    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: no i uciekl...
    Date: Fri, 09 Aug 2013 13:56:35 +0200
    <ktrseu$ic7$1@node2.news.atman.pl> <0...@b...poznan.pl>
    <ktt786$pa3$2@dont-email.me> <ktt8kq$e8q$1@node1.news.atman.pl>
    <0...@b...poznan.pl> <kttd28$ipe$1@node1.news.atman.pl>
    <0...@b...poznan.pl> <ktth3l$44n$1@node2.news.atman.pl>
    <0...@b...poznan.pl> <ktvdu7$to2$1@node2.news.atman.pl>
    <0...@b...poznan.pl> <ku0007$g5n$1@node2.news.atman.pl>
    <0...@b...poznan.pl> <ku07a3$f96$1@node1.news.atman.pl>
    <0...@b...poznan.pl> <ku2475$d0p$1@node1.news.atman.pl>
    <0...@b...poznan.pl> <ku2d8e$qf7$1@node2.news.atman.pl>
    <0...@b...poznan.pl>

    W dniu 09.08.2013 13:00, Budzik pisze:

    > Nie widzę powodu na tłumaczenie spraw oczywistych.
    > Jeżeli uważasz, że bicie 70 letniego człowieka po głowie nie może sie źle
    > skonczyć to.. cóż... masz prawo takich poglądów.

    Źle może się skończyć także niewinne klepnięcie po plecach (z powodu
    jakiejś nietypowej wady anatomicznej) czy poczęstowanie ciastem (z
    powodu uczulenia na jakiś składnik). Istotna jest kwestia, czy można
    OCZEKIWAĆ że takie czynności mogą spowodować poważne zagrożenie dla
    zdrowia czy życia.

    I proszę cię nie fałszuj - głowa a twarz to nie synonimy.

    W tym przypadku można było najwyżej oczekiwać krwiaków na twarzy oraz
    uszkodzenia uzębienia.

    [ciach]

    > Chodzi ci o runde drugą?
    > Wcześniej tłumaczyłes ze to była jedna, spójna sytuacja.
    > Tak czy siak juz tłumaczyłem - kopał, a potem zamiast albo sie oddalic albo

    Mhm. Czyli wg ciebie stanie w miejscu to "zachowywanie się jak wandal"?

    > wyjasnic asytuacje postawił swoje ego na pierwszym miejscu i udowodnił
    > dziadkowi, ze ten głupio zareagował.

    Odczep się od ego. Mówimy o PRAWIE. Miał prawo stać, więc miał prawo się
    bronić przed przeganianiem. KROPKA.

    > :)

    > Możesz Andrzeju obrażać do woli - juz wiemy ze jakos tak musisz prowadzić
    > dyskusję.

    Masz schizofrenię i wiele głosów w głowie? Czy też tak przerośnięte ego,
    że używać pluralis maiestatis?

    Swoją drogą sprytna z ciebie bestia - robisz lament, że cię strasznie
    krzywdzę "obrażaniem" i manipulujesz słowami: z obrony przed groźnym
    atakiem (gazem, pałką i psem) robisz obronę przed... zwracaniem uwagi.
    Goebbels wysiada.

    > Ja powtórze - nie twierdze, że dziadek zachował się rozsądnie.
    >
    > Ja twierdzę, ze:
    > - moim zdaniem reakcja "młodego" była przesadzona bo bił dziadka jak ten
    > juz lezał.

    Zrozum wreszcie - to jest działanie czysto odruchowe. Tłumaczyłem ci, a
    ty nie - ciągle tkwisz w świecie gier turowych, gdzie po każdym kolejnym
    kroku można stwierdzić, ile HP ma przeciwnik i możesz odstąpić od ataku
    jak tylko uzyskasz obezwładnienie.

    > - nie podoba mi sie zachowanie prokuratury, która zwalnia człowieka
    > zamieszanego w zgon bez sprawdzenia czy to rzeczywiscie nie była jego wina.

    Mhm. Fajnie. To jak kiedyś ktoś cię napadnie z nożem, ty go odepchniesz
    a on się przewróci i walnie głową w krawężnik, to mam nadzieję bez
    pyskowania pójdziesz do więzienia na parę miesięcy (lub lat) póki
    postępowanie się nie zakończy.

    [ciach]

    > Obejrzyj film.

    Oglądałem.

    > W jakim zwarciu.
    > Ten lezy a ten go leje.

    Niemalże obaj się przewrócili.

    > Gdyby młody myslał o obronie a nie o ataku to po przewróceniu dziadka
    > natychmiast by sie obrócił i odszedł / zwiał. No chyba, ze bał sie, ze go
    > 70 dziadek dogoni.

    No beton...

    Pies - dogoniłby spokojnie. Pies ma odruch atakowania uciekającego celu.

    I odwracać się tyłem do napastnika z kijem w ręku? Rozum ci odjęło?

