  • 811. Data: 2013-04-27 14:00:37
    Temat: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    > Obawiam się że to tylko jeden element, i to wcale nie najważnieszy.
    > Idzie o ludność która właśnie stale i znacznie rośnie - i która
    > z chęcią wyemigruje na tereny, na których będzie mogła krzewić
    > własną kulturę, obyczaje i prawo :>

    Ach, masz na myśli m.in. "problem muzułmański"?

    Cóż, rozwiązaniem jest obowiązkowa nauka w szkołach ściśle ateistycznych
    - bez ŻADNEJ cholernej religii w programie, uczących racjonalnego
    myślenia i zadawania pytań, zamiast przyjmowania "na wiarę".

    Potrzeba więcej racjonalistów, indywidualistów ale chcących pracować dla
    dobra społeczeństwa. CAŁEGO. A nie tylko "białych chrześcijan" (jak nasz
    lokalny rasista Śmiejek).

  • 812. Data: 2013-04-27 14:01:08
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Skąd założenie że nauka oznacza NIEPRZEPISOWĄ jazdę?

    Stąd, że osoba ucząca się popełnia o wiele więcej błędów niż osoba
    nauczona. Tak jak ja popełnię więcej błędów operując twój żołądek niż
    chirurg, nawet dopiero co po skończonych studiach medycznych.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 813. Data: 2013-04-27 14:03:19
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > W szczególności pytam czy ta pani się uczy, czy to jest
    > na publicznej drodze oraz jak to się ma do Twojej tezy:
    > http://www.youtube.com/watch?v=6GcVN0m2wqI&feature=r
    elated

    No uczy się. I jak widać, instruktorka musiała interweniować. A jakby
    nie zainterweniowała, mogłoby się skończyć dużo większym zagrożeniem.
    Dlatego teza, że Ta Pani Powinna Się Uczyś Sama Na Drodze I Być
    Dyscyplinowana Tylko Mandatami i Odpowiedzialnością Za Czyny mi się
    osobiście nie podoba.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 814. Data: 2013-04-27 14:05:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    > Zdaje się, że np. u nas w kraju jest to jedna z rzeczy trudna
    > do pojęcia przez usiłujących porównywać niektóre rejony świata
    > (w tym AFAIR kawałki Afryki) z tym co widzą w Europie.
    > Jak gość ma tyle jedzenia, że mu dzieci nie umierają z głodu,
    > to po prostu bierze kolejną żonę.
    > Limitem jest właśnie "nie da się wyżywić, za dużo umiera".

    To też.

    Stąd też dostawy żywności i wody z zewnątrz do takich rejonów do "puder
    na syf". Ładnie wygląda PR-owo, i darczyńcy odczuwają takie miłe ciepło
    na sercu oraz odkupienie własnych "grzechów", ale w dalszej perspektywie
    to jest niedźwiedzia przysługa.

  • 815. Data: 2013-04-27 14:10:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    > Tak. Byli to wrogowie Boga i Bóg się z nimi rozprawił i to jest dobre,
    > bo Bóg jest dobry z definicji, bo wzorcem dobroci jest Bóg.

    Tia, mordowanie dzieci dziećmi...

    BACH główką o mur, a co! Bo "bóg" tak kazał.

    Religion is hate
    Religion is fear
    Religion is war
    Religion is rape
    Religion's obscene
    Religion's a whore

    A że masz problemy z angielskim:

    Religia to nienawiść
    Religia to strach
    Religia to wojna
    Religia to gwałt
    Religia jest obsceniczna
    Religia to dziwka

    (tak, wiem że jeden z członków tego zespołu deklaruje się jako aktywny
    Chrześcijanin czy może nawet Katolik - uważam to za urocza ironię ;) )

  • 816. Data: 2013-04-27 15:03:41
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Czy Ty czasem nie udowodniłeś, że że cała promowana przez Ciebie
    > "koniecznie niezbędna" certyfikacja państwowa tak zwyczajnie leży i kwiczy?

