  • 1. Data: 2006-12-14 11:56:48
    Temat: Wykluczenie ze SM - i co z tego?
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

    Co w przypadku, gdy na skutek niezamierzonego zalegania z opłatami spółdzielnia
    mieszkaniowa wyklucza członka ze swojej wspólnoty?
    W przypadku mieszkanie lokatorskiego ponoć ma się wyprowadzić i kropka.
    Ale CO w przypadku gdy mieszkanie jest własnościowe: chyba normalna procedura w
    stylu - komornik, egzekucja z dochodów i ewentualnie nieruchomości.
    Czy się mylę, czy coś jeszcze?
    Bo nijak nie pojmuję, co - oprócz powyższego (i po co to wykluczenie?) - po co
    ta cała heca z wykluczaniem?
    Przecież wody, CO chyba nie mogą odciąć - czy może muszą wykluczyć, zeby iść do
    komornika? Nie sądzę...
    O co w tym wszystkim chodzi, jakby ktoś parę rozsądnych słów napisał, byłbym
    wdzięczny;)

  • 2. Data: 2006-12-14 15:13:34
    Temat: Re: Wykluczenie ze SM - i co z tego?
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "kredytobiorca" <k...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > mieszkaniowa wyklucza członka ze swojej wspólnoty?

    > W przypadku mieszkanie lokatorskiego ponoć ma się wyprowadzić i kropka.

    W zasadzie to tak.

    > Ale CO w przypadku gdy mieszkanie jest własnościowe:

    Nic. Przestał być członkiem spółdzielni, a spółdzielnia idzie sobie do
    sądu.
    Nalicza mu też od tego momentu inne opłaty takie jak dla "nieczłonka".
    Traci tez głos na walnym zgromadzeniu mieszkańców i takie tam podobne.

    Jeśli chodzi o media to w obu przypadkach jakieś tam ograniczenia
    spółdzielnia może zastosowac, ale to w odpowiednich ustawach by trzeba
    poszukać.

  • 3. Data: 2006-12-14 15:28:17
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

    > Nic. Przestał  być członkiem spółdzielni, a spółdzielnia idzie sobie do
    > sądu.
    > Nalicza mu też od tego momentu inne opłaty takie jak dla "nieczłonka".

    A to są jakieś "inne opłata dla nieczłonka"?!? :-o Np. co??

    > Jeśli chodzi o media to w obu przypadkach jakieś tam ograniczenia

    Podobno odciąć nic nie mogą - takie info gdzieś znalazłem, ale pewności nie
    mam...?

  • 4. Data: 2006-12-14 15:51:11
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <k...@o...pl> napisal(a):

    > A to są jakieś "inne opłata dla nieczłonka"?!? :-o Np. co??

    No, takie mniej atrakcyjne stawki czynszu.

    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 5. Data: 2006-12-14 23:27:10
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > A to są jakieś "inne opłata dla nieczłonka"?!? :-o Np. co??

    Np. nie zrzucasz się na jakiś klub gospodyń wiejskich do którego moga
    należeć tylko członkowie spółdzielni, ale stawki opłat masz np. odpowiednio
    wyższe.

    > Podobno odciąć nic nie mogą - takie info gdzieś znalazłem, ale pewności
    > nie
    > mam...?

    mogą, tylko jest długi okres "wypowiedzenia".

  • 6. Data: 2006-12-14 23:44:48
    Od: " jb" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > No, takie mniej atrakcyjne stawki czynszu.

    W mojej np. stawki są cztery razy wyższe niz dla członków...

  • 7. Data: 2006-12-15 09:05:44
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

    > W mojej np. stawki są cztery razy wyższe niz dla członków...

    Ale ważne czy mówisz o mieszkaniach lokatorskich czy o własnościowych??
    Bo lokatorskie - to się mogę zgodzić.
    Ale w przypadku własnościowych - nigdzie u siebie takiego zapisu nie znalazłem.
    Znalazłem za to inne - że "jeśli ktoś nie jest członkiem to i tak ponosi opłaty
    solidarnie JAK CZŁONKOWIE S-lni" - to samo płaci. Chyba że jeszcze czegoś nie
    wiem...

  • 8. Data: 2006-12-15 09:07:14
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

> [...]
    > wyższe.

    > mogą, tylko jest długi okres "wypowiedzenia".

    Tzn.?
    Gdzie tego szukać, bo w statucie nic nie znalazłem?
    Coś mi się nie bardzo wydaje, żeby np. jedno mieszkanie grzać przestali albo
    wodę odcięli...

  • 9. Data: 2006-12-15 13:54:05
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

> [...]
    > Gdzie tego szukać, bo w statucie nic nie znalazłem?
    > Coś mi się nie bardzo wydaje, żeby np. jedno mieszkanie grzać przestali

    w ustawach, gdzies jest zapisane po jakim czasie i na jakich warunkach
    dostawca mediów może je zakręcić

  • 10. Data: 2006-12-15 20:51:42
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

    > "kredytobiorca" <k...@o...pl> wrote in message

    > w ustawach, gdzies jest zapisane po jakim czasie i na jakich warunkach
    > dostawca mediów może je zakręcić

    Sam już nie wiem - takie pisanie, że "gdzieś jest napisane" mnie nie
    przekonuje: każdego kogo pytam o konkretny to mówi, że "noooo...gdzieś tam...
    chyba..." itd.:/
    A ja jakoś nie mogę sobie wyobrazić, że SM odcina wodę czy CO - no i co:
    kawałek budynku jest nieogrzewany, czyli SM na własne życzenie "zasadza"
    grzyba, mury marzną i takie tam??
    Coś mi się nie wydaje, ale może się mylę - więc proszę o wskazanie przepisów!
    Tak swoją drogą - to z tego co wiem wodę i CO medio-dawca dostarcza spóldzielni
    i ta ma płacić. A sp-lni ma płacić spółdzielca.
    Sp-lnia może ścigać sp-lcę za niezapłacone rachunki. Ale z odcięciem to już nie
    jestem pewien - na jakiej podstawie prawnej?