    [ciach]

    > Możesz wskazać ten artykuł który to wskazuje, jakie to fatalne obrażenia
    > powstrzymywały tak podstawową rzecz jak wezwanie pomocy?

    Use google, young Jedi.

    > Wydawałoby sie, ze skoro młdoy czuł sie tak zagrożony przez dziadka to
    > policje wezwałby jak tylko miałby taką możliwośc.
    > Ale może rzeczywiście był tak pokaleczony że nie mogł. Czekam na
    > informacje.

    Proszę uprzejmie:
    http://prokocim24.pl/nowe-fakty-w-sprawie-tragedii-n
    a-ul-teligi/

    "Jednak to 69-letni mężczyzna, wybiegając z bloku, pierwszy zadał cios
    metalową pałką, w którą był uzbrojony. Uderzenie w głowę wywołało u
    31-latka napad furii. Z krwawiącą raną na głowie rzucił się na starszego
    mężczyzn."

    Aczkolwiek zastanawia mnie, gdzie oni widzieli tych dwóch odciągających? ;)

    [ciach]

    > Zgadza się. W ogole mnie to on niczego nie musi tłumaczyć.
    > Ale ja mam prawo oceniac jego zachowanie.

    Pewnie. Wolny kraj. Możesz też wierzyć, że Ziemia jest płaska.

    [ciach]

    > To jest tylko dowód na to, ze takie zatrzymanie powinno byc możliwie
    > krótkie (maks kilka dni, chyba wiecej nie potrzeba na sekcję zwłok i
    > pierwszze wnioski?).

    http://forumprawne.org/prawo-karne/346473-sekcja-zwl
    ok.html
    "Na podstawowe wyniki sekcji zwłok czeka się przeważnie około miesiąca,
    chyba że jest bardzo duży "ruch w interesie" to troszkę dłużej.
    Dłużej można czekać na niektóre, bardzo szczegółowe badania, prowadzone
    w oparciu o próbki pobrane w trakcie sekcji zwłok."

    > Ale absolutnie nie jest dowodem, ze takiego
    > zatrzymania nie powinno byc w ogóle, prawda?

    Dlaczego zidentyfikowany napadnięty miałby być więziony choćby na kilka
    dni? (a jak widać w tym przypadku "kilka" to jakieś 30)

    > Zartujesz prawda?
    > Co ma wspolnego zatrzymanie człowieka który bił sie z osoba która poniosła
    > śmierc do domniemania niewinności?

    Bo "się bił" w obronie własnej.

    > Przeciez ja go nie kaze skazac na tym chodniku.

    OK, a zobowiążesz się Z WŁASNEJ KIESZENI zapłacić za WSZELKIE SZKODY
    poniesione wskutek takiego miesięcznego zatrzymania "na wszelki
    wypadek"? Wyżywienie? Odszkodowanie za utracone dochody? Pokrycie
    utraconych dochodów wskutek bardzo możliwej utraty pracy? Straty moralne?

    > Oczywiście. Mój zdrowy rozsądek mówi mi cos innego ale oczywiscie możesz
    > mieć rację.
    > Zobaczymy za dwa trzy tygodnie, czy wroci...

    Och, jeśli faktycznie wydano nakaz aresztowania to były głupi wracając
    nawet z wcześniej planowanych wakacji.

    Równie dobrze może go reprezentować prawnik.

    > Fantastyczny, merytoryczny argument.
    > P.S. Znowu nie wyczułes ironii?

    Ironii? LOL

    [ciach]

    > Andrzej, przyznaj sie. robisz sobie jaja?

    Tymczasowe aresztowanie z założenia powinno być stosowane w sprawach
    WYJĄTKOWYCH, w szczególności przy groźbie mataczenia.

    > Zdaje sie, ze jednak było odwrotnie.

    Sam pisałeś, że nowy prokurator kazał zatrzymać. Zdecyduj się łaskawie.

    > Czyli postulujesz likwidację aresztu i do wiezienia tylko po wyroku?

    Patrz wyżej.

    Zapoznaj się też z zasadami tymczasowego aresztowania.

    Nawet zabójstwo, jeśli było nieumyślne (a w tym przypadku to MAKSYMALNA
    kwalifikacja - jeśli to faktycznie był jakiś superman, który kilkoma
    "plombami" mógł zabić) to maksymalny wymiar kary to 8 lat.

    Tożsamość została ustalona.

    Nie było przesłanek to tymczasowego aresztowania!

    Więcej - sam ciągle podkreślasz "bestialskie" bicie "bezwładnie
    leżącego". W takiej sytuacji jest duże prawdopodobieństwo, że to co
    spowodowało jego śmierć zdarzyło się już wtedy - i "morderca" de facto
    bił zwłoki. Czyli byłoby to nieumyślne bezczeszczenie zwłok...