  • 1. Data: 2008-08-04 05:59:44
    Temat: nagranie cyfrowe - drogie urządzenie
    Od: " Janek" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Chciałbym wykorzystać jako dowód nagranie cyfrowe wykonane drogim urządzeniem
    nagrywającym. Z tego co słyszałem, w takim przypadku urządzenie musi zostać
    zbadane przez biegłego. Boję się, że w maszynie sądowniczej to urządzenie
    zaginie i dostanę w ramach rekompensaty równowartość zwykłego dyktafonu, czyli
    ok. 10 razy mniej. Czy moje obawy są uzasadnione?

  • 2. Data: 2008-08-04 06:15:14
    Temat: Re: nagranie cyfrowe - drogie urządzenie
    Od: "Marcin" <markus1975wytnij to@o2.pl>

    Użytkownik " Janek" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czyli
    > ok. 10 razy mniej. Czy moje obawy są uzasadnione?

    Przegraj nagranie na płytkę, spisz w formie protokołu co słychać na płycie.
    Napisz pismo procesowe i załącz płytkę i spisany zapis nagrania, sąd i tak
    będzie w obecności stron to odsłuchiwał. Dopiero jak strona przeciwna
    wniesie zastrzeżenia co do autentyczności nagrania, biegły może zbadać
    urządzenie, jeśli sąd uzna to za konieczne.
    Ubezpiecz to urządzenie, badanie może potrwać do miesiąca - i zwrócą ci to
    urządzenie. Da się porozmawiać z biegłym i samemu dopilnować...aby nie
    zaginęło. Raczej takie rzeczy rzadko giną.
    Marcin

  • 3. Data: 2008-08-04 09:41:14
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

> [...]
    > to urządzenie. Da się porozmawiać z biegłym i samemu dopilnować...aby
    > nie zaginęło. Raczej takie rzeczy rzadko giną.

    Dokładnie. Poza przypadkami, kiedy tego typu urządzenie *ma* zaginąć, to
    trzeba mieć naprawdę pecha, aby zaginęło.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com