  • 201. Data: 2007-08-21 16:39:38
    Temat: Re: mundurki w szkołach
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Szerr napisał(a):

    > Chyba Twojemu może. Bo mojemu jak coś strzela do głowy, to ja już się
    > staram, żeby tego gorzko żałował. Dzieci trzeba wychowywać, a nie
    > hodować.

    Od moich, to się odtenteguj. Gorzej, jak juz ono nie bedzie mogło
    żałować, a wyrzuty zostaną.

    > 1965.04.08 wyrok SN, I CR 25/65
    >
    > Obowiązek rozciągnięcia pieczy przez kierownictwo szkoły nad uczniami
    > nie może być pojmowany tak szeroko, by każdej grupie uczniów, przez
    > cały czas ich pobytu w szkole musiał towarzyszyć opiekujący się nią
    > nauczyciel.

    Gdzie tu mowa o pobycie na ulicy?

    > I przychodzisz pod szkołę po to dziecko? W jaki sposób obejmujesz je
    > swoim nadzorem?

    Zależy po które. Po starsze nie, bo wiem, jakie jest i jak się zachowa.
    Poza tym jest już stare

    > Takie żądanie jest bezprawne. Szkoła ma psi obowiązek wypuścić dziecko
    > bez takiego oświadczenia.

    Widać wychodzą z założenia, że skoro podejmują się opieki do czasu
    odjazdu gimbusa, to rodzic ma święte prawo sądzić, ze jego dziecko jest
    w szkole, a nie pod budką z piwem. Nie sądzę, żeby wszyscy okoliczni
    dyrektorzy działali bezprawnie. BTW to nie jest żadne żądanie. Po
    prostu jeśli rodzic nie podpisze takiego oświadzcznia, dziecko
    pozostaje w szkole do planowego odjazdu gimbusa i tyle.

    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 202. Data: 2007-08-21 16:44:59
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Szerr napisał(a):

    > Między ślepym posłuszeństwem a posłuszeństwem jest mniej więcej taka
    > różnica jak między krzesłem a krzesłem elektrycznym. Każdy normalny
    > człowiek potrafi ją dostrzec bez trudu.

    Jak Cię czytam, to mam wrażenie, że oczekujesz ślepego posłuszeństwa.

    > Nie puścił samopas,lecz w określonym celu.

    Mam inne zdanie na ten temat.

    > Przede wszystkim jestem ojcem niespełna trójki dzieci i mierżą mnie te
    > twoje wywody na temat konieczności nieustannego nadzoru nad normalnym,

    Pokaż paluszkiem, gdzie ja napisałam o nieustannym nadzorze. Jeśli
    chcesz czytać między wierszami, to Twoja sprawa.

    > zdrowym psychicznie dzieckiem. Jak sobie wyobrażę, że nauczyciel
    > traktuje mojego syna jak niedorozwiniętego, chcąc go - przepełniony
    > wiecznym strachem przed rodzicami twojego pokroju - ciągle trzymać za
    > rączkę, że rezygnuje absolutnie z metod typu harcerskiego, traktując
    > mi dziecko jak życiowe kalectwo, to mi się nóż w kieszeni otwiera.

    Za Twoje wyobrażenia nie odpowiadam. A możesz mi jeszcze powiedzieć,
    jakiego pokroju jestem rodzicem? Ale w sumie masz rację - patrzę na
    ręce tym, od których zależy bezpieczeństwo moich dzieci i nie zawaham
    się zareagować na nieprawidłowości.

    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 203. Data: 2007-08-21 16:50:18
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 21 Aug 2007 18:39:38 +0200, krys napisał(a)
    w:<news:faf4gs$sop$1@inews.gazeta.pl>:

    > Gorzej, jak juz ono nie bedzie mogło żałować, a wyrzuty zostaną.

    Tu już z prawa na grunt filozofii wkraczasz.

    > Gdzie tu mowa o pobycie na ulicy?

    Bywa, że zajęcia szkolne odbywają się poza szkołą. W lesie, w kinie, na
    łące, na ulicy...

    > Zależy po które. Po starsze nie

    Czyli można jednak nadzorować niebezpośrednio?

    > Widać wychodzą z założenia, że skoro podejmują się opieki do czasu
    > odjazdu gimbusa, to rodzic ma święte prawo sądzić, ze jego dziecko jest
    > w szkole, a nie pod budką z piwem.

