  • 1. Data: 2006-12-14 12:08:01
    Temat: nieletni wspólnicy spółek
    Od: cyklista <1...@a...net.pl111>

    Czy wspólnikiem spółki jawnej może być dziecko?, oczywiście w jego
    imieniu działał by rodzić.

    I przy okazji jak to jest ze spółkami zoo itp.

  • 2. Data: 2006-12-15 23:11:38
    Temat: Re: nieletni wspólnicy spółek
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@u...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 14 Dec 2006 13:08:01 +0100, cyklista napisał(a):

    > Czy wspólnikiem spółki jawnej może być dziecko?, oczywiście w jego
    > imieniu działał by rodzić.

    osobiście nie widzę przeszkód

    > I przy okazji jak to jest ze spółkami zoo itp.

    Tutaj sprawa jest chyba prostsza, można aktem darowizny przekazać dziecku
    (nawet nie narodzonemu, jesli już zostało poczęte) udziały w spółce z o.o.,
    ale wszystkie czynności i uprawnienia z tym związane wykonuje za dziecko
    przedstawiciel ustawowy.
    Niestety przedstawiciel ustawowy nie może tych udziałów zbyć, bo umocowanie
    takie jest tylko w granicach zwykłego zarządu, a zbycie jak by nie patrzeć
    przekracza zakres zwykłego zarządu. Na zbycie zgodę musi wyrazić sąd
    rodzinny.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy -nazwany przez jednego z Was "legendą grupy"

  • 3. Data: 2006-12-18 07:44:40
    Od: cyklista <1...@a...net.pl111>

    > osobiście nie widzę przeszkód

    To mnie cieszy. A pytanie zadałem ponieważ jestem farmaceutą i jeśli coś
    mi się stanie to żona jako lekarz nie może byc włascicielem apteki, więc
    musiałaby udziały sprzedać (a może nawet w przypadku smierci nie mogła
    by ich sprzedać tylko nastąpiło by prawne wystąpienie zmarłego ze
    spółki), ale jeśli będzie można zapisać te udziały na dzieci to problem
    będzie rozwiązany.

    Ale jeszcze poczekam na jakąś opinie, choć i tak pewnie będę musiał udać
    się do prawnika żeby wszystko wyjaśnił (np. jak składać podpisy na
    dokumentach za dziecko, czy po prostu podpisuje się rodzic (czy też
    zawsze dołącza się jakiś dokument stwierdzający że podpisuje się opiekun
    ustawowy itd. itp. .