    From: "Russar" <j...@a...email.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: nieuczciwe firmy i zarabianie przez internet
    Date: Sat, 3 May 2003 20:44:54 +0200

    Witam!

    Mam taki problem, ktory kiedys dreczyl mnie, a takze niedawno dotknal moich
    znajomych.
    Kazdy chyba wie na jakiej zasadzie dzialaja rozne "piramidki" internetowe
    lub firmy placace za ogladanie reklam, czytanie i wypelnianie ankiet itp.
    Generalnie wyglada to tak , ze osoba musi zarejestrowac sie danej firmie, a
    nastepnie "zarabia" poprzez np. czytanie maili, wypelnianie ankiet,
    wysylanie reklam do innych (to jest juz spam ale nie o to mi chodzi) lub
    przez ogladanie np. bannerow. Wszystko niby jest proste i ladne poki ktos
    sie temu blizej nie przyjrzy. Po pierwsze - w Polsce dziala duzo takich firm
    zagranicznych (np. USA) , nazw nie podam bo sie boje :)
    Czy w ogole taka zasada dzialania jest w Polsce legalna ?
    Czy firma moze placic wysylajac pieniadze droga pocztowa (jak sami podaja,
    ja tych pieniedzy nigdy nie widzialem) , i to z USA i naturalnie w obcej
    walucie ?
    Czy sama idea jest legalna ?
    Dalej, co moge robic jesli dana firma pieniedzy NIE placi ?
    Ja sam zrezygnowalem od razu na poczatku, ale niektorzy "zarobili" do
    wymaganego limitu (np. 30 $) powyzej ktorego firma ma pieniadze wyslac. A
    nie doszly. Czy jest jakas szansa cos z tym zrobic ?
    Czy pozwanie tej firmy bedzie mialo jakis sens ? A jesli tak, to co uda mi
    sie wywalczyc ?
    Przypominam ze jest to firma zagraniczna, wiec nie wiem gdzie sprawa bedzie
    sie toczyc. Przedmiot sporu nie jest duzy bo to okolo 35 $ ale cala operacja
    wg. mnie podchodzi pod oszustwo...
    i to conajmniej...
    baaardzo duzo osob zostalo w ten sposob oszukane.... Co z tym zrobic ?

    Russar

    PS : przepraszam ze takie dlugie