    Tylko do momentu, aż rodzic nie zrezygnuje z warunku opieki "do czasu
    odjazdu gimbusa".

    > Nie sądzę, żeby wszyscy okoliczni dyrektorzy działali bezprawnie.

    Mało jeszcze znasz oświatę.

    > prostu jeśli rodzic nie podpisze takiego oświadzcznia, dziecko
    > pozostaje w szkole do planowego odjazdu gimbusa i tyle.

    Nie, w moim przypadku to zadziała inaczej. Nie podpiszę oświadczenia (dla
    zasady, bo jestem wrogiem biurokratyzacji życia społecznego), a moje
    dziecko wyjdzie do domu zaraz po zakończeniu zajęć - bo mu każę. I o tym
    oczywiście uprzedzę dyrekcję.

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 204. Data: 2007-08-21 16:59:52
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 21 Aug 2007 18:44:59 +0200, krys napisał(a)
    w:<news:faf4qi$nh$1@inews.gazeta.pl>:

    > Jak Cię czytam, to mam wrażenie, że oczekujesz ślepego posłuszeństwa.

    Masz złe wrażenie i dlatego nie chcesz dostrzec, że w istocie mamy podobne
    poglądy na wychowanie.

    > A możesz mi jeszcze powiedzieć, jakiego pokroju jestem rodzicem?

    W sumie jak przeczytałem kilka Twoich ostatnich odpowiedzi, dochodzę do
    wniosku, że dobrego pokroju. Twoje podejście wychowawcze mi odpowiada,
    sądzę, że w sytuacjach praktycznych byśmy się doskonale rozumieli. Ty nie
    jesteś, jak widzę, za rozpuszczaniem dzieci, ja zaś nie jestem, wbrew
    stereotypowi, jaki sobie wyrobiłaś, za autorytarnym wychowaniem.
    Pomijam rozbieżności w poglądach na kwestię nadzoru uczniów w szkole,
    pomijam też kwestię programowej nieufności do nauczycieli :)

    > ręce tym, od których zależy bezpieczeństwo moich dzieci i nie zawaham
    > się zareagować na nieprawidłowości.

    Jeśli są nieprawidłowości.

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 205. Data: 2007-08-21 17:02:34
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Szerr napisał(a):

    > Tu już z prawa na grunt filozofii wkraczasz.

    Nauczyciel musi myśleć i przewidywać skutki własnych działań. Inaczej
    nie jest w stanie nauczyć tego swoich uczniów, nie?

    > Bywa, że zajęcia szkolne odbywają się poza szkołą. W lesie, w kinie,
    > na łące, na ulicy...

    A od kiedy wysyłanie ucznia po mundurek jest zajęciem szkolnym?

    > Czyli można jednak nadzorować niebezpośrednio?

    A czy ja twierdzę, że je nadzoruje? Mam nadzieję, że jest na tyle
    rozumne, że dotrze do domu w jednym kawałku. I biorę na siebie
    odpowiedzialność, jeśli jednak nie dotrze.

    > Tylko do momentu, aż rodzic nie zrezygnuje z warunku opieki "do czasu
    > odjazdu gimbusa".

    Po to właśnie pisze oświadczenie, żeby nie miał później pretensji do
    wszystkich, że mieli się opiekować, a dziecka nie ma.

    > Mało jeszcze znasz oświatę.

    Na szczęście jeszcze tylko 6 lat mi zostało. No, ale skoro tak pięknie
    Ci wyszło, że jednak bezprawie króluje, to ja nie mam więcej pytań ;-)

> [...]
    > (dla zasady, bo jestem wrogiem biurokratyzacji życia społecznego), a
    > moje dziecko wyjdzie do domu zaraz po zakończeniu zajęć - bo mu każę.

    No, a jak inni dla zasady sprzeciwiają się czemuś, to ty się burzysz, że
    zły przykład dzieciom dają...
    BTW, te dzieci czasem mają do pokonania tak z 5 km...

    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 206. Data: 2007-08-21 17:25:42
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Szerr napisał(a):

    > Masz złe wrażenie i dlatego nie chcesz dostrzec, że w istocie mamy
    > podobne poglądy na wychowanie.