    Nie. Pokazałem, że temat jest bardzo trudny i Liwiuszowe pomysły, żeby
    selekcja dokonywała się sama na podstawie oceny skutków, są marne.

    Owszem, przez obecny system certyfikacji przedzierają się szkodliwe
    jednostki. Ale po jego likwidacji nie będą się musiały się przedzierać,
    po prostu wejdą. Do tego uważam, że te szkodliwe co się przedarły i i
    tak są mniej szkodliwe niż te co wejdą bez przedzierania się.

    > Primo, to nie sąd uznał, cytowany swojego czasu tekst to było pismo
    > biegłego (które stanowi dowód w sprawie, ale nie wyrok),

    jeden czort, sam widzisz jak Biegli są biegli. Powtórzę:
[...]
    społeczeństwo. Jak zlikwidujesz to ustalenie, to biegły sądowi powie, że
    owszem, leczenie kocim gównem nowotworu żołądka jest właściwe, bo tak
    nauczają w Wyższej Szkole Polsko-Niemieckiej Zenek und Helmut GmbH.

    To tak jakbyś teraz chciał pozwać admina, że ci nie zabezpieczył
    serwera. I pojawia się biegły z Microsoftu i mówi ,,no jak, dobrze
    zabezpieczył, miał najnowszy Windows''. I pojawia się biegły z RedHata,
    który mówi ,,no jak, chujowo zabezpieczył, miał windowsa zamiast
    linuksa''. I tak samo z leczeniem. Albo masz certyfikowaną i wzorcową
    linię medyczną albo dopuszczasz szamana do leczenia człowieka, ale wtedy
    biegły szamański powie, że okadzić dwa razy, wypalić paznokieć konia i
    zjeść ropuchę to była jak najbardziej właściwa terapia i skarg wnosić
    nie nada.

    > Jesteś pewien, że nie pomyliłeś stron dyskusji?
    > Jakoś tak wydawało mi się, że Liwiusz jest za *dobrowolnym*
    > certyfikowaniem (państwowego dobrowolnego nie wykluczając).

    Tak, jest za wyborem, ale szydzi z tych, co wybiorą szamana zamiast lek.
    med. Dlatego, że widzi silny kontrast, bo jest Uznana Społecznie Linia
    Medycyny. Liwiusz Orle Pióro z Siuksów Wyspowych może właśnie pisze na
    ichnim usenecie że jest za dobrowolnym dostępem do lek. med. ale tylko
    idiota wybierze lek.med. skoro szaman rządzi.

    I obydwaj mają rację, póki wszyscy wiedzą, że szaman... tfu lek.med
    rządzi. A jak to uwolnić to za jakiś czas będzie jak w informatyce.
    Jeden uważa, że rządzi Linux, a Windows śmierdzi, inny uważa że rządzi
    Amiga itp. I teraz gościu, co się nie zna, stoi na środku z obłędem w
    oczach i musi rzucić monetą który serwis komputerowy wybrać. Ponieważ
    jednak wybór linii leczenia nie jest tak prosty, co sam Liwiusz
    zauważył, i etycznie obojętny, to społeczeństwo Polskie zebrało się i
    uznało określoną linię medyczną, a społeczeństwo moich fikcyjnych
    Siuksów Wyspowych może sobie wybrało inną linię medyczną. Po to, żeby
    Siuks z zawałem nie musiał wybierać w 3 sekundy czy woli leczenie gównem
    Orła czy wszczepienie stentów. I żeby Polak z zawałem nie musiał
    wybierać w 3 sekundy czy woli leczenie gównem Orła czy wszczepienie
    stentów.

