  • 1. Data: 2006-05-04 21:27:27
    Temat: nazwisko dziecka
    Od: "K.Mackiewicz" <drynda@[nospam]o2.pl>

    na poczatek przytocze temat z grupy pl.soc.prawo:
    Wszystkie 2 wiadomości w temacie - Widok drzewa

    Od: K.Mackiewicz - wyświetl profil
    Data: Wt. 18 Kwi. 2006 15:29
    Email: "K.Mackiewicz" <drynda@[nospam]o2.pl>
    Grupy dyskusyjne: pl.soc.prawo

    sytuacja jest taka, matka miala meza i nazwisko po nim, pozniej byl
    rozwod - nazwisko zostalo no i po pewnym czasie zaszla w ciaze z innym
    partnerem, dziecko ma nazwisko bylego meza. jej nazwisko zostalo bez
    problemu zmienione na panienskie lecz dziecka juz nie jest tak latwo,
    gdyz nie mozna sie skontaktowac z bylym mezem poniewaz przebywa za
    granica ( rodzina jego nie chce nic powiedziec o jego miejscu pobytu ),
    w sadzie mowia ze sa 2 wyjscia albo kontakt z bylym mezem, albo testy ze
    dziecko nie jest jego. i teraz pytanie czy wg. prawa nie ma innego
    wyjscia na zmiane nazwiska dziecka?
    dziekuje z gory za odpowiedzi
    ---
    Pozdrawiam

    Odpowiedz

    Od: Dorotea - wyświetl profil
    Data: Śr. 19 Kwi. 2006 12:20
    Email: "Dorotea" <d...@p...onet.pl>
    Grupy dyskusyjne: pl.soc.prawo

    Właśnie to przerabiam:
    Wogóle to nazwisko po b. męzy nosi dziecko urodzone max 300 dni po
    rozwodzie...
    Wperw sprawa założona z powództwa matki o zaprzeczenie ojcostwa. Pozwany
    (były
    mąż) musi być poinformowany więc wyjścia są 2 (żadne tam testy...)
    albo mąż znaleziony w cudowny sposób w sowim kraju wystawi pełnomocnictwo
    notarialne do odbioru korespondencji dla osoby trzeciej (nie dla matki
    dziecka
    bo oba jest uczestnikeim postępowania!) i z tym pełnomocnictwem i jego
    tłumaczeniem przysięgłym składa się pozew o powyższe w najbliższym sądze
    rej.
    wydz. rodzinny (koszt założenia sprawy 200 zł). Wszystko powinno wtedy trwac
    miesiąc, więc proponuję namówić byłego do takiego rozwiązania;) ja próbuję:(

    albo złożysz wniosek do pow,. sądu o wyznaczenie Kuratora sądowego do
    reprezentowania interesów b. męża na sprawie, wiem, że to jest droższe
    rozwiązanie nie wiem ile kosztuje Kurator???
    Inaczej, jeśli przyznasz się przed sądem do tego, że wiesz gdzie jest były
    grozi ci droga sprawa międzynarodowa i pół roku walki z sądami...

    Ew. polecam się bo sama z Tym walczę

    Dorotea
    ----

    Maz niby wiadomo gdzie mieszka, lecz korespondecji nie odbiera ani nie
    ma zamiaru sie w jakikolwiek sposob skontaktowac, w sadzie toczy sie to
    wszystko juz okolo 1,5 roku :(. I tutaj mam pytania: jak wyglada sprawa
    z tym kuratorem ? gdzie sie z tym zglosic dokladnie i o co prosic jakie
    papiery wypelniac itp. W sadzie powiedzieli jej zeby zlozyla wniosek o
    alimenty i ze wtedy pewnie sie odezwie, lecz jej nie chodzi o zadne
    alimenty lecz tylko o nazwisko. I czy przypadkiem nie jest tak, ze jesli
    korespondecja jest awizowana i nie odebrana bez dopisku ze adresat sie
    wyprowadzil to czy po 2 takich razach nie jest traktowana jako odebrana
    ( cos obilo mi sie o uszy ). Przepraszam za klopot i bylbym wdzieczny za
    odpowiedz.
    Krzysztof Mackiewicz