  • 1. Data: 2021-09-02 11:44:09
    Temat: milicyjna klasyka
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Młody Ukrainiec nie żyje po kulsońskiej interwencji:
    https://www.tokfm.pl/Tokfm/7,103085,27522850,25-late
    k-razony-gazem-okladany-palka-oraz-duszony-gw-o.html

    Szczegółowy opis wydarzenia:
    https://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/7,35771,27521568
    ,wyborcza-ujawnia-smierc-ukrainca-podczas-policyjnej
    -interwencji.html?_ga=2.236980608.1864206434.1630307
    880-1609251266.1595588080#a=190&c=8000

    Oczywiście kamery na mundurach cały dzień działały, ale po zatrzymaniu
    Dmytra zostały wyłączone, zapomnieli jednak o monitoringu. Ciekawe kiedy
    jego zapis zaginie albo stanie nieczytelny.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 2. Data: 2021-09-02 12:16:34
    Temat: Re: milicyjna klasyka
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 2 Sep 2021 11:44:09 +0200, Olin wrote:
> [...]
    > Dmytra zostały wyłączone, zapomnieli jednak o monitoringu. Ciekawe kiedy
    > jego zapis zaginie albo stanie nieczytelny.

    Nie widze calosci - mieli kamery mundurowe?

    Natomiast monitoring w izbie jest chyba od dawna.

    Widac jednak jak wazne sa opozycyjne media - bo TVP jakos o sprawie
    nie wspomniala :-)

    Ale ... nie pierwsza to smierc we wroclawskiej Izbie, choc w
    poprzednich ponoc policja nie brala udzialu.

    Zabronic dzialalnosci?

    J.

  • 3. Data: 2021-09-02 12:27:14
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 2 Sep 2021 12:16:34 +0200, J.F napisał(a):

    > Nie widze calosci - mieli kamery mundurowe?

    Z artykułu wynika, że tak:

    "Gdy funkcjonariusze docierają na przystanek, na którym wysiadł Dmytro,
    jest około 22. Później twierdzą, że agresywnie zachowywał się już w
    autobusie i dlatego musieli zastosować wobec niego ,,środki przymusu
    bezpośredniego": gaz, kajdanki i chwyty. Tyle że kamery monitoringu z
    ,,enki" niczego takiego nie potwierdzają.

    Nie da się tego stwierdzić również na podstawie zapisu z kamer, które
    policjanci noszą na mundurach. Bo te - choć przez cały dzień działają
    normalnie - zaraz po zatrzymaniu Dmytry zostają wyłączone."

    > Natomiast monitoring w izbie jest chyba od dawna.

    Nie wymagaj zbyt wiele o kulsonów, choć w końcu na to wpadli, ale nagrywało
    się dalej:

    "O 22.51 znów biją. Jeden z funkcjonariuszy najwyraźniej orientuje się, że
    w sali jest kamera, i ustawia się do niej plecami, zasłaniając częściowo
    to, co się dzieje.

    O 22.52 - pomimo że Dmytro leży już spokojnie i w ogóle nie wierzga -
    policjanci cały czas na nim siedzą i podduszają. Biją po głowie, jeden
    wciąż przyciska kolanem. Dwie minuty później sytuacja się zmienia.
    Kompletnie bierna wobec zachowania policji lekarka Joanna K. wybiega z sali
    i wraca z pulsometrem. Funkcjonariusze zaczynają wypinanie Dmytry z pasów.
    Ktoś otwiera okno, ktoś bada puls, inny świeci latarką w oczy, obserwując
    reakcję źrenic.

    Policjanci sytuacją się nie przejmują. Śmieją się, a Konrad S. droczy się z
    jedną z opiekunek WrOPON, trzymając wysoko poniesiony klucz, po który
    kobieta musi podskakiwać. Potem żartuje z Nikolą M.

    W tym czasie pracownicy izby ściągają wiotkiego już Dmytrę z łóżka i kładą
    na podłodze. Konrad K., który jeszcze kilkanaście minut wcześniej okładał
    go pięściami, zaczyna masaż serca. Uciska jednak wyłącznie klatkę
    piersiową, nie inhalując mężczyzny. W końcu ktoś przynosi inhalator.

    O 23.06 do sali wchodzą pielęgniarze z wezwanego pogotowia, w ruch idzie
    defibrylator. Próby reanimacji trwają prawie 50 minut. Policjanci w tym
    czasie wchodzą i wychodzą z izolatki. O godz. 23.53 reanimacja zostaje
    wstrzymana. Lekarze stwierdzają zgon. Równo o północy wszyscy opuszczają
    salę."