    > Taka argumentacja prowadzi do trudnego pytania: czy nasze
    > społeczeństwo wybrało wysokie bezrobocie?

    bezrobocie a linia certyfikacji nie mają nic wspólnego. Bezrobocie jest
    i się z nim walczy.
    Natomiast linie certyfikacji się wybiera w kluczowych sprawach, a w
    mniej kluczowych pozostawia losowi. Jak społeczeństwo uzna, że
    informatyka jest kluczowa, być może serwis komputerowy będą mogli
    otwierać tylko ci, co mają tytuł MSVP. Na razie serwisant komputerowy
    Pan Menel Jajcarz naprawiający komputery przez obkładanie ich kozim
    łajnem jest na tyle mało niebezpieczny, że można mu pozwolić na
    działanie bez certyfikatu. Za to lekarz Pan Menel Jajcarz leczący
    nowotwór mózgu obkładaniem kozim łajnem został przez społeczeństwo
    uznany za zbyt niebezpiecznego.

    I nie, nie pisz mi, że jak ktoś jest idiota i sobie takiego Menela
    wybiera, to jego wina, bo przykład jest specjalnie skontrastowany silnie
    i nie zawsze różnica pomiędzy Panem Menelem a Panem Lek. Med. będzie
    widoczna ot tak od razu dla przeciętnego zjadacza bułek. Do tego
    wybierający może być w tej chwili nieprzytomny, bo właśnie dostał wylewu
    i leży na łóżku bełkocąc.

    > O.
    > I za to podszycie się powinna być poważna kara plus odszkodowanie,
    > wcale nie w skali 1:1 (wartości żądanej zapłaty).

    Ale pod co podszycie? Pod certyfikowaną taksówkę? Ano. Bo są certyfikowane!
    A jak nie ma certyfikatów, to się nie podszywasz... Po prostu działasz.
    Tak jak serwis komputerowy Pana Menela i serwis komputerowy Twój.

    > Czy Ty aby nie pijesz do hasła "pavulon"?

    No i co? Złapali ich i udupili. W wersji ,,każdy może działać, bo brak
    jest linii certyfikowanej'' dostarczają biegłego ze Szkoły Menelskiej,
    który mówi ,,tak, użycie tego pawulonu było OK''.

    Zauważ, że oni nie działali zgodnie z certyfikacją. Oni byli przestępcami.

    > Ale Liwiusz nie proponował zakazu udzielania państwowych certyfikatów.

    No więc właśnie to omawialiśmy i powiedziałem, że się zgadzam z takim
    rozwiązaniem, o ile wyraźnie będzie zaznaczone kto jest lek. med. a kto
    Szaman, Szarlatan, Znachor, Baba Ze Wsi czy inne certyfikacje. Oraz że
    jak mnie atak złapie na ulicy, to by-default przyjedzie po mnie
    certyfikowane Pogotowie (tak, ze wszystkimi wadami jak przestępcy z
    pawulonem) i odwiezie mnie do Szpitala. A nie że przyjedzie Pygotowie
    (tak, tam też mogą być przestępcy z pawulonem) i odwiezie do Szpitula
    gdzie leczył będzie lek. med. s. zamiast lek.med.

    > Pisze o zezwoleniu na *świadomy* wybór.

    Pod warunkiem, że jest.

    > Załóż, że znajdujesz się w sytuacji, że dostajesz termin udzielenia
    > świadczenia zdrowotnego na lipiec 2016, do wyboru jeszcze masz
    > wyłożenie 15 000 zł ze swoich pieniędzy.
    > Pytanie czy wersja z *możliwością* wyłożenia niższej kwoty
    > dla "niecertyfikowanej" usługi jest lepsza czy gorsza?

    No może być gorsza. Może się okazać, że Pan Menel ci tą zaćmę usunie
    razem z okiem, zębami i jądrami i lepiej poczekać. Ale tu się mogę
    zgodzić, że takie niecertyfikowane usługi mogą być dostępne, o ile nie
    będzie szans udawania i wprowadzenia mnie w błąd. Bo że Polak Potrafi,
    to widać choćby na tych akcjach typu ,,Krajowy Rejestr Pracowników i
    Pracodawców sp. z o.o. '' który sugeruje ustawowość opłat na jego rzecz.
    Więc pojawienie się lek.med. s. Wacław Nowak gdzie med. s. to skrót od
    medycyny szamańskiej byłoby pewne.

