  • 781. Data: 2013-04-26 20:35:32
    Temat: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Apr 2013, Andrzej Lawa wrote:

    > Pamiętaj, że tam jest mocno zakorzeniona tradycja multum dzieci właśnie
    > z uwagi na wysoką śmiertelność.

    Zdaje się, że np. u nas w kraju jest to jedna z rzeczy trudna
    do pojęcia przez usiłujących porównywać niektóre rejony świata
    (w tym AFAIR kawałki Afryki) z tym co widzą w Europie.
    Jak gość ma tyle jedzenia, że mu dzieci nie umierają z głodu,
    to po prostu bierze kolejną żonę.
    Limitem jest właśnie "nie da się wyżywić, za dużo umiera".

    pzdr, Gotfryd

  • 782. Data: 2013-04-26 20:36:09
    Temat: Re: kary i nagrody Re: OT (naród itd)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Apr 2013, Maruda wrote:

    > Podobnie, zamiast naliczać wściekłe kary za wycięcie drzewa, to można by
    > zwiększyć podatek gruntowy od każdego m2, a jeśli na tym metrze rośnie
    > drzewo, to właściciel dostaje zwrot zależny od gatunku i obwodu tego drzewa.
    > :)

    Żeby nie było, sam miewałem wizje podobnych rozwiązań - w innej sprawie,
    ale również "podatku gruntowego", konkretnie dramatyczne zróżnicowanie
    w zależności od "terenu wyłączonego z dostępu publicznego" (wcale nie
    tylko jego powierzchni, ale "skutku odcinającego" - ci co mają płot
    na rogu dostają zwrot, ci ze środka terenu "odcinającego" płacą
    jak za zboże, może któryś zdecyduje się zgodzić na ścieżkę).
    Niemniej obawiam się konsekwencji "wersji hikiego".
    Wystarczy przejrzeć listę wszelkich ulg i odliczeń, zazwyczaj
    służących do "wpuszczenia" podatnika w maliny :>

    > Oczywiście na podstawie 10-stronicowego wniosku z dołączonymi opiniami
    > leśnika i inspektora ochr. środowiska.

    O toto.
    Z odpłatnym certyfikatem, ktoś na tym powinien zarobić :>

    > (Ale ciiii... bo ta banda jeszcze to podchwyci i wprowadzi...)

    Obawiam się, że będzie gorzej.
    Sami coś wymyślą.

    pzdr, Gotfryd

  • 783. Data: 2013-04-26 20:37:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Apr 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No.. I kilka listów na temat tego poszłoooo. Poczytaj jakie to Zbawienne Dla
    > Ich Zdrowia.

    Obawiam się że to może być pomylenie przyczyn ze skutkami.
    Psychozy normalny człowiek może się dorobić od oglądania flaków
    innych ludzi których osobiście wymordował, pilot tylko z rzadka ma
    szanse słyszeć (przez radio) krzyk gościa który pali się w ostrzelanym
    przezeń samolocie.
    Obstawiam iż powodem psychozy wcale nie były narkotyki, lecz sprawność
    "robienia to co kazano" pod ich wpływem.
    "Seryjne morderstwa usprawiedliwione prawnie" jak kto woli.

    pzdr, Gotfryd

  • 784. Data: 2013-04-26 20:38:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Apr 2013, hiki o! wrote:

    > Dlatego najlepszym moim zdaniem wyznacznikiem czy umowa na dana prace moze
    > byc na dzielo jest to...
    >
    > ...czy mozna przekazac majatkowe prawa autorskie do dziela...

    Wersja, że dzieło wiąże się z prawami majątkowwymi jest nieporozumieniem.
    Typowe dzieło to zwyczajny "przedmiot", który ŻADNYCH cech praw
    majątkowych nie ma przypisanych.

