  • 1. Data: 2021-08-30 07:29:41
    Temat: Czarna Gdynia
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    "W Gdyni zaginęła 16-letnia Aniela":
    www.onet.pl/informacje/onettrojmiasto/gdynia-zaginel
    a-16-letnia-aniela-z-warszawy-byla-na-obozie-zeglars
    kim/vcrk3vn,79cfc278

    "W Gdyni zaginęła 16-letnia Emilia Lipińska":
    www.onet.pl/informacje/onettrojmiasto/gdynia-zaginel
    a-16-letnia-emilia-lipinska/2nhg7sq,79cfc278

    Zastanawiam się, w jakim trybie nasze policmajstry uzyskują dane do logowań telefonów
    i czy trwa to 30 dni?
    Czy jest jakaś komórka organizacyjna, która takie dane przetwarza na żywo, czy to
    jedynie na filmach amerykańskich?
    Aaaaaa, zapomniałem że zaginięcie łaskawie przyjmą po 3 dobach...

  • 2. Data: 2021-08-30 08:13:17
    Temat: Re: Czarna Gdynia
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 30 Aug 2021 07:29:41 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

> [...]
    a-16-letnia-emilia-lipinska/2nhg7sq,79cfc278

    > Zastanawiam się, w jakim trybie nasze policmajstry uzyskują dane do logowań

    Wedle Roberta i ustawy, to nie ma takich danych - nie zapisuja sie,
    jesli nie bylo choc proby rozmowy.

    Ale moze dostepne choc przez pare dni.

    > Czy jest jakaś komórka organizacyjna, która takie dane przetwarza na żywo, czy to
    jedynie na filmach amerykańskich?

    Polskie filmy jak widac tez pelne wymyslow :-)
    Maja u operatorow "kancelarie tajne", ale co tam robia i co moga
    zrobic ... tez tajne ?

    > Aaaaaa, zapomniałem że zaginięcie łaskawie przyjmą po 3 dobach...

    Chyba juz nie, szczegolnie jak czytasz, ze na obozie.
    Opiekunowie pewnie szybko zglaszaja.

    Gdynia jakos bardziej zagrozona nz reszta kraju ?

    J.

  • 3. Data: 2021-08-30 09:44:47
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    IMHO zapisują się (stacje logowania) bez próby rozmów. Włączenie trybu samolotowego
    przerywa logowania do stacji bazowych.
    Wokół ostatniej stacji można przejrzeć szczegółowo dostępny monitoring, przyprowadzić
    psa (bez munduru), badać termowizją.
    Naszych to chyba przerasta.

    Faktycznie przypomniałeś mi o "pokojach eksterytorialnych" przez które idą wszystkie
    łącza wystarczające do podsłuchu (na ale czy
    lecą tam dane logowań?), ale przecież nie będą tego używać do zaginionych ludzi, za
    to kochanka posła opozycji to insza bajka.

    -----

  • 4. Data: 2021-08-30 12:01:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 30 Aug 2021 09:44:47 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    > Wokół ostatniej stacji można przejrzeć szczegółowo dostępny monitoring,
    przyprowadzić psa (bez munduru), badać termowizją.

    Stacja moze miec zasiegu 30km.
    Gdzie tam przyprowadzisz psa? A termowizja ... co pomoze na zimnego
    trupa? No i kto da zlecenie na smiglowiec.

    Chyba, ze miasto, wtedy zasieg mniejszy, ale w okolicy ... tysiace
    pomieszczen jednak.

    Monitoring cenna rzecz, o ile jest.
    Pamietasz te dziewczyne z Sopotu?

    Albo ta slynna sprawe z Poznania ?

  • 5. Data: 2021-08-31 00:57:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.08.2021 o 12:01, J.F pisze:
    > Stacja moze miec zasiegu 30km. Gdzie tam przyprowadzisz psa?

    Tu nie trzeba 30 km, bo w mieście tak daleko nie jest. Wystarczą 2
    kilometry i już niby czego ów pies ma szukać?

    > A termowizja ... co pomoze na zimnego trupa?

    Trup się rozkłada i wydziela ciepło.

    > No i kto da zlecenie na smiglowiec.

    Pomysł w samym założeniu niedorzeczny. Użycie przy poszukwianiach
    śmigłowca ma sens w terenie trudno dostępnym z ziemi.

    > Chyba, ze miasto, wtedy zasieg mniejszy, ale w okolicy ... tysiace
    > pomieszczen jednak.

    W praktyce coś takiego jest nierealne. Pomyśl choć o procedurze.
    Przeszukania?

    > Monitoring cenna rzecz, o ile jest. Pamietasz te dziewczyne z
    > Sopotu?

    Monitoring jest fajną rzeczą, ale czasem jego jakość jest straszna.
    Najlepiej jest ciągnąć od ostatniego znanego meijscza.

    --
    Robert Tomasik

  • 6. Data: 2021-08-31 02:40:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-08-30, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Tu nie trzeba 30 km, bo w mieście tak daleko nie jest. Wystarczą 2
    > kilometry i już niby czego ów pies ma szukać?

    > Trup się rozkłada i wydziela ciepło.

    Do tego to chyba trzeba mieć szczęście? (1) właściwa temperatura
    otoczenia (>10C?), (2) właściwe okno czasowe: pierwsze parę dni wydziela
    się pewnie mało; po 2ch tygodniach też już pewnie niewiele, a w końcu
    nie wiadomo czy i kiedy ktoś zszedł.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2021-08-31 08:11:56
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Pomyliłeś zawód.
    Policja jest od pomagania społeczeństwu.
    No ale nie zrozumiesz.

    -----

  • 8. Data: 2021-08-31 11:22:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > otoczenia (>10C?), (2) właściwe okno czasowe: pierwsze parę dni wydziela
    > się pewnie mało; po 2ch tygodniach też już pewnie niewiele, a w końcu

    Pytali, p oco kamera termowizyjna, a nie jak sie jej używa. :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 9. Data: 2021-08-31 11:25:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31.08.2021 o 08:11, ąćęłńóśźż pisze:

    > Pomyliłeś zawód. Policja jest od pomagania społeczeństwu. No ale nie
    > zrozumiesz.

    A tak konkretnie, to czego on ma szukać? Psy się sprawdzają w bezludnych
    terenach albo po ewakuacji. Wówczas są takie, które są szkolone na
    wyszukiwanie ludzi. Ale w mieście? Zdjęcie zaginionego mu pokażesz?

    --
    Robert Tomasik

  • 10. Data: 2021-08-31 12:58:42
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 31 Aug 2021 08:11:56 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Policja jest od pomagania społeczeństwu.

    Ącki jak zwykle pisze bzdety na przedszkolnym poziomie. Więc żeby
    uzupełnić:
    https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/po
    licja-16793593/art-1
    --