <r...@g...com> wrote in message
    ps.com...
> [...]
    > ma to znaczenie). Lub czy jeśli założę firmę w PL to czy też potrzebne mi
    > jakieś zezwolenie na współpracę z firmą z USA?

    bede strzelal:

    co do zasady raczej nie potrzebujesz nic
    ew. wyjatkiem moze moga byc jakies specyficzne uslugi (cos co
    podpada pod obronnosc, bezpieczenstwo panstwa itp.)

    ty siedzisz tutaj wiec zezwolen raczej miec nie musisz, jezeli oni
    chca cie zatrudnic na etacie to powinni sie orientowac na jakich
    zasadach ma sie to odbyc

    co do drugiego pytania - zezwolenie na wspolprace firm?
    jak sobie to wyobrazasz? kazda firma przed zakupem, sprzedaza, usluga
    dla kogos poza UE mialaby skladac jakies wnioski?

  • 3. Data: 2013-08-06 03:16:01
    Od: "HANA" <h...@p...spam.pl>

    Użytkownik "Retop" <r...@g...com> napisał w wiadomości
[...]

    sporo robimy zlecen www dla firm z USA i nic nie trzeba
    ot zrobione wykonane zaplacone f-ra on line w pdf i przychodzi przelewik
    ale przynajmniej DG trzeba miec i NIP PL
    jak na umowe zlecenie czy o dzielo to nie wiem.

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 4. Data: 2013-08-06 15:04:55
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 8/5/2013 10:46 PM, Retop wrote:
> [...]
    Lub czy jeśli założę firmę w PL to czy też potrzebne mi jakieś zezwolenie na

    Nie. Nie potrzebujesz żadnego pozwolenia.

    Kwestia jak to zorganizujesz po polskiej stronie zeby sie nie okazało,
    że prowadzisz niezgłoszoną DG.

  • 5. Data: 2013-08-06 23:48:02
    Od: "Bereza" <C...@i...pl>

[...]

    _________

    Pracujesz na terytorium PL więc co to za praca zdalna? Jeżeli fabryka robi
    piłeczki na eksport do Szwecji to też podlega naszym przepisom. Pomyśl o tym
    w ten sposób.

    Bereza