    Operacja ODWROTNA (stosowania do praw, w tym majątkowych praw
    autorskich np. umowy o dzieło) jest możliwa TYLKO dlatego, że w KC są
    przepisy iż "do praw stosuje się zasady dotyczące rzeczy" (w kilku
    miejscach).
    Dlatego możliwa jest umowa o "wyprodukowanie prawa", teza usiłująca
    odwrócić kolejność IMVHO jest postawieniem sprawy na głowie,
    nawet jeśli służyć ma obaleniu Przemkowych wywodów :)

    pzdr, Gotfryd

  • 785. Data: 2013-04-26 20:42:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Apr 2013, Andrzej Lawa wrote:

    > Jeśli zrobiłeś to dobrze, to OK. Problem z tymi, którym wydaje się, że
    > potrafią to zrobić, a potem coś wybucha. Biorąc pod uwagę skalę problemu
    > chyba jednak nie będę protestował przeciwko wymogowi montażu przez
    > oficjalnego fachowca.

    Okoliczne wysadzenie tego i owego (było kiedyś w czołówkach dzienników)
    nie wynikało raczej z nieumiejętności, tylko zupełnie skrajnej
    postaci naruszenia "wszystkiego".
    Ściślej mam na myśli kradzież gazu celem ogrzewania otwartym
    płomieniem prosto z węża.

    > Ale mi łatwo mówić - ja nie mam gazu ;)

    :D

    pzdr, Gotfryd

  • 786. Data: 2013-04-26 20:43:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Niech zgadnę: z podatku? :)
    > Tak jak przy PIT. Wszyscy płacą zaliczki (delikatnie zawyżone), a jak się
    > komuś należy zwrot, to mu się oddaje.

    Zgadza się.
    A potem robimy listę rzeczy przy których kiedyś podatnikom przysługiwały
    wszelakie zwroty i sprawdzamy, jak oni wyszli na założeniu że "zawsze
    tak będzie" :)
    Coś o Zabłockim i mydle drzewiej prawili.

    pzdr, Gotfryd

  • 787. Data: 2013-04-26 20:45:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Kwestia przeskalowania patrzenia znów i zaplanowania budżetu na dany rok.

    Oczywiście.
    I dyskusja utyka na punkcie "komu zabrać".
    Nie ma chętnych i okazuje się, że wszelkie inne potrzeby są ważniejsze.
    Dokładnie na tej samej zasadzie, na jakiej istotna większość która
    czegoś nie chce "NIE MOŻE" :P akurat tego czegoś, bo wszyscy mogą
    ale oni AKURAT nie, bo <tu setka powodów, dobrych i bardzo dobrych>.

    > Jak
    > zakładasz, że będzie 2000000 kar, to masz +x i masz planowane wydatki na to
    > i nie musisz szukać dochodów na to i możesz np. zmniejszyć akcyzę za paliwo.

    Jaaasne.
    Jeszcze napisz kiedy zdarzył się w .pl taki przypadek.
    Żeby jasność była: dajmy na to, to iż obniżenie stawki spowodowało wzrost
    wpływu z podatku realnie się w .pl kilka razy zdarzyło, i tym różni się
    od tezy o "możeniu obniżenia akcyzy za paliwo" :>

    > Znów ci przeszkadza myślenie ONI. Nie Oni a my.

    > Czy chcemy dać nagrody

    Jeśli coś działa wg zasady z którą się nie zgadzam, to w żadnym razie
    nie jestem "my". Nijak.

    > to to działa na NASZEJ kasie

    Owszem.
    Tylko zastanów się chwilę nad tezą, czy fakt działania na czyjejś
    kasie uprawnia do implikowania podmiotowości byłego posiadacza
    kasy w roli dysponenta.

    > No właśnie! Jedynie przesuwając cele budżetowe

    No to politycy zrobili dokładnie to samo co Ty.
    Tak samo jak Ty nie widzieli powodu finansowania i ułatwiania
    rekreacji. O nieco wyższym poziomie *powszechnego* ruszania
    się nie wspominając.
    Skoro powiadasz, że uważasz że "to nie oni" tylko prezentują Twój
    pogląd, to wszystko się zgadza - skoro prezentują pogląd większości
    społeczeństwa które NIE widzi potrzeby rekreacji, gimnastyki czy
    czegoś tam jeszcze (za to widzi potrzebę sportu wyczynowego,
    z naczelną potrzebą inwestowania w stadiony, telewizory i chipsy
    niezbędne do oglądania "wyczynu"), to skutki takiego myślenia będą
    podobne do Twoich osobistych decyzji.
    Niniejszym rozumiem Twoje oburzenie nad wszystkim, co zawiera
    sugestię że to nie są NASZE decyzje :P

    > Co jest większość. Nie-da-się czy nie-chce-mi-się?

    Tłumaczenie "nie da się".
    Skoro twierdzisz że u Ciebie "nie da się" (nie dało się), to nie
    ma podstaw aby komukolwiek odmawiać prawa do takiej samej argumentacji.
    Skoro Ty nie możesz, to Kowalski też nie może (skoro tak uważa).
    Wracamy do punktu wyjścia.
    Jeśli zaś nie, to znaczy, że po pierwsze Ty nie chciałeś.

    > Bo w przypadku omawianej
    > gimnastyki porannej to ja stawiam na to, że większość ma syndrom
    > nie-chce-mi-się, a nie nie-da-się.

    Tak właśnie.
    Ale mówią co innego.
    I pierwszym na liście jesteś *TY*.

    Teza, że to co piszesz jest hipokryzją już padła, rozważ ją.

    > Krokomierz mam i wiem jak działa, nie zrozumiałem co chciałeś przekazać?

    Że opis tego "krokomierza zdrowotnego" stwierdzał iż urządzenie
    nie pokazuje NIC w wyniku krótkotrwałego niewyczerpującego chodzenia.
    Założeniem było, że takie cóś nie ma istotnego wpływu - trzeba
    kawałek przejść się dostatecznie szybko.
    Proste policzenie 10 000 kroków nie wystarczy.

    > Że samo chodzenie nie jest wystarczające dla zdrowia?

    Nie, że spokojne chodzenie przez dwie godziny lub szybkie
    chodzenie przez dwie minuty mają się nijak do szybkiego
    chodzenia przez pół godziny.
    Nie wiem jakie kryteria są dla szybkości chodu, nigdy się
    tą wersją nie interesowałem (pierwszym ograniczeniem jest
    brak "dobrego podłoża" - łażenie po trwardym, typu beton
    czy asfalt, to zdaje się prośba o kłopoty z kościami,
    drugim kłopot z dopasowaniem do stosowania "przy okazji"
    choć przejść się kilometr do Biedronki mi się zdarza,
    raczej nie spacerem)

    > Może nie jest w pełni
    > wystarczające, ale i tak lepsze niż niechodzenie.

    Akcentowałem wniosek z tamtego opisu - zależność od "aktywności"
    jest nieliniowa. Mocno.

    > No. Rozglądasz się dookoła po osiedlu gdzie sąsiedzi pobudowali domy z
    > płaskimi dachami i teraz muszą zimą odśnieżać i projektujesz to na to, że
    > moje marzenie (fajnie byłoby zbudować dom) nie będące nawet zachętą do
    > działania (nie powiedziałem: zbudujmy dom) oznacza że chcę mieć taki dom z
    > płaskim dachem.

    Nie chcesz, stosujesz bo tak jest łatwiej :P

    > Zdaję sobie sprawę, że projekt z gimnastyką jest trudny do wykonania (choć
    > nie tak niemożliwy jak sklonowanie mamy), ale naprawdę teraz nie mam ochoty
    > na rozważanie jego wad

    To canceluj projekt i tyle.
    Projekt niewykonalny "z braku danych" nie ma sensu.

    > Taki projekt jest bardzo złożony, choćby dlatego, że powinien być
    > wieloetapowy. Popatrzmy na papierosy. Jakbym w latach 60 napisał, że zabrońmy
    > papierosów, to byś wyśmiał

    Jesteś w błędzie. Grubym :>
    Po pierwsze, nikt dotąd NIE ZABRONIŁ papierosów.
    To co się robi, to właśnie "zakaz immisji", coś czego nie chciałeś
    przyjąć do wiadomości.
    Coś co się RÓWNIEŻ robi, to usiłowanie doprowadzenia do tego, żeby
    chętni SAMI przestali palić.

    > że będzie jak prohibicja w USA.

    Właśnie prohibicja jest błędem.
    Napycha kieszenie mafii, a narkotyków dotyczy to w równym stopniu.

