  • 31. Data: 2021-09-07 21:08:54
    Temat: Re: na granicy
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Sep 2021 20:13:43 +0200, nadir wrote:
> [...]
    ci/7957,Slupy-graniczne-po-powodzi.html

    > Nie, słupy nad rzekami granicznymi stawia się tak, żeby były widoczne i
    > był do nich swobodny dostęp przez okrągły rok. Słupy są obkaszane z traw
    > i usuwane są w ich okolicy krzaki, żeby nie zarastały.
    > Stawia się je więc tam gdzie są spełnione warunki; dostęp i widoczność.
    > Raz to będzie 15 metrów, innym będzie 200 i 300, bo woda wylewa się z
    > koryta i co nam po słupie, który jest pod wodą?
    > Tu masz przykład słupa, który od granicy(środka szlaku żeglownego) jest
    > jakieś 200 metrów, ale odległość od linii wody zmienia się w ciągu roku
    > od 50 do 150 metrów, bo tak Odra wylewa.
> [...]
    a,75y,302.7h,88.08t/data=!3m6!1e1!3m4!1s7_SfgTAGRfHr
    wmiVW6aBvw!2e0!7i13312!8i6656

    Ja tam wiem jak Odra potrafi wylac :-(

    J.

  • 32. Data: 2021-09-07 21:17:37
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 07.09.2021 o 21:08, J.F pisze:

    > Ja tam wiem jak Odra potrafi wylac :-(

    Chyba nie piszesz o Wrocławiu w 1997 roku? Tam, wtedy Odra nie wylała.

  • 33. Data: 2021-09-07 21:33:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Sep 2021 21:17:37 +0200, nadir wrote:

    > Chyba nie piszesz o Wrocławiu w 1997 roku? Tam, wtedy Odra nie wylała.

    Wylala.

    Wylaly tez dwie czy wiecej innych rzek, tylko nie wiadomo - wodą z
    Odry, czy wodą ze swoich zrodel, jak im odplyw do Odry stanal :-)

    J.

  • 34. Data: 2021-09-07 21:54:01
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 07.09.2021 o 21:33, J.F pisze:

    > Wylaly tez dwie czy wiecej innych rzek, tylko nie wiadomo - wodą z
    > Odry, czy wodą ze swoich zrodel, jak im odplyw do Odry stanal :-)

    Tak się nieprzypadkowo złożyło, że w dniu, w którym zalało Wrocław byłem
    na miejscu, w okolicach Placu Tadeusza Kościuszki, i jak zaczęło zalewać
    tamte okolice, to miejscowi gadali, że to Oława wylała. Ja szczegółów
    topograficznych miasta wtedy nie ogarniałem(zresztą teraz też jest
    niewiele lepiej). Na drugi dzień spokojnie dało się stamtąd praktycznie
    suchą nogą dojść do Rynku i dalej do Odry, faktycznie poziom był dużo
    wyższy niż normalnie, ale jeszcze w wałach. Chyba Ostrów Tumski był
    zalany i te wysepki w pobliżu Mostu Uniwersyteckiego, ale może mi się
    coś mylić, bo to już czasu sporo minęło. No i oczywiście sławetny
    Kozanów był zalany, ale tam to budowniczowie aż się prosili o powódź,
    skoro pobudowano osiedla na terenach zalewowych.

  • 35. Data: 2021-09-07 21:56:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 2 Sep 2021 17:34:44 +0200, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    23816,litewscy-straznicy-pokazali-jak-bialorus-tarcz
    ami-wypycha-migrantow.html#s=BoxOpImg4

    > To, co by mogła nasza Policja nie ma tu nic do rzeczy, bo nie znamy
    > prawa białoruskiego. W naszej ustawie jest użycie ŚPB celem przymuszenia
    > do wykonania określonego polecenie. No ale tu wiele wskazuje na to, ze
    > to polecenie jest bezprawne, choć widzimy tylko fragment. Może tych 13
    > nielegalnie przekroczyło granicę z Litwy n Białoruś - choć wątpię.

    Ups

    https://oko.press/poprosili-o-ochrone-straz-graniczn
    a-noca-wywiozla-ich-do-lasu-uciekali-przed-zubrami/

    Ciekawe, ile prawdy w tym "wypychani kolbami".

    No i w calym artykule, bo jesli tam takie zasieki na granicy,
    to na co SG liczyla, wywozac ich gdzies do lasu.
    Ze zabladza i sami wroca na Bialorus?

    J.

    https://oko.press/rozporzadzenie-mswia-granice-zenuj
    ace-komentuje-prof-letowska/

  • 36. Data: 2021-09-07 22:31:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.09.2021 o 21:56, J.F pisze:

> [...]
    > No i w calym artykule, bo jesli tam takie zasieki na granicy,
    > to na co SG liczyla, wywozac ich gdzies do lasu.

    oko jest średnio wiarygodnym źródłem informacji. Przypadkowo
    przebywająca na wakacjach przy granicy osoba biorąca upoważnienie dla
    adwokata wygląda już skrajnie nieprawdopodobnie. Dodatkowo takie
    pełnomocnictwo musi mieć poświadczony podpis i oczywiście adwokat sam
    odbierający pełnomocnictwo może to sam zrobić, ale to wyjątek. W
    przedmiotowej sytuacji adwokat nie miał żadnego pełnomocnictwa, chyba że
    poświadczył fałszywie własnoręczność podpisu - ale wątpię, by tak twierdził.