    Inne etyczno-moralne aspekty też się pojawią ale nie mam zdrowia teraz w
    nie wchodzić.

    > Odwróć kota ogonem.
    > KUPISZ taki dom?

    A komputer kupujesz? Certyfikacji brak i jak se rozpoznasz jaki składak
    jest dobry, a jaki marny? Tylko że skala problemu niewielka. A z domem
    wielka.

    Albo kupię, wot tak, żeby zapewnić np. byłej żonie i teściowej dach nad
    głową po tym, jak chcę ich eksmitować ze swojego domu. Albo kupię wot
    tak, na pensjonat. Albo mieszkania pracownicze. Nie ja muszę w nim
    mieszkać.

    > Bez jednego i drugiego piesi WIEDZĄ że czerwone coś znaczy.

    Z genów? Czy może z tego, że poziom edukacji pieszego jest prowadzony, z
    racji tego, że każdy jest pieszym, już w przedszkolu. I moja córka miała
    to na zajęciach edukacyjnych w przedszkolu. A później będzie miała na
    zajęciach edukacyjnych w szkole.

    Szkoleń na kierowców nie prowadzi się w typowym szkolnictwie, poza
    specyficznymi kierunkami, więc kierowca kat. B musi przejść to szkolenie
    oddzielnie.

    > On to wie.

    W ogólności? Bynajmniej. Gdyby wiedział, to by nie machał gałęziami, że
    On Miał Przecież Zielone. Weź sprawdź jaka jest świadomość przepisów u
    rowerzystów. I nie, nie prowadź badań na jakiejś ,,branżowej'' grupie
    rowerzystów, bo ci świadomi i aktywni pewnie wiedzą Choć też nie w
    pełni, bo jeden bandyta w stroju kolarza kiedyś zapierdalał równo
    środkiem pasa ruchu i mnie kilka km trzymał za sobą nie chcąc zjechać i
    umożliwić wyprzedzania, a jak w końcu po kilku km zatrąbiłem, to zaczął
    na mnie niedwuznacznie wymachiwać gałęziami i coś tam werbalnie wyrażać.

    > Szkolenie nic nie zmieni.

    Na tych co wiedzą i łamią z premedytacją nie pomoże. Ale jest naprawdę
    grono ,,niedzielnych'' roweroków, którzy po prostu żyją w głęboko
    błogiej nieświadomości przepisów i sianego przez siebie zagrożenia.

    > Kierujący samochodami TEŻ wiedzą że mają ustąpić na przejeździe
    > rowerowym i przejściu. Jakieś wnioski?

    Wiedzą bo się szkolili. A że łamią przepisy to inna sprawa. Ściganie
    łamaczy to jedna broszka, a uczenie przepisów inna. Żeby do łamaczy
    prawa nie dołączali jeszcze nieświadomi prawa.

    > Jeszcze raz: "on to wie"!

    Każdy jeden? Bynajmniej. Moc nie wie. I jestem w stanie postawić złoto
    przeciwko orzechom, że mam rację.

    > Co najwyżej usprawiedliwia się, że STOSUJE SIĘ do tego co wrzeszczą
    > przez otwarte okienko kierowcy - żeby sp... na chodnik :P

    No to taki kierowca powinien wrócić na kurs.

    > Jak to mawiasz, "społeczeństwo chce"?

    Nie społeczeństwo, a jednostki-buce. Jak społeczeństwo zechce, to wyda
    przepis, że rowerok ma spierdalać z jezdni i że poruszając się po
    chodniku ma pierwszeństwo. Na razie takich przepisów nie ma (o
    spierdalaniu z jezdni częściowo jest, ale nie na chodnik, a na DDR,
    czego też niestety sporo roweroków nie przestrzega i wtedy jak
    najbardziej kierowca powinien mu zawołać).

    > Masz 100% mojego poparcia.
    > Co z tego, jak na chodniku maluje się DDR :>
    > (chcesz obejrzeć?)