    > Z gimnastyką można wprowadzić podobnie, małymi kroczkami.

    Daj znać jak cokolwiek wprowadzisz.
    Najlepiej, jakbyś COKOLWIEK zaczął OD SIEBIE, dobrze?

    > Oczywiście to nadal tylko szkic projektu.

    A najlepiej jest kazać innym :>

    > No nie istnieje. I co?

    Wszystko na ten temat.
    A na czele "ogniw oporu" jesteś Ty sam.
    "Ja nie mogłem".

    > Czy Gotfryd z lat 70 mówi do Eda Robertsa,
    > że tworzenie komputera osobistego nie ma sensu, bo coś takiego nie istnieje

    Hola.
    Ograniczeniem nie był brak technologii.
    Ale technologie które się SPRAWDZIŁY w zakresie wprowadzania gimnastyki
    powodują, że chętni zastanawiają się, czy na pewno chcą mieć wersję
    północnokoreańską z działającą gimnastyką :>

    Coś przyjmij do wiadomości.
    Ludzie muszą SAMI chcieć!

    W innym razie "niedasię".

    Dopóki Ty sam nie chcesz, nie oczekuj, że inni będą chcieli.

    > Przegapiłem tamten wątek, więc się odniosę tylko do powyższego, bez
    > kontekstu.
    >
    > No cóż, ludziom wiele rzeczy się nie chce i stąd różne systemy motywacyjne.

    Potrzebny system motywacyjny sprowadza się do tego, żeby:
    - odległość do kubła z śmieciami sortowanymi i niesortowanymi
    była taka sama
    - przejście piechotą nie napotykało w ŻADNYM miejscu na większe
    utrudnienia niż jazda samochodem
    - jazda rowerem nie napotykała w ŻADNYM miejscu na większe utrudnienie
    niż jazda samochodem (również żadne utrudnienie, z "brakiem prostości"
    i łatwością skrętu w lewo na czele)

    I to prawda - tyle państwo MOŻE zrobić.
    Ale... ale właśnie. Obywatel twierdzą (oni sami!) że "niedasię" :P

    > Uczyć się też nie chce i cała edukacja opiera się na systemach motywacyjnych.
    > Psychologicznych, dydaktycznych i prawnych. W przypadku śmieci podobnie.
    > Faktycznie jak mam pojechać do Remondisa do Gliwic ze złomem elektrycznym to
    > mnie skręca

    No i do tego sprowadza się większość motywacji :(

    > No ale to znów podnosi koszty.

    Ale koszty zbierania kilkanaście metrów do bloku śmieci niesegregowanych
    to już MOŻNA ponosić, tak?
    Zaiste, zadziwiające.

    pzdr, Gotfryd

  • 788. Data: 2013-04-26 20:47:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > No. Przed papierosami nie byłem, bo były dostępne wszędzie i paliliśmy
    > w podstawówce.

    "Wyście paliliście".
    I dlatego o onych nie mówisz "oni", tak?
    ;)

    > Nie. Trują SIĘ i trują MNIE. Albo szkodzą MI inaczej.

    Ale Andrzej o tym NIE PISAŁ.
    Ściślej: nie sugerował, żeby coś takiego miało być niezabronione
    lub bezkarne. Ma być zabronione i karalne.

    > No tylko pytałem, jak to wykonać.

    Zwyczajnie.
    Tak samo jak wykonać nieznikanie czyichś rowerów - w 100% się
    nie da, ale jakaś tam skuteczna kara powoduje że jednak
    niecałe 100% rowerów podlega anihilacji :|

    > Bo rano jest. O tej porze klientela M1 jest znikoma, więc i samych palaczy
    > przeddrzwiowych zapewne tłumów nie ma teraz. Choć powiem ci, że nie pamiętam
    > chyba żadnej mojej wizyty tam, żeby choć 1 palacz nie stał przed drzwiami
    > i nie kopcił.

