  • 41. Data: 2021-09-07 23:43:36
    Temat: Re: na granicy
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.09.2021 o 23:09, J.F pisze:

    > A tej Straży Granicznej to jak chcesz zlozyc?
    > Podejsc do budynku i przemowic do bramy?

    Podczas odprawy granicznej.

    > A podstawe prawna na to masz ?

    Z Google wynika, ze są 11 km od granicy. Chcesz podstawę prawną, ze to
    nie na granicy?

    > I co - przejsciu chcesz zlozyc wniosek?

    Nie. Strażnikowi granicznemu odprawiającemu przekraczającego granicę.

    > A zawrocili ich "na granice" czy na przejscie? :-P

    Pewnie na granicę i w tym problem.

    --
    Robert Tomasik

  • 42. Data: 2021-09-08 01:27:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-09-07, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    23816,litewscy-straznicy-pokazali-jak-bialorus-tarcz
    ami-wypycha-migrantow.html#s=BoxOpImg4

    > Ups
    >
    > https://oko.press/poprosili-o-ochrone-straz-graniczn
    a-noca-wywiozla-ich-do-lasu-uciekali-przed-zubrami/

    > Ciekawe, ile prawdy w tym "wypychani kolbami".
    >
    > No i w calym artykule, bo jesli tam takie zasieki na granicy,
    > to na co SG liczyla, wywozac ich gdzies do lasu.
    > Ze zabladza i sami wroca na Bialorus?

    Kolby kolbami, ale musieliby być skrajnymi debilami, aby wywieźć ich z
    powrotem do lasu, jeśli wcześniej było tylu świadków ich obecności już
    po stronie polskiej i to interesujących się sprawą. Wykluczyć się nie
    da, bo pewnie presja na nich jest taka, że mogli wpaść w panikę (poddali
    granicę, wpuścili najeźców, te sprawy) i sobie jakiś wykoncypował, że
    powiedzą, iż tamci np. uciekli. Ale całość wygląda, że obrońcy uchodźców
    też przechodzili z tragarzami.

    --
    Marcin

  • 43. Data: 2021-09-09 10:54:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Sep 2021 23:43:36 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Podczas odprawy granicznej.

    Czyli funkcjonariuszowi, a nie odprawie :-)

    > Z Google wynika, ze są 11 km od granicy. Chcesz podstawę prawną, ze to
    > nie na granicy?

    Nie - ze nie mozna w niej wniosku zlozyc.

    > Nie. Strażnikowi granicznemu odprawiającemu przekraczającego granicę.

    Czyli funkcjonariuszowi SG, a pisales, ze funkcjonariuszowi nie mozna
    :-)

    > Pewnie na granicę i w tym problem.

    Czyzby ich chcieli zmusic do nielegalnego przekroczenia granicy? :-P

    J.

  • 44. Data: 2021-09-09 10:58:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Sep 2021 23:40:15 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Jeśli by nie zostali złapani, to nie.

    No jak, pewnie zaraz wygrzebiesz jakis przepis, ze nie odprawia sie
    osob, ktore nie zamierzaja wyjechac z kraju :-)

    Czy na bezczelnego - moze nie chca, a moze chca - wazne ze jest
    kontrola, to mozna wniosek zlozyc.
    A jak nie zostanie przyjety, i Bialorus nie wpusci ... to odeslą do
    kraju, z ktorego przyjechal, czyli do Polski :-)

    J.

  • 45. Data: 2021-09-09 16:49:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.09.2021 o 10:54, J.F pisze:

    > Nie - ze nie mozna w niej wniosku zlozyc.

    Nie chce mi się szukać ustawy. Tu masz to rozpisane:

    http://cudzoziemcy.info/?q=wniosek_status_uchodzcy

    Wniosek o status uchodźcy cudzoziemiec składa osobiście do Szefa Urzędu
    do Spraw Cudzoziemców. Jeśli nie posiada prawa wjazdu na terytorium
    Polski, może to zrobić za pośrednictwem komendanta placówki Straży
    Granicznej - podczas kontroli granicznej przy wjeździe na terytorium
    Polski. Trzecią możliwością jest złożenie wniosku poprzez komendanta
    oddziału Straży Granicznej, obejmującego swoim terytorialnym zasięgiem
    działania m.st. Warszawę.