    Wydzielone. I przestaje on być chodnikiem. To, że kiedyś cały był
    chodnik a teraz tylko kawałek. I pieszy ma być w części chodnikowej, a
    rowerzysta w części DDR, która biegnie dawnym chodnikiem. A to jest
    całkiem inna sprawa.

    > Mandat to prewencja czy nie prewencja, bo trochę się gubię?

    To zależy. Trochę jest prewencją na przyszłość, bo faktycznie może
    trochę wyprostować gościa, ale jednocześnie jest konsekwencją już
    zaistniałego problemu, do którego lepiej byłoby jednak nie dopuścić w
    ogóle. Stąd lepiej[1] od fotoradaru zbudować infrastrukturę spowalniającą.

    [1] oczywiście w ogólności, bo czasami niekoniecznie, bo spowolni np.
    karetkę ratunkową. Najlepiej byłoby wypracować jakieś infrastruktury
    spowalniające nie dotyczące karetek. Niestety koszt tego byłby zbyt
    ogromny.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 817. Data: 2013-04-27 15:21:36
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Tak jakby specjalnie na Twoje zamówienie Mocniak z prr zapodał
    > statystykę:
    > http://sewik.pl/index.php?id=szukaj
    > (można bez zakładania konta, dane do logowania są na prr)

    co to jest prr? Zawołanie na konia?

> [...]
    > Najwyższa wartość: "nieudzielenie pierwszeństwa", 71 sztuk wobec
    > 16 sztuk "inne" (w tym najechanie na kamienie itede) oraz po 9
    > i mniej dla innych skonkretyzowanych zdarzeń.
    > W tych 71 sztukach:
    > - rowerzyści: 25
    > - inni uczestnicy: 46
    > Podział szczegółowy tych 46 (następna tabelka):
    > - kierujący sam. osobowym: 41
    > - ciężarówki bez przyczep: 4
    > - z przyczepami: 1
    > - motocyklista: 1
    > - tramwaj: zero
    > Powiadasz, że to ROWERZYŚCI sieją zamęt? ;)

    Nie rozumiem... Że rowerzyści 25 a 46 nierowerzyści? A przeskalowano
    wyniki o udział liczbowy w ruchu?

    Poza tym, ,,zamęt'' a powodowanie wypadków to inne. Ponieważ rowerok
    zapala u mnie czerwoną lampkę braku zaufania, to jeszcze żadnego nie
    potraciłem. Ale samo bycie rowerokiem nie powinno zapalać tej lampki. A
    niestety w polskich realiach musi.

    Zamęt oznacza tez to, co pisałem w innym liście, że rowerok mi wbrew
    przepisom robił na złość. Żaden z nas nie został ranny, ale zamęt był.

    > 4 lekko rannych, przy 6 najechaniach na pieszego (brak
    > danych kto winny),

    No i? Owszem, specjalnie ranny nie zostałem z ręki roweroka. Co nie
    znaczy że uwielbiam ich ataki.

    > Z grubsza.

    Co nie znaczy, że nie powinno się wdrożyć kursów dla roweroków. W sumie
    to może nawet powinny być w cyklu edukacji szkolnej.

    > Po co ma zdawać egzamin, skoro istotne jest żeby się NAUCZYŁ?

    a po co jakiekolwiek egzaminy w jakiejkolwiek dziedzinie? Żeby (z
    dokładnością do luk w systemie egzaminowania) sprawdzić czy się nauczył
    czy może w ogóle nawet nie wie o obowiązku nauczenia się.

    > Niezbyt.
    > Po pierwsze dlatego, że on NIE PRZYSTAJE do praktyki jazdy.

    Owszem. Byłbym za wprowadzeniem wieloetapowych egzaminów i stopniowania
    uprawnień.

    > Jeśli egzamin "uwala" egzaminowanego za to, że przy skręcaniu
    > skosił złośliwie pociągniętą linię ciągłą,

    No to po co złośliwie ją skosił? :-P

    > zaś w praktyce

    Bo są debilami. Ja nie koszę. Więc się da. Mówię o osobówce. Bo że coś
    większego czasami nie ma wyjścia, to wiem.