    Możliwe.
    Możliwe również, że o ile palacz w kontakcie przeciągłym (znaczy
    od minut wzwyż) jest dla mnie niestrawny, to kontaktu przelotnego
    (mierzonego w sekundach) raczej nie zauważam.
    Być może działa nauczony odruch sterowania oddychaniem :P
    (objaśniam: jeżdżę rowerem, czasami przecina się tor spalin
    za pojazdem, przypominający taką smugę zza samolotu)

    > [...]
    >
    > No OK, czyli składka od leczenia narkomanów ma być wyższa.

    Stosownie do szkodliwości narkotyku.
    Co poniektóre z nich w "ludzkich" dawkach (np. alkohol) mogą
    mieć działanie pozytywne :>

    > Ale jak w takim
    > razie będziesz tych ludzi kwalifikować?

    Po pomiarach skutków.

    > Wprowadzisz do każdego policjanta,
    > który będzie odhaczał ,,zaćpał'' i podnosił składkę?

    Znane mi "miedialnie" skutki są obserwowalne objawowo w wiele
    lat po spowodowaniu szkody.
    Taki dym papierosowy da się zdiagnozować i już.

    > No i dlatego są trzy przedziały
    > * <0 ; 0,2) promila - dozwolone
    > * <0,2 - 0,5) - wykroczenie
    > * 0,5+ - przestępstwo

    No i te przedziały są ZŁE.

    Ja poproszę na początek o dane dotyczące:
    - podziału na granicy 0,8 promila, znanego z wielu krajów
    - podziału w okolicy 1,2 do 1,5 promila (nie będę się czepiał
    która wartość, ale w tym przedziale)

    Dopiero WIEDZA wynikła z takiej statystyki pozwoliłaby jednoznacznie
    orzec, czy "przedziały prawne" mają jakikolwiek sens.

    Moje osobiste, subiektywne i niczym nie poparte :P przekonanie
    jest takie, że stosowana tu i ówdzie granica 0,8 ma znacznie
    większy "sens prawny", zaś wrzucanie 0,51 oraz 3,5 promila
    do tej samej "szufladki prawnej" daje groźne skutki społeczne.
    To przekonanie może być błędne, ale do tego jest właśnie
    potrzebna WIEDZA.
    Zaś jej brak prowadzi do pytania podobnego do związanego
    z problemem narkotyków: "czy aby na pewno to co nam
    mówią to prawda".
    Pierwsze pytanie: "dlaczego o taką statystykę trudno,
    skoro prowadzi się 100% badań na trzeźwość u uczestników
    wypadków drogowych".

    Wiesz co jest najgroźniejsze na przecięciu młodzieży
    i narkotyków?
    To, że publicznie podawane informacje SUGERUJĄ niezwłoczną
    szkodliwość onych (narkotyków).
    A "praktyczna obserwacja" nijak tego nie potwierdza.
    Skutki łatwo wymyśleć: natychmiastowa utrata wiarygodności
    WSZELKICH informacji podawanych przez zapodawaczy informacji
    przekręconej (naciągniętej).

    pzdr, Gotfryd

  • 789. Data: 2013-04-26 20:53:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Bywają takie jednostki. Kwestia organizmu. Ale w skali społeczeństwa są to
    > naprawdę sporadyczne jednostki

    Ciekawostka.
    Za to na newsach wychodzi, że to Ty jesteś wyjątkiem,
    w drugą stronę dla odmiany.

    > Poza tym, żyje w czasach, gdy palenie jest już passe, gdy jest zwalczane,

    Owszem.
    I dobrze!
    Tylko odróżnij "zwalczanie" od bezwzględnego zakazu.
    To drugie może spowodować rozpoczęcie palenia trawy (takiej zwykłej,
    w wersji "siano").

    > jako dziecko? Nie.

    Nic nigdy nie skleiłeś?

    > A nawet jakby ojciec gdzieś przypadkiem miał w garażu, to
    > jak bym wpadł, żeby się tym narkotyzować?

    Ano widzisz - wcale.

    > A opowieści, że dziecko z podstawówki ma być na tyle mądre, żeby go nie
    > ciągnęło palenie obecne wśród kolegów wkładam między bajki Grimmów

    Cóż, Twoja wola.
    Błąd leży w założeniu "samoistnej mądrości" pewnie, ale co tam.

    pzdr, Gotfryd

  • 790. Data: 2013-04-26 21:00:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Apr 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No i potem mamy takich rowerzystów, co ciągle sieją zamęt na drodze.

