  • 1. Data: 2021-09-03 07:05:31
    Temat: Sąd Najwyższy atakuje prawa kobiet [SCOTUS]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://tvn24.pl/swiat/teksas-zaostrza-prawo-aborcyj
    ne-prezydent-joe-biden-krytykuje-decyzje-sadu-najwyz
    szego-usa-5398337
    > Teksas zaostrza prawo aborcyjne. Prezydent Biden: to atak na prawa kobiet
    > ; 2 września 2021, 20:20
    >
    > W Teksasie weszło w życie prawo zakazujące aborcji po wykryciu bicia
    > serca płodu. Sąd Najwyższy USA odrzucił wniosek o zawieszenie
    > stosowania kontrowersyjnej ustawy. Prezydent USA Joe Biden nazwał
    > decyzję SN "bezprecedensowym atakiem" na konstytucyjne prawa
    > kobiet. Zapowiedział, że rząd federalny rozważy, jak może pomóc
    > kobietom w Teksasie. [...]

    Czy to nie jest atak (słowny) na niezawisłe sądy i sędziów?

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2021-09-03 11:25:25
    Temat: Re: Sąd Najwyższy atakuje prawa kobiet [SCOTUS]
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 03 Sep 2021 07:05:31 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > Czy to nie jest atak (słowny) na niezawisłe sądy i sędziów?

    No ale kartki ze zwięzłą treścią "wypierdalaj" wysyłane do Małgorzaty
    Gersdorf przez żulię Piebiaka, podług konceptu Konrada Wytrykowskiego, były
    zwykłą korespondencją, więc o co chodzi.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 3. Data: 2021-09-03 12:45:37
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > No ale kartki ze zwięzłą treścią "wypierdalaj" wysyłane do Małgorzaty
    > Gersdorf przez żulię Piebiaka, podług konceptu Konrada Wytrykowskiego, były
    > zwykłą korespondencją, więc o co chodzi.

    Czy prezydent RP wysyłał takie kartki? :-)

    Może się zepnę i poszukam jak Biden to sformułował słowo w słowo
    bo jeszcze obstawiam że to głównie "nieprecyzyjne tłumoczenie" robi z
    niego (politycznego) idiotę w tej konkretnej sprawie.

    Amerykański precedens SCOTUS w sprawie aborcji ma prawie 50 lat [A],
    można uznać że nadchodzi czas go "doprecyzować". Jak dla mnie zejście
    do 6 tygodni ciąży byłoby jednak nie ewolucją a DUŻĄ rewolucją. Jak mi
    się wydaje w większości Europy jest 12 tygodni wiec ewolucją mogłoby być
    uznanie że stany "na poziomie wyższym niż zwykłego prawa" mają sporą
    swobodę ograniczania aborcji *do tego progu*.

    Jak dla mnie zalegalizowanie małżeństw jednopłciowych na poziomie
    federalnym było rewolucją, ja nie widzę dlaczego takie rewolucję
    mają być tylko w jedną (postępacką) stronę.

    [A] https://en.wikipedia.org/wiki/Rowe_v_wade
    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2021-09-03 12:57:00
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 03 Sep 2021 12:45:37 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > Czy prezydent RP wysyłał takie kartki? :-)

    Alfons z Żoliborza mu nie kazał, to co miał wysyłać.

    > ja nie widzę dlaczego takie rewolucję
    > mają być tylko w jedną (postępacką) stronę.

    Czarnek i jego idole z Afganistanu wyznają podobny pogląd.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl