  • 1. Data: 2013-08-06 15:35:49
    Temat: umorzenie dochodzenia "z automatu"?
    Od: s...@g...com

    Witajcie,
    mialem ostatnio nieprzyjemne zdarzenie drogowe. Jadac rowerem najechalem na dziure w
    drodze. Leczenie trwalo powyzej 7 dni wiec sprawa zostala przekazana do prokuratury -
    czyn z art. 177 par. 1 kk (Kto, naruszajac, chociazby nieumyslnie, zasady
    bezpieczeństwa w ruchu lądowym (...) powoduje nieumyslnie wypadek, w ktorym
    inna osoba odniosla obrazenia ciala...). Po kilku dniach prokurator wydal
    postanowienie o umorzeniu dochodzenia - brak znamion czynu zabronionego. Dla mnie w
    zasadzie to bez roznicy, z zarzadca drogi bede walczyc na drodze cywilnej. Ale tak
    sie zastanawiam, czy na prawde nie ma czynu zabronionego? Policjanci stwierdzili, ze
    dziura w drodze jest, malo tego, powiedzieli ze to nie pierwsze zdarzenie w tym
    miejscu. Przegladalem akta sprawy, oprocz notatek policjantow, pomiarow i badania
    alkomatem nic tam nie ma. Zadnych informacji ani wyjasnien od zarzadcy drogi.
    Podsumowujac policjanci potwierdzili ze nawierzchnia jest utrzymana w niewlasciwym
    stanie ale czynu zabronionego nie ma. Stad moje pytanie, czy takie sprawy sa umarzane
    z automatu?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-08-07 13:44:34
    Temat: Re: umorzenie dochodzenia "z automatu"?
    Od: grzech <g...@g...pl>

    W dniu 2013-08-06 15:35, s...@g...com pisze:
> [...]
    > nawierzchnia jest utrzymana w niewlasciwym stanie ale czynu
    > zabronionego nie ma. Stad moje pytanie, czy takie sprawy sa umarzane

    Jeśli z akt postępowania wynika, że z jakiegoś powodu dziury nie da się
    ukarać to jedynym wyjściem jest umorzenie.

  • 3. Data: 2013-08-07 16:33:22
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 7 sierpnia 2013 13:44:34 UTC+2 użytkownik grzech napisał:
    > Jeśli z akt postępowania wynika, że z jakiegoś powodu dziury nie da się
    >
    > ukarać to jedynym wyjściem jest umorzenie.

    Ktoś chyba odpowiada za stan drogi i o to, zeby dziury zalatac

  • 4. Data: 2013-08-07 16:50:53
    Od: "Nostradamus" <C...@w...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    >
    > ukarać to jedynym wyjściem jest umorzenie.

    >Ktoś chyba odpowiada za stan drogi i o to, zeby dziury zalatac

    A kierujący pojazdem ma dostosować prędkość do warunków panujących na
    drodze. Czyli miedzy innymi do stanu nawierzchni.

  • 5. Data: 2013-08-07 19:00:21
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 7 sierpnia 2013 16:50:53 UTC+2 użytkownik Nostradamus napisał:

    > A kierujący pojazdem ma dostosować prędkość do warunków panujących na
    >
    > drodze. Czyli miedzy innymi do stanu nawierzchni.

    Policjanci stwierdzili ze do zdarzenia doszlo na skutek najechania na nierownosc na
    drodze (na zly stan drogi) a nie na skutek niedostosowania predkosci do panujacych
    warunkow

  • 6. Data: 2013-08-07 22:29:21
    Od: grzech <g...@g...pl>

    W dniu 2013-08-07 19:00, s...@g...com pisze:

    > Policjanci stwierdzili ze do zdarzenia doszlo na skutek najechania na
    > nierownosc na drodze (na zly stan drogi) a nie na skutek
    > niedostosowania predkosci do panujacych warunkow

    Ja rozumiem, ze jest upał i umysł może trochę szwankować, ale zanim
    napiszesz kolejna bzdurę - usiądź w cieniu i przyłóż sobie coś zimnego
    do czoła.
    Policjanci stwierdzili, że do zdarzenia doszło na skutek najechania
    PRZEZ CIEBIE na nierówność na drodze. Kogo więc maja ukarać - ciebie czy
    dziurę?

  • 7. Data: 2013-08-07 22:51:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-07 22:29, grzech pisze:

> [...]
    > Policjanci stwierdzili, że do zdarzenia doszło na skutek najechania
    > PRZEZ CIEBIE na nierówność na drodze. Kogo więc maja ukarać - ciebie czy

    Sugerujesz, że gdyby zamiast dziury był tam nieoznakowany i
    niezabezpieczony wykop, to też winien byłby wyłącznie kierowca?

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2013-08-07 22:58:55
    Od: "Nostradamus" <C...@w...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Policjanci stwierdzili ze do zdarzenia doszlo na skutek najechania na
    >nierownosc na drodze (na zly stan drogi) a nie na skutek >niedostosowania
    >predkosci do panujacych warunkow

    Policjanci to sobie mogą :)
    Stan prawny oceni sąd. Jeśli stwierdzi, że kierujący zachowując ostrożność
    MÓGŁ dostrzec dziurę to orzeknie winę kierującego.
    I tyle w temacie.

  • 9. Data: 2013-08-07 23:00:16
    Od: "Nostradamus" <C...@w...pl>

    >Sugerujesz, że gdyby zamiast dziury był tam nieoznakowany i
    >niezabezpieczony wykop, to też winien byłby wyłącznie kierow

    Grzech to zwykły przygłup. Po co ta " dyskusja" z głupcem ?

  • 10. Data: 2013-08-07 23:13:50
    Od: grzech <g...@g...pl>

    W dniu 2013-08-07 22:51, Liwiusz pisze:

    > Sugerujesz, że gdyby zamiast dziury był tam nieoznakowany i
    > niezabezpieczony wykop, to też winien byłby wyłącznie kierowca?

    A jakby zamiast niezabezpieczonego wykopu była tam matka z malutkim
    dzieciątkiem na reku?