    > No i tu mam zgryz - bo niestety wypada się zgodzić, że skoro
    > egzaminy mają być, to powtarzalne, cyklicznie.

    Nie cykliczne, stopniujące wiedzę. Bo żebym miał co 5 lat zdawać ten
    obecny egzamin, to po co? Z palcem w dupie go zdaję. No chyba żeby
    powiedzmy z przepisów. Ale też aż takich siłowych zmian w przepisach nie
    ma zbyt często.

    Cykliczne powinny być badania lekarskie.

    > Traktowanie PJ jako "prawa nabytego" mija się z logiką.
    > Niniejszym popieram, jeśli już mają być egzaminy, to koniecznie
    > cykliczne, szczególnie iż wiadomo że rutyna również bywa groźna.

    Ja bym widział tak, że pierwszy etap jak jest i uprawnienia do jazdy
    wolno i tylko pod nadzorem. Po jakimś czasie kolejny etap doskonalenia i
    kolejny, trudniejszy egzamin i prawo szersze. Po jakimś czasie kolejny

  • 818. Data: 2013-04-27 16:57:41
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 27.04.2013 14:00, Andrzej Lawa pisze:
    > Cóż, rozwiązaniem jest obowiązkowa nauka w szkołach ściśle ateistycznych
    > - bez ŻADNEJ cholernej religii w programie, uczących racjonalnego
    > myślenia i zadawania pytań, zamiast przyjmowania "na wiarę".

    No tak, jakże by wyznawca ateizmu mógł napisać coś innego. A ja jako
    wyznawca chrześcijaństwa napiszę, że rozwiązaniem jest powszechna i
    silna ewangelizacja, żeby dać odpór islamowi. I zakończenie tolerancji
    wobec innych niż chrześcijaństwo religii, także ateistów.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 819. Data: 2013-04-27 17:01:45
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 27.04.2013 14:10, Andrzej Lawa pisze:
    > Religia to nienawiść
    > Religia to strach
    > Religia to wojna
    > Religia to gwałt
    > Religia jest obsceniczna
    > Religia to dziwka

    Dziękuję za twoje wyznanie wiary. Moje jest takie:

    Wierzę w Boga Ojca Wszechmogącego,
    Stworzyciela nieba i ziemi,
    i w Jezusa Chrystusa,
    Syna Jego Jedynego, Pana naszego,
    który się począł z Ducha Świętego,
    narodził się z Marii Panny,
    umęczon pod Ponckim Piłatem,
    ukrzyżowan, umarł i pogrzebion,
    zstąpił do piekieł,
    trzeciego dnia zmartwychwstał,
    wstąpił na niebiosa,
    siedzi po prawicy Boga Ojca Wszechmogącego,
    stamtąd przyjdzie sądzić żywych i umarłych.
    Wierzę w Ducha Świętego,
    święty Kościół chrześcijański,
    społeczność świętych,
    grzechów odpuszczenie,
    ciała zmartwychwstanie,
    żywot wieczny.
    Amen

    Niestety twoje jest z moim sprzeczne. I pomimo miłości bliźniego, nie
    mogę go zaakceptować. Mam nadzieję, że jeszcze zdążysz się nawrócić i
    uratować przed piekłem.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 820. Data: 2013-04-27 17:03:36
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 27.04.2013 14:05, Andrzej Lawa pisze:
> [...]
    > na syf". Ładnie wygląda PR-owo, i darczyńcy odczuwają takie miłe ciepło
    > na sercu oraz odkupienie własnych "grzechów", ale w dalszej perspektywie

    Wody się nie dostarcza z zewnątrz, tylko się pomaga budować studnie i
    infrastrukturę wodną. A jak będzie woda, to i żywność będzie. Poza tym,
    problemem nie jest to, że tej wody i żywności nie ma w ogóle, ale że
    wojskowe różne dyktatury ją blokują.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek