  • 1. Data: 2019-06-11 18:29:34
    Temat: na parkingu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-o-krok-od-nie
    szczescia-dziadek-zostawil-4-latke-w-rozgrzanym,nId,
    3039004

    "Policjanci apelują też, by nie być obojętnym, widząc, jak ktoś inny
    podczas upałów pozostawia w samochodzie dzieci lub zwierzęta.
    Podkreślają, że należy zareagować. "W sytuacji, w której ustalenie
    kierującego pojazdem jest trudne lub niemożliwe, nie bójmy się wybić
    szyby. W sytuacji, gdy istnieje zagrożenie zdrowia, życia ludzkiego
    lub też dłuższe pozostawanie zwierzęcia w aucie zagraża jego życiu,
    mamy prawo użyć wszelkich środków" - tłumaczą. "

    I o ile tak ogolnie to maja racje, tzn w takie upaly jak dzis ... to
    sami jakos szyby nie wybili :-P

    No i slusznie, ze nie wybili, bo jak widac nie bylo potrzeby - te pol
    godziny dziecko wytrzymalo,
    przewrazliwieni i tyle :-P

    J.

  • 2. Data: 2019-06-11 19:40:33
    Temat: Re: na parkingu
    Od: <2...@5...194033.invalid> (Tom N)

    J.F. w

    <q>
[...]
    </q>

    > I o ile tak ogolnie to maja racje, tzn w takie upaly jak dzis ... to
    > sami jakos szyby nie wybili :-P

    Boisz się? Ja poszukam w garażu i kilka świec od syrenki znajdę i nie będę
    ich oszczędzał - chca miec szyby wytłuczone, bo zdrowie psów zamkniętych w
    samochodzie na pewno jest zagrożone to bedą mieli

    > No i slusznie, ze nie wybili,

    Boisz się!

    --
    'Tom N'

  • 3. Data: 2019-06-11 20:52:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tom N" napisał w wiadomości grup
    .invalid.190611.invalid...
> [...]

    >zamkniętych w
    >samochodzie na pewno jest zagrożone to bedą mieli

    A potem sie okaze, ze dzien nie byl tak goracy jak ci sie wydawalo,
    wlasciciel naprawde na 5 minut wyskoczyl, a samochod byl dobrze
    schlodzony ...
    i w/w policjanci zamkna cie za chuliganskie uszkodzenie mienia :-P

    >Boisz się!

    Nie - oceniam :-)
    Skoro dziecko nie ponioslo uszczerbku, to znaczy, ze dziadek zmiescil
    sie w limicie :-)

    P.S. Opel Vectra ma jakis "zasobnik zimna" i klima potrafi chlodzic na
    parkingu ... oczywiscie krotko..

    Ale zostawiac nie radze, bo w taka pogode bardzo szybko moze sie
    zrobic w srodku 80 C.
    Sauna.

    J.

  • 4. Data: 2019-06-11 21:14:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.06.2019 o 20:52, J.F. pisze:

> [...]
    > wlasciciel naprawde na 5 minut wyskoczyl, a samochod byl dobrze
    > schlodzony ... i w/w policjanci zamkna cie za chuliganskie

    Trafiasz w samo sedno. W Polsce niby nie ma prawa precedensowego, ale
    niestety czasem wyroki sądów są nieprzewidywalne. Dlatego lepiej nie
    sprawdzać, co sąd uzna, dokąd nie ma naprawdę istotnej konieczności.

    > Nie - oceniam :-) Skoro dziecko nie poniosło uszczerbku, to znaczy,
    > ze dziadek zmiescil sie w limicie :-)

    Tylko czasem nie wiadomo, w którym momencie sytuacja zrobi się krytyczna.

  • 5. Data: 2019-06-11 21:55:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Tylko czasem nie wiadomo, w którym momencie sytuacja zrobi się
    >krytyczna.

    Ale jak sie zrobi, to wiadomo, ze wybicie szyby bylo uzasadnione :-)

    J.

  • 6. Data: 2019-06-12 03:41:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-11, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Ale jak sie zrobi, to wiadomo, ze wybicie szyby bylo uzasadnione :-)

    A nie powinno być tak, że rozsądny człowiek, jak ma podejrzenia, że może
    być źle, poczekałby obok tego samochodu obserwując psy, czy to dziecko i
    dopiero wtedy, gdy widzi, że coś złego się dzieje a kierowca nie
    nadchodzi, wybił?

    A z kolei, rozsądny paranoidalny zadzwonił by natomiast na policję i
    zapytał co robić. Zawsze to dobrze zwalić na kogoś innego
    odpowiedzialność.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2019-06-12 09:36:58
    Od: p...@g...com

    --A z kolei, rozsądny paranoidalny zadzwonił by natomiast na policję i
    zapytał co robić. Zawsze to dobrze zwalić na kogoś innego odpowiedzialność.

    i to jest sluszna koncepcja :-) albo odpalasz streama na fejsie pt "Gotujace sie
    dziecko" na parkingu np Auchana czy Obi i za chwile prezes firmy osobiscie
    rozpierdoli szybe :-)

  • 8. Data: 2019-06-12 11:54:25
    Od: ń <...@...n>

    Nie wiemy, czy:
    * auto stało w słońcu czy może w cieniu lub pod dającym cień zadaszeniem?
    * okna były uchylone czy szczelnie zamknięte?
    * dziecko było sztywno przypięte czy może rozpięte i swobodne, miało wodę do picia?

    Co do wybijania szyb to jeśli jest podwójnie zaryglowany zamek to wybicie szyby i tak
    nie pozwoli otworzyć drzwi.

  • 9. Data: 2019-06-12 12:02:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-06-12 o 11:54, ń pisze:
> [...]
    >
    > Co do wybijania szyb to jeśli jest podwójnie zaryglowany zamek to
    > wybicie szyby i tak nie pozwoli otworzyć drzwi.

    Ale wpuści do środka chłodne powietrze.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2019-06-12 12:18:25
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No i slusznie, ze nie wybili, bo jak widac nie bylo potrzeby - te pol
    > godziny dziecko wytrzymalo, przewrazliwieni i tyle :-P

    Ja bym pewnie wezwał policję i został na miejscu, obserwując dziecko lub
    psa przez szybę. Wybiłbym jakbym zobaczył, że faktycznie słabnie.

    Chyba że BMW, wtedy wybić i wszystkie ;)