  • 1. Data: 2006-05-05 00:06:38
    Temat: Zasiłek macierzyński- Czy mi przysługuje?
    Od: " Ania" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Na urlopie wychowawczym urodzilam drugie dziecko. Zwrocilam sie do ZUS-u po
    zasilek macierzynski ale okazalo sie ze moj zaklad pracy zostal zlikwidowany
    rok wczesniej.

    Dostalam decyzje z ZUS-u II instancji iz nie mam prawa do zasilku
    macierzynskiego gdyz nie mozna ustalic siedziby firmy - zostala zlikwidowana.
    Czy mam napisac odwolanie od tej decyzji do sądu ubezpieczen spolecznych czy
    tez do sądu pracy? Jeśli do sądu pracy to czy pozew powinien być o
    odszkodowanie czy o ustalenie istnienia stosunku pracy?Pracodawca nigdy nie
    rozwiązał ze mną stosunku pracy ale faktem jest ze został zlikwidowany. Prezes
    firmy zmienił adres zamieszkania i ZUS także nie mógł go namierzyć. Proszę
    bardzo o odpowiedz. Nigdzie nie mogę znależć na ten temat informacji:-(