  • 1. Data: 2013-08-05 16:40:00
    Temat: po ilu latach przedawnia sie kradziez (samochodu)
    Od: Michal <m...@i...pl>

    Po ilu latach nawet jak udowodni sie kradziez nie mozna sprawcy juz
    ukarac?czy jest jakas mozliwosc prztedluzenia tego okresu?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-08-08 01:05:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Aug 2013, Michal wrote:

    > Po ilu latach nawet jak udowodni sie kradziez nie mozna sprawcy juz
    > ukarac?

    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,9,9,220,9698
    ,20120531,przedawnienie.html

    Obok sprawdź, ile jest *maksimum* za taki czyn (bo to nie zależy
    od wyroku, ale "limitu" właśnie)

    > czy jest jakas mozliwosc prztedluzenia tego okresu?

    Nie wiem, ale chyba art.102 - musi być wszczęte postępowanie.
    Tyle, że "przeciwko osobie", czyli "w sprawie" (dopóki nie ma
    podejrzanego) się nie liczy.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2013-08-10 12:48:14
    Od: Michal <m...@i...pl>

> [...]
    >
    > Nie wiem, ale chyba art.102 - musi być wszczęte postępowanie.
    > Tyle, że "przeciwko osobie", czyli "w sprawie" (dopóki nie ma

    W wypadku gdy grozi do 5 lat pozbawienia wolnosci przedawnienie
    nastepuje po 10 latach a gdy grozi 10 lat po 15 latach.

    Z tego co znalazlem zalezy tez jaka kradziez.
    Czy kradziez samochodu jest "kradzieza z wlamaniem" gdy przestepca
    podstepem dorobil sobie klucz podczas snu wlasciciela? : "Za kradziez
    grozi kara pozbawienia wolnosci do lat 5. Za kradziez
    z włamaniem grozi kara pozbawienia wolnosci do lat 10."

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2013-08-10 16:18:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 10 Aug 2013, Michal wrote:

    > Czy kradziez samochodu jest "kradzieza z wlamaniem" gdy przestepca podstepem
    > dorobil sobie klucz podczas snu wlasciciela?

    Ze streszczenia:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Kradzie%C5%BC_z_w%C5%82
    amaniem
    ...wynika że tak.
    "sprawca może posłużyć się także oryginalnym kluczem"

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2013-08-10 18:46:06
    Od: Michal <m...@i...pl>

    > Ze streszczenia:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Kradzie%C5%BC_z_w%C5%82
    amaniem
    > ....wynika że tak.
    > "sprawca może posłużyć się także oryginalnym kluczem"

    No tak rzeczywiscie.dziekuje i pozdrawiam