  • 11. Data: 2018-02-24 09:51:09
    Temat: Re: niesprawne jedno światło mandat
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Do winy potrzeba albo działania umyślnego albo zaniedbania.

    Nieumyślnie też można popełnić wykroczenie.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2018-02-24 09:54:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-02-24, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Nieumyślnie też można popełnić wykroczenie.

    No ale wtedy jest zaniedbanie (nie zachowanie staranności etc.)?

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2018-02-24 12:04:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-02-18 o 03:27, Marcin Debowski pisze:

    > Kiedyś, N- (duże) lat temu, był ponoć taki zwyczaj, że jak się miało
    > przy sobie zapas i się wymieniło to było ok. Teraz nie wiem jak jest,
    > plus to, że często przeciętna osoba sama nie wymieni. Ale też karanie za
    > brak świateł, jeśli (bywa że) nie ma sposobu aby stwierdzić, że coś się
    > właśnie przepaliło, jest lekkim przegięciem.

    Trudno wszystko w ustawach unormować, ale raczej zdrowy rozsądek
    nakazywałby, by w wypadku jednej przepalonej żarówki pouczyć
    kierującego, a nie karać. Natomiast problemem jest brak możliwości
    wymiany żarówki na drodze. Są pojazdy, w których to jest po prostu
    technicznie niewykonalne i samo posiadanie żarówki nic tu nie mieni.

  • 14. Data: 2018-02-24 12:09:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-02-24, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > wymiany żarówki na drodze. Są pojazdy, w których to jest po prostu
    > technicznie niewykonalne i samo posiadanie żarówki nic tu nie mieni.

    Zgadza się. A jest technicznie wykonalne odnotowanie gdzieś w systemie
    takiego pouczenia, tak że byłoby widoczne przy następnej kontroli?

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2018-02-24 12:51:05
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .02.2018 o 12:09 Marcin Debowski <a...@i...zoho.com> pisze:

    > Zgadza się. A jest technicznie wykonalne odnotowanie gdzieś w systemie
    > takiego pouczenia, tak że byłoby widoczne przy następnej kontroli?

    Oczywiście, że jest możliwe!

    Twórca wątku ma problem czysto teoretyczny - mandatu nie otrzymał, a
    rozpatruje jakieś wielopiętrowe przyczyny czegoś, co nie nastąpiło. Po co
    takie pieniactwo?
    BTW policjant powinien odebrać dowód rejestracyjny - miał do tego pełne
    prawo. Kierowca/właściciel zapłaciłby nie mandat, a opłatę za badanie
    techniczne pojazdu. Nie miałby możliwości dochodzenia swoich racji przed
    sądem, jak w przypadku mandatu. Straciłby masę czasu. Ale przynajmniej
    sytuacja byłaby prosta i czytelna. To byłoby znacznie lepsze niż zwykłe
    pouczenie, w tym przypadku bardziej skuteczne i klarowne.
    Ech...

    --
    Trefniś

  • 16. Data: 2018-02-24 12:54:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-02-18 o 12:09, Marcin Debowski pisze:

    > Zgadza się. A jest technicznie wykonalne odnotowanie gdzieś w systemie
    > takiego pouczenia, tak że byłoby widoczne przy następnej kontroli?

    Tak, jest to odnotowywane.

  • 17. Data: 2018-02-24 13:13:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-02-24, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Tak, jest to odnotowywane.

    No to pewnie większość poucza (jeślii widzi, że ktoś ma czysty rejestr)
    i problem jest faktycznie wydumany.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2018-02-25 19:59:31
    Od: z <...@...pl>

    Natomiast problemem jest brak możliwości
    > wymiany żarówki na drodze. Są pojazdy, w których to jest po prostu
    > technicznie niewykonalne i samo posiadanie żarówki nic tu nie mieni.

    I tu powinno wkroczyć to unijne socjalistyczne, faszystowskie państwo i
    nakazać producentom aut konstrukcję umożliwiającą wymianę żarówki w
    łatwy sposób bez narzędzi.
    Jak to się dzieje że przez tyle lat produkuje się takie buble?
    W Almerze N16 czy Yarisie I już wymiana wymaga przynajmniej
    ekwilibrystycznych zdolności manualnych. A później tylko gorzej.

    Co robią biurwy brukselskie? Za co biorą pensje z naszych podatków?
    Przecież tu nie chodzi o moje dobre samopoczucie tylko o BEZPIECZEŃSTWO
    NA DRODZE!

    Pierdołami się zajmują szmaciane łajzy ;-)

  • 19. Data: 2018-02-25 21:13:20
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2/24/2018 8:25 AM, ń wrote:
    > Stwarzasz zagrożenie na drodze i jeszcze rżniesz głupa.
    > A hamulce 'dopiero co" się nie zepsuły?
    > Kup sobie auto z sygnalizacją przepalenia żarówki.

    A potem od momentu sygnalizacji do momentu zjechania na pobocze będziesz
    musiał rżnąc głupa i stwarzać zagrożenie na drodze.

  • 20. Data: 2018-02-26 10:23:21
    Od: p...@g...com

    --A potem od momentu sygnalizacji do momentu zjechania na pobocze będziesz
    musiał rżnąc głupa i stwarzać zagrożenie na drodze.

    na pobocze to raczej nie ale na najblizsza stacje paliw moga przekierowac tam mozesz
    nabyc zarowke i w sprzyjajacych warunkach wymienic