  • 31. Data: 2022-12-02 13:22:41
    Temat: Re: naukowe podstawy rasizmu;)
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-12-02, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > I nikt by sie tym nie przejmowal, gdyby jakas moda nie przyszla z
    > zachodu :-)
    > Byc moze zawinili tez nieco tlumacze, ktorzy Murzyna tlumaczyli na
    > Negro.
    >
    > Ale sa jeszcze dwa powiedzonka:
    > -robic za Murzyna ... rasistowskie?
    >
    > - 100 lat za Murzynami ... no i tu nie wiem - traktujemy Murzynow
    > jako przyklad zacofania, czy wrecz odwrotnie - podkreslamy, ze sa
    > lepsi od nas ... w niektorych sprawach :-)
    >
    > Tuwim, zresztą Zyd, tez nie pomógl ze swoim "na drzewo ucieka" :-)

    Jeszcze jest dylemat co zrobić z ciastem. Upiekłem Afroamerykanina nie
    brzmi apetycznie. No i są jeszcze tzw. ciepłe lody.

    --
    Marcin

  • 32. Data: 2022-12-02 13:40:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 2 Dec 2022 12:23:14 +0100, Shrek wrote:

    > Czyli dalej podstawa jest socjologiczno polityczna a nie naukowa. W
    > sumie czego się spodziewać po agendzie ONZ. Dziwi tylko, że jak ktoś
    > głośno o tym powie to szur:P

    > No właśnie;)

    > Prawdę mówiąc w ciemno zakładam, że autorzy tej zmiany byli... biali;)

    Troche powątpiewam.
    Ale moze tam "czarna małpa" jest jeszcze bardziej popularne niz u nas.

    > Zawsze jak onz coś próbuje załatwić, to wychodzi na odwrót;) A jakby się
    > do czegoś rzeczywiście mieli przydać, to nie mogą, bo stali członkowie
    > zgłoszą weto:P

    > Tak zadecydowała, że decyzje w czasie kowida jak się okazało były
    > polityczne.

    > No ale jak to - naukowcy się wypowiadali - nie mieli naukowych podstaw?

    Jest wiedza ogolna, sa wstepne wyniki, sa
    niezwerfikowane/niepotwierdzone dane.

    J.

  • 33. Data: 2022-12-02 14:01:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 02 Dec 2022 12:22:41 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Jeszcze jest dylemat co zrobić z ciastem. Upiekłem Afroamerykanina nie
    > brzmi apetycznie.

    Zostawic Murzyna. Tylko dla ciasta :-)

    Ale ale ... dlaczego Afroamerykanina?
    U nas mamy tez Afrykanów, Afrofrancuzów, Afroholendrow itp :-)

    A - jeszcze czasem widuje ludzi o bardzo ciemniej karnacji,
    takiej czarno-brązowej, ale jakby nie afrykanskie rysy twarzy.

    Hindusi, Nepalczycy, Bhutanczycy, Bangladeszczycy ?

    J.

  • 34. Data: 2022-12-02 14:13:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.12.2022 o 13:40, J.F pisze:

    > Troche powątpiewam.

    Sprawdźiłem - masz rację:)

    > Ale moze tam "czarna małpa" jest jeszcze bardziej popularne niz u nas.

    Z pewnością. U nas jest judzić, podjudzać (ale też oszwabić i ocyganić),
    żydować, żydzić;)

    > Jest wiedza ogolna

    Brzmisz jak szur!:P

    > sa wstepne wyniki, sa
    > niezwerfikowane/niepotwierdzone dane.

    "najlepiej zbadana szczepionka w historii";)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 35. Data: 2022-12-02 14:17:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.12.2022 o 14:01, J.F pisze:

    > A - jeszcze czasem widuje ludzi o bardzo ciemniej karnacji,
    > takiej czarno-brązowej, ale jakby nie afrykanskie rysy twarzy.
    >
    > Hindusi, Nepalczycy, Bhutanczycy, Bangladeszczycy ?

    Ogólnie cyganie;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 36. Data: 2022-12-02 14:21:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Z tym Murzynem to dziwnie też było, bo najpierw Murzyni Polacy
    > twierdzili, że im nie robi, a za jakiś czas, o ile dobrze pamiętam,
    > jakby zaczeło robić.

    Pewnie tak z "na ukrainie" i obecnie "w ukrainie". Tyle czasu nikomu nie
    przeszkadzało, teraz jak zapytasz ukrainca czy mu przeszkadza, to pewnie
    nie. Ale nadgorliwi będą tyle o tym pierdolić, że w końcu właściwa forma
    "na ukrainie" zacznie być uważana za pejoratywną i zacznie to
    przeszkadzać ukraincą - nie z ich inicjatywy. Nadgorliwośc gorsza od
    faszyzmu i tas samo jest z małpią ospą.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 37. Data: 2022-12-02 14:33:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 2 Dec 2022 14:21:31 +0100, Shrek wrote:

    > Pewnie tak z "na ukrainie" i obecnie "w ukrainie". Tyle czasu nikomu nie
    > przeszkadzało, teraz jak zapytasz ukrainca czy mu przeszkadza, to pewnie
    > nie.

    W innym jezyku mogą miec inne słowko.

> [...]
    > "na ukrainie" zacznie być uważana za pejoratywną i zacznie to
    > przeszkadzać ukraincą - nie z ich inicjatywy. Nadgorliwośc gorsza od

    Tak, szczegolnie ze w polskim wiecej krajow/regionow ma "na".

    Podobnie jak "ruski" - zazwyczaj pejoratywny, a przeciez rdzennie
    rosyjski, czy jak kto woli - rdzennie ruski :-)

    J.

  • 38. Data: 2022-12-02 14:34:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 2 Dec 2022 14:17:14 +0100, Shrek wrote:

    > Ogólnie cyganie;)

    Nie, znacznie ciemniejsi, prawie czarni.

    Ale Cyganie - kolejny przyklad :-)

    J.

  • 39. Data: 2022-12-02 14:38:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 2 Dec 2022 14:13:43 +0100, Shrek wrote:

    > Sprawdźiłem - masz rację:)

    > Z pewnością.

    Googlanie cos sugeruje, ze w USA moze miec to hiszpanskie/meksynskie
    pochodzenie :-)

    > U nas jest judzić, podjudzać (ale też oszwabić i ocyganić),
    > żydować, żydzić;)

    A gdzie indziej szkocić ? :-)

    > Brzmisz jak szur!:P

    Moze i tak brzmie, ale pewne ogolne zasady są.

    > "najlepiej zbadana szczepionka w historii";)

    Teraz - kto wie.
    2 lata temu, jak wprowadzali - nie powiedzialbym.
    A pol roku pozniej ... kto tak mowił ?

    Tym niemniej ... zbiera WHO jakies statystyki zwiazane z tymi
    szczepionkami, czy nie ?

    J.

  • 40. Data: 2022-12-02 14:38:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.12.2022 o 14:34, J.F pisze:

    > Nie, znacznie ciemniejsi, prawie czarni.
    >
    > Ale Cyganie - kolejny przyklad :-)

    Ci co ich wymieniłeś to zasadniczo cyganie:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!