  • 1. Data: 2003-05-03 18:44:54
    Temat: nieuczciwe firmy i zarabianie przez internet
    Od: "Russar" <j...@a...email.pl>

    Witam!

    Mam taki problem, ktory kiedys dreczyl mnie, a takze niedawno dotknal moich
    znajomych.
    Kazdy chyba wie na jakiej zasadzie dzialaja rozne "piramidki" internetowe
    lub firmy placace za ogladanie reklam, czytanie i wypelnianie ankiet itp.
    Generalnie wyglada to tak , ze osoba musi zarejestrowac sie danej firmie, a
    nastepnie "zarabia" poprzez np. czytanie maili, wypelnianie ankiet,
    wysylanie reklam do innych (to jest juz spam ale nie o to mi chodzi) lub
    przez ogladanie np. bannerow. Wszystko niby jest proste i ladne poki ktos
    sie temu blizej nie przyjrzy. Po pierwsze - w Polsce dziala duzo takich firm
    zagranicznych (np. USA) , nazw nie podam bo sie boje :)
    Czy w ogole taka zasada dzialania jest w Polsce legalna ?
    Czy firma moze placic wysylajac pieniadze droga pocztowa (jak sami podaja,
    ja tych pieniedzy nigdy nie widzialem) , i to z USA i naturalnie w obcej
    walucie ?
    Czy sama idea jest legalna ?
    Dalej, co moge robic jesli dana firma pieniedzy NIE placi ?
    Ja sam zrezygnowalem od razu na poczatku, ale niektorzy "zarobili" do
    wymaganego limitu (np. 30 $) powyzej ktorego firma ma pieniadze wyslac. A
    nie doszly. Czy jest jakas szansa cos z tym zrobic ?
    Czy pozwanie tej firmy bedzie mialo jakis sens ? A jesli tak, to co uda mi
    sie wywalczyc ?
    Przypominam ze jest to firma zagraniczna, wiec nie wiem gdzie sprawa bedzie
    sie toczyc. Przedmiot sporu nie jest duzy bo to okolo 35 $ ale cala operacja
    wg. mnie podchodzi pod oszustwo...
    i to conajmniej...
    baaardzo duzo osob zostalo w ten sposob oszukane.... Co z tym zrobic ?

    Russar

    PS : przepraszam ze takie dlugie

  • 2. Data: 2003-05-04 14:24:33
    Temat: Re: nieuczciwe firmy i zarabianie przez internet
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Russar" <j...@a...email.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wg. mnie podchodzi pod oszustwo...
    > i to conajmniej...
    > baaardzo duzo osob zostalo w ten sposob oszukane.... Co z tym zrobic ?

    przede wszystkim sprawdzic co za firma, bywaja rozne.
    jakies 2 lata temu dostalem 1 czek ze spedii na $34, zrealizowalem
    bez problemu z pko s.a. chociaż to sporo czasu trwało (ze 2 miesiące).
    ale od tamtej pory przestałem się także w "to bawić". zbyt dużo czasu
    sie traci na głupoty, a wynagrodzenie jest nieadekwatne do wkładanego
    w to czasu :)

  • 3. Data: 2003-05-04 15:00:13
    Od: "Russar" <j...@a...email.pl>

> [...]
    > ale od tamtej pory przestałem się także w "to bawić". zbyt dużo czasu
    > sie traci na głupoty, a wynagrodzenie jest nieadekwatne do wkładanego

    naturalnie uczciwe firmy tez sie zdarzaja...
    tylko gdzie sie o tym przekonac ?
    wystarczy wyszukac np. w onecie "zarabianie przez internet" albo cos w tym
    stylu i od razu bedzie widoczne kilkaset strony... i na kazdej autor
    (powiedzmy Polak) bedzie mowil ze otrzymal czek na xxxx $ (BTW : ostatnio
    dostalem e-maila od goscia z USA ktory podobno w tydzien zarobil 700.000 $
    dzieki tego typu firmom :)) naturalnie chcial mnie wlaczyc do systemu).
    Tylko ze ten autor bedzie chcial wciagnac nowe osoby od ktorych bedzie mial
    prowizje...

    czy jest gdzies jakas sprawdzona przez "wyzsze instytucje" lista uczciwych
    firm do zarabiania przez internet ?
    ewentualnie takich ktore poleca jakis sprawdzony magazyn lub firma np. Chip
    , Komputer Swiat itp.
    (Oni akurat nie tworzyli takich list ale daje przyklad)

    Russar