  • 21. Data: 2022-12-01 19:26:28
    Temat: Re: naukowe podstawy rasizmu;)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.12.2022 o 11:14, Kviat pisze:

    > Szczepionki na grypę też nie działają?
    > Twierdziłeś, że podają ludziom niedziałającą szczepionkę, więc po chuj
    > ją podają.

    NIe - to ty tak twierdziłeś. Ja wyraźnie pisałem i podkreślałem gdzieś
    co piąty post dla przypomnienia, że szczepionki nie działają w
    klasycznym pojęciu skuteczności szczepionek a więc przeciw objawowemu
    zakażeniu (i jak się okazało transmisji). I nie dlatego, że nie działały
    na oryginalny wirus w krótkim okresie a po prostu dlatego, że wirus
    kowid szybko mutuje i podobnie jak w przypadku grypy przydaność
    zeszłorocznej szczepionki jest... dyskusyjna. Natomiast miała jakąś tam
    (też bez szału) skuteczność przeciw ciężkiemu przebiegowi i należało ją
    stosować szczególnie u osób narażonych na ciężki przebieg - natomiast
    byłem przeciwny pozaprawnym prześladowaniom osób niezaszczepionych. Rząd
    miał narzędzi (i nadal ma), żeby szczepionki na kowid były obowiązkowe -
    mamy trzeci rok pandemi i rząd z tego nie skorzystał. Nie wpisał nawet
    kowidu na listę chorób zakaźnych, a więc mamy obiecnie "stan zagrożenia
    episemią"... choroby która nie jest chorobą zakaźną;)

    > Sam się nazwałeś szurem.

    Tak było;)

    > Nie, nie miałeś.
    >
    > https://www.medonet.pl/porozmawiajmyoszczepionce/szc
    zepionka-na-covid-19,czy-twoja-szczepionka-na-covid-
    19-jeszcze-dziala--lekarz-mowi-wprost--kto-moze-miec
    -problem,artykul,69371114.html

    A w czym konkretnie nie miałem racji?

    PS - obecnie nikt kto nie był szczepiony ostatnio szczepionką celowaną w
    omikrona nie jest chroniony przed objawowym zakażeniem bardziej niż
    nieszczepiony. Ztesztą już 80% ludzi ma przeciwciala po przechorowaniu,
    więc siłą rzeczy szczepionka będzie miała coraz mniejsze znaczenie.
    Dalej warto jak jesteś po 50 lub masz jakieś wskazania.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 22. Data: 2022-12-01 19:35:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.12.2022 o 11:46, J.F pisze:

    > U nas problem jest slowo "Murzyn". Z powodow zagranicznych ... uznane
    > za lekko rasistowskie :-)

    Szczerze mówiąc to tak mocno średnio... W sumie znamy tylko kilka
    przypadków pwoedzonek z murzynami a i tak ich rasistowskość jest
    niewielka - ciemno jak w dupie u murzyna, capi jak z murzyńskiej chaty i
    murzyn zrobił swoje murzyn może odejść. A no i taka pewna murzyńskość w
    stosunkach z usa;)Jak sobie porównasz do polaka ruska i niemca to
    tragedii nie ma;) No ale jak już jesteśmy przy żydach!:P

    Tak czy inaczej uprzedzenia redneków w teksasie nie są prawami
    naukowymi, żeby na ich podstawie ustalać nazwy chorób. Tu nie ma żdnej
    naukowej postawy a poprawnośc polityczna. W sumie nic dzienego, skoro
    WHO jest założone, finansowanie i kontrolowane przez... polityków;) ONZ
    i nauka;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 23. Data: 2022-12-02 07:44:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2022-12-01 o 18:16, Kviat pisze:

    > Rozumiem, że rozmawiam z leniem, dlatego teraz powinienem napisać
    > "odpowiedź znajdziesz w archiwum grupy" :)

    Mam ciekawsze zajęcia, niż grzebanie w archiwum grupy w wyszukiwaniu
    twoich wysrywów ;)

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2022-12-02 07:50:02
    Temat: OT: Informacja o spotkaniu [było: naukowe podstawy rasizmu;)]
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    dyskusja o szczepionkach przeciw c19 i grypie, to może małe ogłoszenie:
    Jeśli ktos chce zadać pytanie Normanowi Pieniążkowi, albo posłuchać co
    ma do powiedzenia, to może dziś o 20 na twitterze to zrobić
    https://twitter.com/normanpie/status/159811443100288
    2048
    Tylko uwaga, żeby zadawać pytania trzeba używać aplikacji na smyrfonie,
    na komputerze można niestety tylko odsłuchiwać.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 25. Data: 2022-12-02 11:51:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 1 Dec 2022 19:35:04 +0100, Shrek wrote:

> [...]
    > przypadków pwoedzonek z murzynami a i tak ich rasistowskość jest
    > niewielka - ciemno jak w dupie u murzyna, capi jak z murzyńskiej chaty i

    I nikt by sie tym nie przejmowal, gdyby jakas moda nie przyszla z
    zachodu :-)
    Byc moze zawinili tez nieco tlumacze, ktorzy Murzyna tlumaczyli na
    Negro.

    Ale sa jeszcze dwa powiedzonka:
    -robic za Murzyna ... rasistowskie?

    - 100 lat za Murzynami ... no i tu nie wiem - traktujemy Murzynow
    jako przyklad zacofania, czy wrecz odwrotnie - podkreslamy, ze sa
    lepsi od nas ... w niektorych sprawach :-)

    Tuwim, zresztą Zyd, tez nie pomógl ze swoim "na drzewo ucieka" :-)

    > Tak czy inaczej uprzedzenia redneków w teksasie nie są prawami
    > naukowymi, żeby na ich podstawie ustalać nazwy chorób. Tu nie ma żdnej
    > naukowej postawy a poprawnośc polityczna.

