  • 1. Data: 2008-08-04 09:06:36
    Temat: Tuner tv i jego niesatysfakcjonujace dzialanie
    Od: pakalk <p...@g...com>

    Witam,

    Kupilem sobie tuner tv (AverTV USB 2.0 lite) w zeszly czwartek. Tuner
    to takie urzadzenie, dzieki ktoremu mozemy ogladac tv na ekranie
    komputera. No i mial chodzic ladnie na laptopie. Moj komputer spelnia
    wszelkie wymagania, natomiast obraz przy ogladaniu tv co jakis czas
    pauzuje i dopiero potem leci dalej. To wina oprogramowania
    dostarczonego z tunerem (na alternatywnym oprogramowaniu jest obraz
    ok, ale nie ma dzwieku). Na kpomputerze stacjonarnym wszystko jest ok.

    Teraz tak:

    Nie bylo informacji na pudelku o tym, ze moga takie rzeczy dziac sie
    na laptopie, albo w okreslonej laptopowej konfiguracji. Czy jesli cos
    (mimo spelnienia minimalnych wymagan) mi nie dziala tak jak powinno,
    to moge zwrocic towar i zazadac zwrotu pieniedzy? De facto nie jest to
    urzadzenie uszkodzone, ale nie wspolpracuje z komputerem ktory
    posiadam (przypomne - wymagania z pudelka zostaly spelnione).

    Ponadto:

    Na pudelku byla informacja o mozliwosciach tunera: opcji timeshift i
    osiagane rozdzielczosci (up to 720xcostam). Najwyzsza rozdzielczoscia
    jaka moge osiagnac (na laptopie, na stacjonarnym nie wiem) jest
    640x480 (nie bylo nic o tym, ze moze byc nieosiagalna na laptopach.
    Opcja timeshift tez nie dziala z niewiadomych przyczyn (na
    stacjonarnym jest ok). Wedlug mnie sa roznice techniczne miedzy
    laptopem i stacjonarnym, ktore uniemozliwiaja realizacje tych funkcji,
    aczkolwiek nie zostalem o tym poinformowany ani przez pracownika
    sklepu, ani za pomoca informacji na pudelku. Dlatego tez czuje sie
    troche oszukany i chcialbym wiedziec, czy moge w jakis sposob odzyskac
    moje pieniadze (kilkaset zlotcyh). Albo zazadac wymiany na towar
    innego producenta, ktory bedzie w stanie byc obsluzonym przez mojego
    laptopa.

    Dziekuje :)

  • 2. Data: 2008-08-04 09:33:14
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    pakalk pisze:
> [...]
    > moje pieniadze (kilkaset zlotcyh). Albo zazadac wymiany na towar
    > innego producenta, ktory bedzie w stanie byc obsluzonym przez mojego

    Niezgodnosc towaru z umowa - szczegolnie jesli sprzedawca zapewnial ze
    bedzie dzialac na takiej a nie inne konfiguracji. Do pol roku uznaje sie
    wine sprzedawcy. Skoro Tobie nie dziala (przy spelnieniu wszystkich
    wymagan z "pudelka"), to znaczy ze uszkodzony (nie musisz wnikac czy
    dziala na innym kompie.)

    PS. W takim przypadku moze notebook cos blokuje? jaki notebook?

    --
    Regards,
    Maverick

  • 3. Data: 2008-08-04 10:12:32
    Od: pakalk <p...@g...com>

    On 4 Sie, 11:33, Maverick <k...@N...pl> wrote:

> [...]
    > dziala na innym kompie.)
    >
    > PS. W takim przypadku moze notebook cos blokuje? jaki notebook?

    Dzieki za opdowiedz. Tak wlasnie myslalem, ze bedzie tu niezgodnosc
    towaru z opisem, ale wolalem sie upewnic jak widza to inni ;)

    Zapewnien sprzedawcy (ustnych) nie mialem, tylko to co na pudelku.
    Zreszta - sprzedawca moglby sie wyprzec tego co nie zapisane.

