  • 71. Data: 2006-01-03 08:47:05
    Temat: Re: nieczytelna fotka z fotoradaru
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Johnson napisał(a):

    > Nie można odmówić zeznań gdy osobie bliskiej grozi tylko
    > odpowiedzialność za wykroczenie. Skończyłoby się co najmniej karą
    > porządkową.

    A jeżeli "posiadam informację", że kierował tym samochodem mój brat, był
    pijany i godzinę wcześniej potrącił pieszego na pasach to chyba mogę
    odmówić wskazania kierującego powołując się na "nieobciążanie" osoby
    bliskiej (popełnił przestępstwo a nie tylko wykroczenie)?

    andy_nek

    to tak oczywiście "teoretycznie"

  • 72. Data: 2006-01-03 12:24:09
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Mnie nie interesuje czy jest to 1:1000 czy 100 tys. Prawo ma mnie
    > chornic a nie penalizowac na wszelki wypadek. Wtedy mowimy o kurestwie
    > sadownictwa

    Wiesz co? A co powiesz na taką sytuację?
    Robie sobie gumową maskę przedstawiającą (bez obrazy) Twoją twarz. Napadam
    na bank z bronią w ręku, zabijam strażnika, kradnę forsę. Uciekam, udaje mi
    się. Ale jest pewien szkopuł. Otóż utrwaliło mnie 10 kamer w banku, na
    dodatek z bliska i z dobrze widoczną twarzą. I, trzeba trafu, wpadasz w ręce
    policji, zostajesz oskarżony o napad i zabójstwo. I co, powiesz że to ktoś
    się za Ciebie przebrał i ucharakteryzował? Każdy ze świadków wskaże Ciebie
    bez wahania.
    To zdarzenie podobne do tego z zamianą tablic rejestracyjnych.
    Dajmy już pokój tej dyskusji bo zaczęła odbiegać od tematu. Uważam że nie da
    się stworzyć jednoznacznych przepisów, które ZAWSZE znajdą rozwiązanie.
    Nieuchronne jest, że zawsze zdarzy się sytuacja, która spowoduje problem w
    interpretacji przepisu. Ale chyba nie jest to powód żeby przepis uznać za
    idiotyczny....
    Pozdrawiam :-).
    RJ

  • 73. Data: 2006-01-03 14:43:03
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał w wiadomości

    > Bo "skorumpowany sędzia" - to on, a ty musiałabyś używać nick`a
    > "skorumpowanA SĘDZINA" - gwoli ścisłości.

    Skorumpowanym sedzia moze byc rownie dobrze kobieta jak i mezczyzna.
    Podobnie jak w przypadku skorumpowanego lekarza.

    Jacek

  • 74. Data: 2006-01-03 15:14:29
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Kiedyś używałeś "szyderca" - dzisiaj "skorumpowany sędzia".

    A powinno być " znany stałym bywalcom grupy popapraniec".

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 75. Data: 2006-01-03 20:50:47
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Ale przyznaję, że dla jasności sprawdzę to sobie jeszcze jutro w innych
    > komentarzach ;)

    Z kronikarskiego "obowiązku" informuję że w dostępnych mi komentarzach do
    kodeksu wykroczeń nie mna spójności co do kwestii tego czy wykroczenie z art. 65
    § 2 k.w. można popełnić tylko umyślnie czy też w obu postaciach winy.

    G. Kasicki i A. Wiśniewski piszą że tylko art. 65 § 1 k.w. jest wykroczeniem
    wyłącznie umyślnym a znamiona z art. 65 § 2 k.w. można wypełnić zarówno
    umyśłnie jak i nieumyślnie.

    Osobiście nadal przychylam się do tego poglądu gdyż moim zdaniem w art. 65 § 2
    k.w. ustawodawca nie wskazuje tu że odpowiedzialność może być tylko umyślna, a
    wskazówki takie - zgodne z treścią art. 5 k.w. - konsekwentnie zamieszcza w wielu
    innych porzepisach k.w., które statuują wykroczenia wyłącznie umyślne.

    Radecki i Bojarski oraz Kotowicz są natomiast za umyślnością wykroczenia z art. 65
    § 2 k.w.
    Przy czym wartość poznawcza ich komentarazy w tym zakresie jest bliska zeru.
    Radecki i Bojarski ograniczają się do suchego stwierdzenia że wina umyślna i
    kropka (nie raczyli napisać skąd ten wniosek). Kotowicz natomiast odwołuje sie do
    jakże merytorycznego argumentu, że "trudno mu sobie wyobrazić..."

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 76. Data: 2006-01-05 11:14:30
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > nie popelnil, bo nie mial obowiazku.

    czy w stanach jest przewidziana kara za utrudnianie sledztwa policji ?

    P.

  • 77. Data: 2006-01-05 11:39:23
    Od: s...@o...pl

    siema.
    ze swego czasu slyszalem opinie jednego radcy prawnego iz,
    w takim przypadku mozna napisac oswiadczenie iz pozyczylo sie samochod osobie
    ktora juz nie zyje.
    po prostu cytasz w gazecie nekrologi ktore wystepowaly od czasu zdarzenia do
    czasu sprawy w sadzie grodzkim i wskazujesz w oswiadczeniu "umarlaka" z
    nekrologu jako kierowce tego feralnego dnia. podobno to jeden ze
    skuteczniejszych sposobow na pozbycie sie "problemu" :)
    z tym ze zaznaczam iz to tylko opinia jaka zaslyszalem od znajomego.
    nie "przerabialem" tego praktycznie...
    pozdrawiam

  • 78. Data: 2006-01-05 19:35:17
    Od: Dredd<...@...pl>

> [...]
    > nekrologu jako kierowce tego feralnego dnia. podobno to jeden ze
    > skuteczniejszych sposobow na pozbycie sie "problemu" :)

    Warto mieć równocześnie świadomość, że jeżeli wyda się że to tylko "sposób" (co
    może się zdarzyć jeśli wskazuje się umarlaka na chybił-trafił a więc takiego,
    którego zupełnie się nie znało) to grozi za to odpowiedzialność z art. 65 § 1 k.w.
    za umyślne wprowadzenie organu w błąd co do tożsamości innej osoby. Więc
    trzeba tu "wkalkulować" skutki ewentualnej wpadki.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 79. Data: 2006-01-05 20:33:39
    Od: bame <n...@c...com>

    Przemek R... wrote:

    > czy w stanach jest przewidziana kara za utrudnianie sledztwa policji ?
    >
    > P.

    http://www.access.gpo.gov/uscode/title18/parti_chapt
    er73_.html

    O ile sledztwo jest legalne, a tym utrudnianiem jest utrudnianie, a nie
    odmowa odpowiedzi. Pytanie pierwszego z brzegu obywatela o kolor majtek,
    zawod, albo o to komu pozyczyl auto jest nielegalne. Trzeb byc naprawde
    duzym debilem z Lublina, zeby wyciagac odmienne wnioski.

  • 80. Data: 2006-01-05 21:53:14
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > odmowa odpowiedzi. Pytanie pierwszego z brzegu obywatela o kolor majtek,
    > zawod, albo o to komu pozyczyl auto jest nielegalne.

    to nie jest pierwszy z brzegu obywatel tylko wlascciciel samochodu ktory
    widnieje na zdjeciu na ktorym widac ze osoba go prowazdaca popelnila
    wykroczenie. I art istnieje po to aby zachecic wlasciciela do pomocy w
    sutaleniu osoby ktora prowazdila pojazd, jezlei niema checi wspolpracy
    wowczas jest karany, nie za jazde a za utrudnianie tego 'sledctwa'.

    P.