    Wsrod rednecków? Czy moze blacknecków? :-)

    > W sumie nic dzienego, skoro
    > WHO jest założone, finansowanie i kontrolowane przez... polityków;) ONZ
    > i nauka;)

    No ale cos tam sie chyba jednak w miare naukowo starają zalatwic.
    A chocby przez to, ze politykow duzo, to nauka moze decydowac.

    W sprawie Covida bylo na początku troche miotania, ale w sumie - nowa
    choroba.

    J.

  • 26. Data: 2022-12-02 12:01:14
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 02-12-2022 o 11:51, J.F napisał:

> [...]
    > jako przyklad zacofania, czy wrecz odwrotnie - podkreslamy, ze sa
    > lepsi od nas ... w niektorych sprawach :-)

    no ale jak są w USA żarty z Polaków, to może tam trzeba zakazać używania
    słowa Polish - w imię poprawności politycznej?

    --
    http://zrzeda.pl

  • 27. Data: 2022-12-02 12:23:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.12.2022 o 11:51, J.F pisze:

    > I nikt by sie tym nie przejmowal, gdyby jakas moda nie przyszla z
    > zachodu :-)
    > Byc moze zawinili tez nieco tlumacze, ktorzy Murzyna tlumaczyli na
    > Negro.

    Czyli dalej podstawa jest socjologiczno polityczna a nie naukowa. W
    sumie czego się spodziewać po agendzie ONZ. Dziwi tylko, że jak ktoś
    głośno o tym powie to szur:P

    > - 100 lat za Murzynami ... no i tu nie wiem - traktujemy Murzynow
    > jako przyklad zacofania, czy wrecz odwrotnie - podkreslamy, ze sa
    > lepsi od nas ... w niektorych sprawach :-)

    No właśnie;)

    > Wsrod rednecków? Czy moze blacknecków? :-)

    Prawdę mówiąc w ciemno zakładam, że autorzy tej zmiany byli... biali;)

    > No ale cos tam sie chyba jednak w miare naukowo starają zalatwic.

    Zawsze jak onz coś próbuje załatwić, to wychodzi na odwrót;) A jakby się
    do czegoś rzeczywiście mieli przydać, to nie mogą, bo stali członkowie
    zgłoszą weto:P

    > A chocby przez to, ze politykow duzo, to nauka moze decydowac.

    Tak zadecydowała, że decyzje w czasie kowida jak się okazało były
    polityczne.

    > W sprawie Covida bylo na początku troche miotania, ale w sumie - nowa
    > choroba.

    No ale jak to - naukowcy się wypowiadali - nie mieli naukowych podstaw?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 28. Data: 2022-12-02 12:23:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > no ale jak są w USA żarty z Polaków, to może tam trzeba zakazać używania
    > słowa Polish - w imię poprawności politycznej?

    No właśnie - zakazać pastowania butów na czarno - czysty rasizm:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 29. Data: 2022-12-02 13:08:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-12-01, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    riminatory-and-non-stigmatizing-nomenclature-for-mon
    keypox-virus/853

    > U nas problem jest slowo "Murzyn". Z powodow zagranicznych ... uznane
    > za lekko rasistowskie :-)

    Z tym Murzynem to dziwnie też było, bo najpierw Murzyni Polacy
    twierdzili, że im nie robi, a za jakiś czas, o ile dobrze pamiętam,
    jakby zaczeło robić.

    Natomiast jako lokalną ciekawostkę mogę przytoczyć, że w paru krajach
    Azji Pd-Wsch określa się wszystkich białych mianem Ang-moh. Literalnie
    oznacza to rudowłosy i jeszcze ze 20 lat temu miało to sformułowanie
    wyraźnie negatywny wydźwięk z dopowiedzeniami typu rudowłosa małpa czy
    diabeł. No ale biali mieli to generalnie w dupie i nie znam nikogo, kto
    by się na to obrażał, w związku z czym wydźwięk negatywny praktycznie
    całkowicie zniknął.

    A, z Murzynem idzie dokładnie w odwrotną stronę i obok rozbuchanej
    poprawności politycznej wychodzi chyba też jakieś zakompleksienie.

    --
    Marcin

  • 30. Data: 2022-12-02 13:20:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 02 Dec 2022 12:08:01 GMT, Marcin Debowski wrote:
    riminatory-and-non-stigmatizing-nomenclature-for-mon
    keypox-virus/853

    > Z tym Murzynem to dziwnie też było, bo najpierw Murzyni Polacy
    > twierdzili, że im nie robi,

    Bo w Polsce bylo to okreslenie takie ... obojętne.

    > a za jakiś czas, o ile dobrze pamiętam,
    > jakby zaczeło robić.

    Zostali pouczeni z zagranicy :-)

> [...]
    > diabeł. No ale biali mieli to generalnie w dupie i nie znam nikogo, kto
    > by się na to obrażał, w związku z czym wydźwięk negatywny praktycznie

    Raz, ze jezyka nie znaja, dwa - rudowlosy to jakby niz zdroznego,
    trzy - biali rozne wlosy maja, cztery - w wielu krajach Azji
    bialy to bylo cos, a żólty krajowiec to nic :-)

    > A, z Murzynem idzie dokładnie w odwrotną stronę i obok rozbuchanej
    > poprawności politycznej wychodzi chyba też jakieś zakompleksienie.

    Ale Murzynow, czy Polaków?

    J.