  • 1. Data: 2021-09-02 15:52:04
    Temat: na granicy
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114881,275
    23816,litewscy-straznicy-pokazali-jak-bialorus-tarcz
    ami-wypycha-migrantow.html#s=BoxOpImg4

    Robercie - ciekaw jestem twojej fachowej opinii - czy nasza policja
    tak by mogla?

    A przy okazji ... widze dwa slupy.
    Domyslam sie, ze jeden litewski, a drugi bialoruski.
    Litwini uwazaja, ze nie u nich, jesli za slupem,
    a Bialorusini tak samo.

    A pomiedzy ... ziemia niczyja, row, czy "rzeka" plynie ?

    J.

  • 2. Data: 2021-09-02 17:34:44
    Temat: Re: na granicy
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.09.2021 o 15:52, J.F pisze:

> [...]
    ami-wypycha-migrantow.html#s=BoxOpImg4

    > Robercie - ciekaw jestem twojej fachowej opinii - czy nasza policja

    To, co by mogła nasza Policja nie ma tu nic do rzeczy, bo nie znamy
    prawa białoruskiego. W naszej ustawie jest użycie ŚPB celem przymuszenia
    do wykonania określonego polecenie. No ale tu wiele wskazuje na to, ze
    to polecenie jest bezprawne, choć widzimy tylko fragment. Może tych 13
    nielegalnie przekroczyło granicę z Litwy n Białoruś - choć wątpię.

> [...]
    > Litwini uwazaja, ze nie u nich, jesli za slupem,
    > a Bialorusini tak samo.
    > A pomiedzy ... ziemia niczyja, row, czy "rzeka" plynie ?

    Pas drogi granicznej jednocześnie nie należy do nikogo i należy do
    obydwu państw. Granica biegnie mniej więcej w połowie pomiędzy słupami.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2021-09-02 18:47:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 2 Sep 2021 17:34:44 +0200, Robert Tomasik wrote:
    23816,litewscy-straznicy-pokazali-jak-bialorus-tarcz
    ami-wypycha-migrantow.html#s=BoxOpImg4

    > To, co by mogła nasza Policja nie ma tu nic do rzeczy, bo nie znamy
    > prawa białoruskiego.

    Ale gdyby to nasi tak wypychali ...

    > W naszej ustawie jest użycie ŚPB celem przymuszenia
    > do wykonania określonego polecenie. No ale tu wiele wskazuje na to, ze
    > to polecenie jest bezprawne, choć widzimy tylko fragment.

    Mnie tam bardziej chodzi, czy mozna tarczą wypychac.
    A jesli nie mozna, bo to przeciez nie ŚPB, to co my tam widzimy -
    naruszenie nietykalnosci osobistej ? :-)

    > Pas drogi granicznej jednocześnie nie należy do nikogo i należy do
    > obydwu państw. Granica biegnie mniej więcej w połowie pomiędzy słupami.

    Ok, jest jakis pas terenu, mozna na nim koczowac.

    W innych miejscach jest waski, chyba, ze sie upierasz, ze zawsze jest
    szeroki.

    J.

  • 4. Data: 2021-09-02 19:14:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Pas drogi granicznej jednocześnie nie należy do nikogo i należy do
    > obydwu państw. Granica biegnie mniej więcej w połowie pomiędzy słupami.

    A jakaś podstawa prawna? Bo według polskiego prawa "Pas drogi
    granicznej, ustanowiony wzdłuż linii granicznej, obejmuje obszar gruntu
    o szerokości najwyżej 15 metrów, licząc od linii granicznej". Co sobie
    inni wymyślą po swojej to ich prawodawstwo. W każdym razie bzdurą jest
    twierdzenie, że nasz pas graniczy jest jednocześnie niczyj jak i
    "wspólny". Zaskakująca znajomośc prawa jak na policjanta powiatu
    granicznego:)

    --
    Shrek

  • 5. Data: 2021-09-02 20:33:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.09.2021 o 18:47, J.F pisze:

    > Ale gdyby to nasi tak wypychali ...

    Vhodzi Ci o to, ze wypychają, czy że wypychają z kraju? Zadajesz dziwne
    pytania.

