  • 1. Data: 2006-01-02 10:35:11
    Temat: nieczytelna fotka z fotoradaru
    Od: "yanki" <y...@w...pl>

    Witam mam problem wlasnie ze zrobiona fotka auto ojca uzytkowalem ja i
    kolega zdjecie zrobione 02.11.05 widac auto i numer rejstracyjny natomiast
    wogole nie widac twarzy kierujacego .Osobiscie nie pamietam kto wtedy
    prowadzil pojazd .Co mam teraz zrobic policjant jak pokazywal fotke
    stwierdzil ze prowadzila jakas kobieta a akurat niwbylo to mozliwe gdyz
    jechalem ja i 2 kolegow w aucie .Na koniec policjant stwierdzil ze zdjecie
    jest czytelne .Niewiem co teraz zrobic kogo wskazac kierujacego skoro nie
    widac kto jechal a ja naprawde nie pamietam .Auto prywatne wiec nikt nie
    prowadzi ewidencji .Poradzcie co robic

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-01-02 10:55:59
    Temat: Re: nieczytelna fotka z fotoradaru
    Od: "defric" <d...@w...pl>

    kolega miał podobnie: mandat przyszedł pocztą, pojechał gdzieś do siedizby
    straży miejskiej (nie policji), po dłuższej rozmowie, babka rozpatrująca
    sprawę kazała mu napisać oświadczenie, że nei pamięta kto wtedy prowadził,
    że to nie jest on i nie rozpoznaje osoby na zdjęciu
    nie znam jednak podstaw prawnych rządzących takimi przypadkami

    defric

  • 3. Data: 2006-01-02 10:56:04
    Od: "Krzysiek M." <s...@o...pl>

> [...]
    > widac kto jechal a ja naprawde nie pamietam .Auto prywatne wiec nikt nie

    A możę tak: Powiedz, że kierowałeś Ty albo Kolega i możecie się razem stawić
    aby Pan Policjant rozpoznał skoro zdjęcie jest czytelne to powinien bez
    żadnego problemu wskazac sprawcę :)

    --
    Krzysiek M.

  • 4. Data: 2006-01-02 11:31:56
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Osobiscie nie pamietam kto wtedy
    > prowadzil pojazd .Co mam teraz zrobic policjant jak pokazywal fotke
    > stwierdzil ze prowadzila jakas kobieta a akurat niwbylo to mozliwe gdyz
    > jechalem ja i 2 kolegow w aucie .

    Zdecyduj się. Albo wiesz, albo nie wiesz. Bo przeczysz sam sobie... Najpierw
    piszesz że nie wiesz kto prowadził, a potem że jechałeś Ty i 2 kolegów.

    > Niewiem co teraz zrobic kogo wskazac kierujacego skoro nie
    > widac kto jechal a ja naprawde nie pamietam.

    Kiedyś temat już był. Nie pamiętam konkluzji, ale moje zdanie jest takie, że
    skoro właściciel nie umie wskazać kto prowadził to niestety sam płaci...
    Gdyby fakt nierozpoznania prowadzącego na zdjęciu miał skutkować umorzeniem
    mandatu, to każdy by sobie zakładał maskę albo przyklejał wąsy i brodę. I
    wtedy fotoradary nie miałyby sensu, bo każdy by się tłumaczył że to nie
    on... W końcu po to są numery rejestracyjne, a właściciel ma wiedzieć kto
    korzysta z jego auta.

  • 5. Data: 2006-01-02 11:39:49
    Od: "Tomasz" <s...@r...pl>

    Użytkownik "Robert J." <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Kiedyś temat już był. Nie pamiętam konkluzji, ale moje zdanie jest takie,
    > że
    > skoro właściciel nie umie wskazać kto prowadził to niestety sam płaci...

    I to za przekroczenie prędkości może powiesz jeszcze... ?

    Tomasz

  • 6. Data: 2006-01-02 11:48:50
    Od: "yanki" <y...@w...pl>

> [...]
    Najpierw
    > piszesz że nie wiesz kto prowadził, a potem że jechałeś Ty i 2 kolegów.

    CZytaj dokladnie pisalem ze jechalem z kolegami z ktorymi sie zmienialem
    podczas jazdy wiec nie pamietam kto tego dnia o tej godzinie jechal

> [...]
    > wtedy fotoradary nie miałyby sensu, bo każdy by się tłumaczył że to nie
    > on... W końcu po to są numery rejestracyjne, a właściciel ma wiedzieć kto

    Co do maski to akurat jej nie uzywalem a chodzi oto ze zdjecie jest nie
    czytelne w miejscu twarzy jest mozna powiedziec biala plama wiec jesli ty
    bedziesz wstanie rozpoznac kto prowadzil to zapraszam cie na rozpoznanie
    staniemy z kolegami przed toba a ty wezniesz fotke do reki i wskazesz osobe
    widoczna na fotce ok?.A co do wlasciciela to jak moze on byc w stanie
    wskazac osobe prowadzaca skoro w tym czasie uzytkowaly go 3 osoby wiec
    dlatego mam zastrzezenia co do jakosci fotki ze wlasciciel nie jest w stanei
    rozpoznac

  • 7. Data: 2006-01-02 11:51:20
    Od: Otto von Falkenstein <F...@g...pl>

    yanki napisał(a):
> [...]
    > widac kto jechal a ja naprawde nie pamietam .Auto prywatne wiec nikt nie

    Jak nie wskażesz komu powuierzyłeś pojazd to zostaniesz za to ukarany.
    To czy pamiętasz kto prowadził nie ma znaczenia, bo to twój obowiązek,
    żeby wiedzieć. A jak to zrobisz, to już twój problem. Przpis jest
    idiotyczny, ale obowiązuje. Przygotuj się na jakieś 300 zł grzywny, może
    600 zł.

    A najlepiej powiedz, że kierowała Lucia Johans, mieszka w Sztokholmie na
    ul Kungsbron 1/84d a w Polsce była na zaproszenie kolegi

    --
    Falkenstein
    Recht und Ehre

  • 8. Data: 2006-01-02 14:41:01
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > CZytaj dokladnie pisalem ze jechalem z kolegami z ktorymi sie zmienialem
    > podczas jazdy

    Tego nie napisałeś, więc nie uważam żebym się czepiał :-). To, że się
    zmieniałeś miało być chyba "w domyśle"...

  • 9. Data: 2006-01-02 14:50:29
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Przpis jest
    > idiotyczny, ale obowiązuje.

    Dlaczego uważasz że idiotyczny?

  • 10. Data: 2006-01-02 15:14:53
    Od: skorumpowany sedzia <o...@l...pl>

    Otto von Falkenstein wrote:

    > Jak nie wskażesz komu powuierzyłeś pojazd to zostaniesz za to ukarany.

    tia.

    Chyba w bastione niezawislego sadownictwa jakim jest Lublin?

    > To czy pamiętasz kto prowadził nie ma znaczenia, bo to twój obowiązek,
    > żeby wiedzieć.

    ale nie jest obowiazkiem ujawnianie. Powinien odmowic zeznan i niech buc
    w milicyjnym mundurku udowadnia.

    > A jak to zrobisz, to już twój problem.

    Nie, to problem buca w mundururku i buca w todze.

> [...]
    >
    > A najlepiej powiedz, że kierowała Lucia Johans, mieszka w Sztokholmie na
    > ul Kungsbron 1/84d a w Polsce była na zaproszenie kolegi

    Albo zloz formalna skarge na milicyjnego buca, ze jego magisterka
    uzyskana w Szczytnie jest fikcyjna.