    Tak jakby specjalnie na Twoje zamówienie Mocniak z prr zapodał
    statystykę:
    http://sewik.pl/index.php?id=szukaj
    (można bez zakładania konta, dane do logowania są na prr)
    Statystyki są "wyciągnięte" z danych Policji, tych samych, z których
    są na stronie policji wystawiane statystyki w PDFach.

    Dane wejściowe:
    - baza: mocniak_rowery (czyli wyłącznie zdarzenia z udziałem rowerzystów)
    - miasto: Zabrze
    - okres: bez ograniczeń

    Wybrana pozycja: "przyczyny sprawców"
    Najwyższa wartość: "nieudzielenie pierwszeństwa", 71 sztuk wobec
    16 sztuk "inne" (w tym najechanie na kamienie itede) oraz po 9
    i mniej dla innych skonkretyzowanych zdarzeń.
    W tych 71 sztukach:
    - rowerzyści: 25
    - inni uczestnicy: 46
    Podział szczegółowy tych 46 (następna tabelka):
    - kierujący sam. osobowym: 41
    - ciężarówki bez przyczep: 4
    - z przyczepami: 1
    - motocyklista: 1
    - tramwaj: zero

    Powiadasz, że to ROWERZYŚCI sieją zamęt? ;)

    > Zazwyczaj atakują pieszych

    4 lekko rannych, przy 6 najechaniach na pieszego (brak
    danych kto winny), z innej tabelki jedno wejście przed
    pojazd (czyli to pieszy winny) i przekraczanie jezdni
    w miejscu niedozwolonym (jak poprzednio), znaczy
    max dwu pieszych rannych (lekko) z powodu rowerzystów.

    > i nie ma dużych ofiar albo szkodzą samym sobie na
    > drodze

    Z grubsza.

    > (choć niestety nawet jak mi taki dureń samobójstwo popełni na mojej
    > masce, to ja też dostanę po dupie, psychicznie, że zabiłem człowieka, choć
    > nie z mojej winy)

    Skądinąd, to racja.

    > Niestety założenie, że człowiek sam dobrowolnie będzie zdawał egzaminy
    > z jazdy na rowerze jest utopijne.

    Po co ma zdawać egzamin, skoro istotne jest żeby się NAUCZYŁ?

    > Nie, bo system nie jest idealny. Ale przynajmniej zwiększa szanse.

    W świetle wymuszania pierwszeństwa wychodzi, że nauka samodzielna
    jest ... skuteczniejsza.
    Z góry się zgadzam, iż PRAWDOPODOBNIE ci co wiedzą że nie wiedzą
    stosują "zasadę ograniczonego zaufania do siebie" i dlatego
    części teoretycznie możliwych wypadków "z niewiedzy" nie ma.
    Pic w tym, że ten sam mechanizm dotyczy jazdy po dwu piwach :>
    No i pewnie dotyczyłby również "autonauki".

    > No. I umiejętność weryfikuje egzamin.

    Niezbyt.
    Po pierwsze dlatego, że on NIE PRZYSTAJE do praktyki jazdy.
    Jeśli egzamin "uwala" egzaminowanego za to, że przy skręcaniu
    skosił złośliwie pociągniętą linię ciągłą, zaś w praktyce
    te oddzielające FAKTYCZNY ruch (sytuacji "omal kolizja" z tego
    powodu kilka miałem) to wiesz co sobie możesz zrobić z takim
    egzaminem.
    3x"z" i tyle.

    I potem jedzie taki jeden z drugim i wymusza.

    > Ano, system ma wady. To racja, powinno się dążyć do częstszych egzaminów

    No i tu mam zgryz - bo niestety wypada się zgodzić, że skoro
    egzaminy mają być, to powtarzalne, cyklicznie.
    Traktowanie PJ jako "prawa nabytego" mija się z logiką.
    Niniejszym popieram, jeśli już mają być egzaminy, to koniecznie
    cykliczne, szczególnie iż wiadomo że rutyna również bywa groźna.

    pzdr, Gotfryd