    > Mnie tam bardziej chodzi, czy mozna tarczą wypychac.
    > A jesli nie mozna, bo to przeciez nie ŚPB, to co my tam widzimy -
    > naruszenie nietykalnosci osobistej ? :-)

    Siła fizyczna. Rękawa też nie ma, a przecież nie musisz podwijać.

    > Ok, jest jakis pas terenu, mozna na nim koczowac.

    Można - w rozumieniu jakim? Normalnie za koczowanie w pasie granicznym
    idzie się do więzienia. Problem w tym, że nikt ich nie chce zamykać.
    Białorusini, bo sobie z popełniania przestępstwa przez tych ludzi
    zrobili interes. Polacy, bo de facto by tym pomagali Białorusinom.

    > W innych miejscach jest waski, chyba, ze sie upierasz, ze zawsze jest
    > szeroki.

    Pojęcie wąski / szeroki jest pojemne. Ma 30 metrów co najmniej. Jak jest
    ciek wodny to 30 metrów plus jego szerokość.

    --
    Robert Tomasik

  • 6. Data: 2021-09-03 11:34:04
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 2 Sep 2021 19:14:23 +0200, Shrek napisał(a):

    > A jakaś podstawa prawna? Bo według polskiego prawa "Pas drogi
    > granicznej, ustanowiony wzdłuż linii granicznej, obejmuje obszar gruntu
    > o szerokości najwyżej 15 metrów, licząc od linii granicznej".

    Mnie jeszcze zaciekawiło o jakie słupy chodzi. Wysokiego napięcia? Bo
    raczej nie słupy graniczne.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 7. Data: 2021-09-03 11:54:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 3 Sep 2021 11:34:04 +0200, Olin wrote:

    > Mnie jeszcze zaciekawiło o jakie słupy chodzi. Wysokiego napięcia? Bo
    > raczej nie słupy graniczne.

    Z filmu z pierwszego postu w linku.

    Albo np z tego

    https://www.youtube.com/watch?v=kR_T4aOv3Z4&t=34s

    J.

  • 8. Data: 2021-09-03 12:08:02
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 3 Sep 2021 11:54:18 +0200, J.F napisał(a):

    > Z filmu z pierwszego postu w linku.

    No ale na granicy choćby PL/SK są słupki "zintegrowane", to gdzie ta
    połowa?

    Wikipedia powiada:

    Jeśli umowy nie stanowią inaczej, linia graniczna przebiega w następujący
    sposób:

    Na odcinkach lądowych i większych zbiornikach wodnych po linii prostej
    pomiędzy dwoma sąsiednimi znakami, także w przypadku przecięcia granicą
    cieków i zbiorników wodnych z jednego brzegu na drugi.

    Środkiem suchych rowów granicznych i dróg granicznych. W tym przypadku
    znaki graniczne umieszczane są na przemian po obu stronach granicy.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Granica_pa%C5%84stwowa

    Czyli granicę wyznacza środek drogi granicznej (jeśli droga istnieje) a nie
    położenie słupów. Jak se przesuniemy własny słup graniczny o metr to
    przebieg granicy się zmieni?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 9. Data: 2021-09-03 12:22:42
    Od: rAzor <j...@o...es>

    Olin pisze:

    Kurwiu w zad jebany film jest nie z PL, tylko LT

    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Granica_pa%C5%84stwowa

    Olik pierdoli jak to kurew zwykl

    --
    Z lewactwem się nie dyskutuje. Lewactwu pluje się w kaprawy ryj. Prawdą!

  • 10. Data: 2021-09-03 14:28:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 3 Sep 2021 12:08:02 +0200, Olin wrote:

    > No ale na granicy choćby PL/SK są słupki "zintegrowane", to gdzie ta
    > połowa?

    A na granicy LT/BY jest ladnych pare metrow miedzy slupami obu krajow.

> [...]
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Granica_pa%C5%84stwowa
    >
    > Czyli granicę wyznacza środek drogi granicznej (jeśli droga istnieje) a nie

    A w ustawie

    Art. 9.
    1. Pasem drogi granicznej jest obszar o szerokości 15 metrów, licząc w
    głąb kraju od linii granicy państwowej lub od brzegu wód granicznych
    albo brzegu morskiego.

    Pas drogi granicznej (bo nie droga graniczna) jest po naszej stronie
    od linii granicznej.