    "Gdy na miejsce przyjechała Straż Graniczna, uchodźcy wyraźnie poprosili
    funkcjonariuszy o ochronę międzynarodową. " - już wyjaśniałem, ze
    wniosek składa się Straży Granicznej, a nie funkcjonariuszom Straży
    Granicznej. Placówka SG w Narewce nie jest również placówką graniczną,
    zatem nie można na niej wniosku złożyć. No i ich zgodnie z
    Rozporządzeniem zawrócili na granicę. Kolejny raz tłumaczę, że nie
    wystarczy krzyczeć, ze się chce pomocy czy też napisać tego na kartonie
    i wystawić na kiju. Panowie udadzą się na przejście graniczne i tam
    złożą wnioski.

    --
    Robert Tomasik

  • 37. Data: 2021-09-07 22:53:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Sep 2021 21:54:01 +0200, nadir wrote:

    > Tak się nieprzypadkowo złożyło, że w dniu, w którym zalało Wrocław byłem
    > na miejscu, w okolicach Placu Tadeusza Kościuszki, i jak zaczęło zalewać
    > tamte okolice, to miejscowi gadali, że to Oława wylała. Ja szczegółów

    Tylko ze Olawa wplywa do Odry, jeszcze przed pl. Kosciuszki.
    I jesli zalala okolice ... to trzeba by sprawdzic, czy to woda z Odry
    wylala przez koryto Oławy, czy woda z Oławy sie tak spietrzyla, bo
    ujscie do Odry tez sie spietrzylo.

    Odra zalala Zalesie, Szczepin, Popowice.

> [...]
    > zalany i te wysepki w pobliżu Mostu Uniwersyteckiego, ale może mi się
    > coś mylić, bo to już czasu sporo minęło.

    Ostrow Tumski o ile pamietam to nie byl zalany, lub symbolicznie.
    Mieszkancy i zolnierze ciezko pracowali i uratowali.

    > No i oczywiście sławetny
    > Kozanów był zalany, ale tam to budowniczowie aż się prosili o powódź,
    > skoro pobudowano osiedla na terenach zalewowych.

    Tylko tam jest dosc wysoki wał. Np

    https://goo.gl/maps/5gvUeboucnjEVZEG6

    A Odry nawet nie widac - tak daleko :-)

    I sytuacja formalnie jest podobna - Kozanow jest zalewany przez rzeke
    Ślęza, ktora wplywa do Odry.
    Tylko ze ona jest na tyle mala, ze na pewno nie niesie tyle wody :-)

    Ale teraz mamy kolejnych
    https://vantage-sa.pl/projekty/port-popowice/

    W tym miejscu to ze dwa metry wody byly :-)

    J.

  • 38. Data: 2021-09-07 23:07:07
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > wystarczy krzyczeć, ze się chce pomocy czy też napisać tego na kartonie
    > i wystawić na kiju. Panowie udadzą się na przejście graniczne i tam

    No to z prawniczej złośliwej ciekawości: czy przepisy (jednoznacznie)
    wykluczają udanie się na przejście graniczne *z Polskiej strony granicy* ? :-)

    --
    A. Filip

  • 39. Data: 2021-09-07 23:09:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Sep 2021 22:31:00 +0200, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    ace-komentuje-prof-letowska/

    > oko jest średnio wiarygodnym źródłem informacji. Przypadkowo

    Policja chyba jeszcze mniej obecnie, a SG ... tez mniej ?

    Mnie tam bardziej interesuje w co sa uzbrojeni, ze tak kolbami
    wypychaja.

> [...]
    > funkcjonariuszy o ochronę międzynarodową. " - już wyjaśniałem, ze
    > wniosek składa się Straży Granicznej, a nie funkcjonariuszom Straży

    A tej Straży Granicznej to jak chcesz zlozyc?
    Podejsc do budynku i przemowic do bramy?

    > Placówka SG w Narewce nie jest również placówką graniczną,
    > zatem nie można na niej wniosku złożyć.

    A podstawe prawna na to masz ?

> [...]
    > wystarczy krzyczeć, ze się chce pomocy czy też napisać tego na kartonie
    > i wystawić na kiju. Panowie udadzą się na przejście graniczne i tam

    I co - przejsciu chcesz zlozyc wniosek?

    A zawrocili ich "na granice" czy na przejscie? :-P

    J.

  • 40. Data: 2021-09-07 23:40:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.09.2021 o 23:07, A. Filip pisze:
    > No to z prawniczej złośliwej ciekawości: czy przepisy (jednoznacznie)
    > wykluczają udanie się na przejście graniczne *z Polskiej strony granicy* ? :-)

    Jeśli by nie zostali złapani, to nie.

    --
    Robert Tomasik