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 4. Data: 2021-09-02 13:54:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 2 Sep 2021 12:27:14 +0200, Olin wrote:
> [...]
    > policjanci noszą na mundurach. Bo te - choć przez cały dzień działają
    > normalnie - zaraz po zatrzymaniu Dmytry zostają wyłączone."

    Bede sie musial przyjrzec - maja kamery czy nie.

> [...]
    > w sali jest kamera, i ustawia się do niej plecami, zasłaniając częściowo

    No ale co - ustawia sie plecami i bije, czy on zaslania a drugi (czy
    ilu ich tam bylo) bije.

> [...]
    > i wraca z pulsometrem. Funkcjonariusze zaczynają wypinanie Dmytry z pasów.

    Uuu, to bili przypietego pasami do lozka?
    Robercie, a co ustawa i rozporzadzenie na to?

> [...]

    > piersiową, nie inhalując mężczyzny. W końcu ktoś przynosi inhalator.
    >
    > O 23.06 do sali wchodzą pielęgniarze z wezwanego pogotowia, w ruch idzie

    Czy ja dobrze rozumiem, ze Izba/WrOPON defibrylatora na stanie nie ma?
    Nie kupili, czy ktos pozyczyl :-)

    A kto wzywa prokuratora?

    J.

  • 5. Data: 2021-09-02 18:04:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.09.2021 o 12:16, J.F pisze:

    > Natomiast monitoring w izbie jest chyba od dawna.
    >
    > Widac jednak jak wazne sa opozycyjne media - bo TVP jakos o sprawie
    > nie wspomniala :-)

    Bo media rządowe są odpowiedzialne a nie jakieś dziennikarzyny co to
    sensacji szukajo i jak kulony kogoś zabiojo to od razu piszo! Kiedyś to
    był porządek - jak przemyka sanitariusze na śmierć zabili to
    dziennikarze rzetelnie to opisali. A tera to każdy pisze co chce, nie ma
    kontroli prasy i som efekty! Kiesyś to były czasy, teraz już nie ma
    czasów... Ale naczelnik pracuje o może jeszcze bedo!

    > Ale ... nie pierwsza to smierc we wroclawskiej Izbie, choc w
    > poprzednich ponoc policja nie brala udzialu.
    >
    > Zabronic dzialalnosci?

    Pechowy ten wrocław...

    --
    Shrek

  • 6. Data: 2021-09-02 18:07:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.09.2021 o 13:54, J.F pisze:

    > Czy ja dobrze rozumiem, ze Izba/WrOPON defibrylatora na stanie nie ma?

    Jak jest na stanie, to nie wolno używać, bo wtedy będzie zużyty i nie
    będzie na stanie! A może czekali aż pikawa doszczętnie stanie bo ponoć
    na milicyjnych kursach uczą, żeby nie używać dopóki nie stanie bo można
    zaszkodzić.

    --
    Shrek

  • 7. Data: 2021-09-06 22:26:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 2 Sep 2021 11:44:09 +0200, Olin napisał(a):
> [...]
    > Dmytra zostały wyłączone, zapomnieli jednak o monitoringu. Ciekawe kiedy
    > jego zapis zaginie albo stanie nieczytelny.

    A tu sie okazuje, ze nie dwa przypadki, ale trzy sie zdarzyly na
    Dolnym Slasku w sierpniu. Przypadki, gdy policyjn interwencja
    zakonczyla sie zgonem

    https://www.fakt.pl/wydarzenia/29-letni-lukasz-zmarl
    -po-interwencji-policjantow-we-wroclawiu/d5ly4hv

    J.

  • 8. Data: 2021-09-07 07:29:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.09.2021 o 22:26, J.F. pisze:

> [...]
    > zakonczyla sie zgonem
    >
    > https://www.fakt.pl/wydarzenia/29-letni-lukasz-zmarl
    -po-interwencji-policjantow-we-wroclawiu/d5ly4hv

    Uważaj w tym wrocku.

    --
    Shrek

  • 9. Data: 2021-09-07 09:29:16
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Po wysłuchanie tamtejszego proka to do Wrocka strach jeździć.

    -----

  • 10. Data: 2021-09-07 17:12:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Sep 2021 07:29:39 +0200, Shrek wrote:

    -po-interwencji-policjantow-we-wroclawiu/d5ly4hv

    > Uważaj w tym wrocku.

    Kiedy normalnie to prawie nie ma na co uwazac.
    A tu takie wpadki.

    No - na izbe wytrzezwien lepiej nie trafic, bo tam sie tajmnicze zgony
    czesciej zdarzaja.

    J.