    Laptop to natomiast Compal FL90+, Core 2 Duo T7500 (2.2 GHz), 2 GB
    RAM, GeForce 8600M GT 512 MB, Slaby elementem moze byc karta
    dzwiekowa, wbudowana, ale: 1. do dzwieku nie mam zastrzezen 2. w
    wymaganiach bylo tylko "karta dzwiekowa". Ciezko mi dociekac, czy to
    wina systemu, czy czego... teoretycznie moze jakies ustawienia
    oszcxednosci energii... moze zamulony system... to tylko strzaly i to
    raczej niecelne, bo stacjonarny ma o wiele bardziej zamulony system,
    gorsze podzespoly i wszystko smiga. Calkowicie nie mam pojecia o co
    chodzi (ew. jeszcze cos z USB). W jakims modelu Pinacle podobne
    zacinanie obrazu usunieto przez nowa wersje oprogramowania. AverMedia
    niestety sie nie pokwapila, zeby taka wydac.

  • 4. Data: 2008-08-04 10:28:59
    Od: live_evil <u...@o...pl>

    pakalk pisze:
    > Calkowicie nie mam pojecia o co
    > chodzi (ew. jeszcze cos z USB). W jakims modelu Pinacle podobne
    > zacinanie obrazu usunieto przez nowa wersje oprogramowania. AverMedia
    > niestety sie nie pokwapila, zeby taka wydac.

    Możliwe, że:
    a) koncentrator USB w laptopie nie ma wymaganej wydajności prądowej 500mA
    b) zapotrzebowanie tunera na prąd jest większe niż 500mA

    --
    live_evil

  • 5. Data: 2008-08-04 11:49:11
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

> [...]
    > moje pieniadze (kilkaset zlotcyh). Albo zazadac wymiany na towar
    > innego producenta, ktory bedzie w stanie byc obsluzonym przez mojego

    powalcz z softem alternatywnym. NIEEEEE spotkalem tunera (chociaz mowie o pc -
    wbudowanych) ktory mialby software na poziomie 21 wieku a nie pisany przez
    dzieci z zespolem ..... .

    Niestety, sprzetowo robia OK tajwanczycy ale software to porazka, poszukaj
    pomocy na grupach ala pecet i ogolnei w sieci, support programu
    alternatywnego - jego forum itd.

  • 6. Data: 2008-08-04 13:41:38
    Od: pakalk <p...@g...com>

    On 4 Sie, 13:49, "Papkin" <s...@s...net> wrote:

> [...]
    >
    > Niestety, sprzetowo robia OK tajwanczycy ale software to porazka, poszukaj
    > pomocy na grupach ala pecet i ogolnei w sieci, support programu

    Do posta wyzej: Co do zasilania - wydaje sie, ze jednak jest ok, bo
    generalnie dziala. Ale moze racja - nie wiem dokladnie. Wydaje mi sie
    jednak, ze windows by mi zaswiecil komunikatem, gdyby zasilanie bylo
    za slabe - tak mialem w przypadku kamery internetowej.

    Co do tego posta: zgadzam sie - soft to porazka. Probowalem
    alternatywnych, ale nie lapie dzwieku. Ten Tuner jest na usb a dzwiek
    jest doprowadzany z niego przez gniazdo USB - programy nei wykrywaja
    urzadzenia audio, ktore mogloby ten dzwiek dostarczyc. Obraz na
    roznrackich innych tunerach jest ok (nie przycina, na wiekszosci
    wyglada tak jak powinien). Chcialem moze jakos to emulowac, ale na
    razie to w ogole nie mam pomyslu jak. Na ubuntu w ogole nie mam
    driverow.... chociaz cos znalazlem - nie mialem czasu, zeby instalowac/
    bawic sie, ale ja bym chcial, zebby to na windowsie dzialalo. Troche
    znam sie na komputerach ;) ale w tej sytuacji jestem zwyklymm
    konsumentem - i chce zeby dzialalo bez akrobacji z mojej strony -
    place (grubo ponad 200 zl) i wymagam ;) Choc oczywiscie dziekuje za
    rady i jesli ktoras by rozwiazala problem, to wolalbym ja niz wyprawe
    do sklepu z reklamacja.