    Odległa o 11 km od granicy placówka nie jest Szefem Urzędu d/s
    Cudzoziemców, nie może przeprowadzić kontroli w związku z wjazdem na
    teren Polski, ani nie obejmuje swoim zasięgiem Warszawy.

    > Czyli funkcjonariuszowi SG, a pisales, ze funkcjonariuszowi nie mozna
    > :-)

    Funkcjonariusz na granicy łapiący nielegalnie przekraczającego raczej
    nie prowadzi odprawy w związku z jego wjazdem. Oczywiście teoretycznie
    może, ale przyznasz, ze zaczynamy już zahaczać o absurdy.

    > Czyzby ich chcieli zmusic do nielegalnego przekroczenia granicy? :-P

    Nie wiem, jaki mają cel. Moze im Żubra chcą pokazać. Założenie jest
    takie, że zawróceni po prostu omyłkowo przeszli granicę i z formalnego
    punktu widzenia jej nie przekroczyli. Inaczej musieliby trafić do
    zakładu karnego jako sprawcy przestępstwa.

    --
    Robert Tomasik

  • 46. Data: 2021-09-09 17:11:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 9 Sep 2021 16:49:56 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > Cudzoziemców, nie może przeprowadzić kontroli w związku z wjazdem na
    > teren Polski, ani nie obejmuje swoim zasięgiem Warszawy.

    To jakies biuro pomocy.
    A urzednik pisze tak

    https://udsc.gov.pl/uchodzcy-2/uchodzcy/zlozenie-wni
    osku-o-nadanie-statusu-uchodzcy/w-jaki-sposob-zlozyc
    -wniosek-o-nadanie-statusu-uchodzcy/

    Złożenie wniosku o udzielenie ochrony międzynarodowej jest możliwe:

    -w trakcie wjazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej podczas
    kontroli granicznej (należy wówczas poinformować funkcjonariusza
    Straży Granicznej o chęci wystąpienia z wnioskiem uchodźczym),

    -podczas pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (należy
    zgłosić się do dowolnego oddziału lub placówki Straży Granicznej),

    -za pośrednictwem komendanta oddziału lub komendanta placówki Straży
    Granicznej, obejmującego terytorialnym zasięgiem działania siedzibę
    strzeżonego ośrodka strzeżonego, aresztu dla cudzoziemców, aresztu
    śledczego lub zakładu karnego - w przypadku, gdy osoba która chce
    złożyć wniosek udzielenie ochrony międzynarodowej przebywa w ww.
    miejscach detencji.

    W dowolnym oddziale lub placowce. Czyli nawet w Narewkach.

    > Funkcjonariusz na granicy łapiący nielegalnie przekraczającego raczej
    > nie prowadzi odprawy w związku z jego wjazdem. Oczywiście teoretycznie
    > może, ale przyznasz, ze zaczynamy już zahaczać o absurdy.

    Ja wiem, ze policjantom sie kaze mowic, zeby petent zglaszal wszystko
    pod 112, ale SG sie nie dorobila wlasnego telefonu :-)

> [...]
    > punktu widzenia jej nie przekroczyli. Inaczej musieliby trafić do
    > zakładu karnego jako sprawcy przestępstwa.

    Jakies policyjne myslenie prezentujesz kolejny raz.
    Przekroczyli, ale nie przekroczyli :-P

    Moze jednak zacytuj ustawe :-)

    J.

  • 47. Data: 2021-09-10 17:41:25
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W ruchu, a nie w pomiarach stacjonarnych (geodezyjnych).

    -----

  • 48. Data: 2021-09-10 17:48:39
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Bez sądu ;-))

    -----

  • 49. Data: 2021-09-10 18:54:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.09.2021 o 17:48, ąćęłńóśźż pisze:

    > Bez sądu ;-))

    Z sądem, ale są podstawy do tymczasowego aresztowania.

    --
    Robert Tomasik