    No, to w kwestii wrażeń się zgadzamy ;-)

> [...]
    > rozumieli. Ty nie jesteś, jak widzę, za rozpuszczaniem dzieci, ja zaś
    > nie jestem, wbrew stereotypowi, jaki sobie wyrobiłaś, za autorytarnym

    Ale jednak nie mów o tym nikomu :-)

    > Pomijam rozbieżności w poglądach na kwestię nadzoru
    > uczniów w szkole,
    > pomijam też kwestię programowej nieufności do nauczycieli :)

    Wcale nie jest wykluczone, że w tych kwestiach też byśmy się dogadali.
    Chyba, że jako nauczyciel zacząłbyś mi sugerować, że mam stać i
    potakiwać, bo nauczyciel ma zawsze rację.
    Jeśli chodzi o nieufność, nie jest programowa, tylko wyuczona. Kiedy
    zapisywałam starsze dziecko do szkoły, spytano mnie, do kogo zapisać.
    Odpowiedziałam, że obojętne, bo przecież wszyscy mają kwalifikacje. To
    był pierwszy i ostatni raz. Teraz patrzę na ręce i mówię, co widzę.

    > Jeśli są nieprawidłowości.

    Wiesz, ja zadymę mogę zrobić raz na parę lat, ale muszę mieć o co. Dla
    samej zadymy nie chce mi się.

    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 207. Data: 2007-08-21 17:38:15
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...pl> napisał

    > Nie wiem jak pomyśly Szerra, jednak pomysł
    > Aleka z 'lafiryndą' jest dość zdradliwy.

    Po pierwsze nie mój pomysł tylko postawa konkretnych nauczycieli.
    Po drugie aby dyskusja nie schodziła na kwestie nieistotne
    "odwołuję" tę lafiryndę. Przecież można panience dać do zrozumienia
    że wygląda jak dziwka nie używając obraźliwych wyrazów i pewnie tak
    to się odbywało.
    W przytoczonej historii chodziło o postawę kategorycznego sprzeciwu
    wobec niektórych elementów wyglądu uczennicy i bezwzględne
    egzekwowanie tego sprzeciwu przez nauczyciela.

  • 208. Data: 2007-08-21 18:07:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Szerr" <n...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Jaka zadymę? Konkretnie które proponowane działanie uznajesz za
    > nielegalne?

    Głównie wywalanie z lekcji lub wysyłanie dzieci do domu po mundurki.

  • 209. Data: 2007-08-21 18:14:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Masz Ty swoje dzieci? Gdyby mi tak dziecko bezkarnie mogło powiedzieć, że
    > ma w de i jesteśmy w punkcie wyjścia, to straciłbym dla siebie szacunek.
    > Konsekwencje celowego nieposłuszeństwa obmyślam takie, żeby mu się nie
    > opłaciły. Moją bronią jest czas, bo to ja decyduję, przez jaki okres
    > uczeń
    > będzie pod moim wzmożonym nadzorem wychowawczym. Nikt nie lubi podlegać
    > *wzmożonemu* nadzorowi.

    No! W kilku znanych mi wypadkach dziecko poddane wzmożonemu nadzorowi po
    prostu zaczęło unikać danego nauczyciela :-) W innych po prostu uczeń ma
    nauczyciela w de..., a na koniec zdaje egzamin komisyjny. I go zdaje, bo
    dyrektor szkoły woli się pozbyć jak najszybciej problemu ze szkoły. Ocena z
    kluczowych przedmiotów i tak głownie zależy od wyniku egzaminu państwowego,
    a nie ocen stawianych przez nauczyciela.

    Odnoszę wrażenie, ze Ty jakieś inne szkoły widziałeś. Przyjmij do
    wiadomości, że czasy, gdy dziecko, które dostało 2-kę płakało minęły
    bezpowrotnie. Teraz nauczyciel musi stosować różne zabiegi, by łaskawie
    dziecko w ogóle zechciało zainteresować się tym, co on mówi. Nie twierdzę,
    że to dobrze, ale jest to po prostu stan faktyczny. O jakichkolwiek
    wymaganiach można mówić od poziomu liceum, gdzie krnąbrnego ucznia można
    relegować ze szkoły.

  • 210. Data: 2007-08-21 18:17:52
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 21 sierpnia 2007 17:00
    (autor krys
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <faeunp$68p$1@inews.gazeta.pl>):

    > Jakoś sobie radzą te świetliczanki.

    Te bez nawyków kapo też.

    > a te, co sobie nie radzą, zwyczajnie
    > powinny poszukac innej pracy.

    Te o których piszesz (ofiary psychozy strachu) również.

    > Aha. To ja teraz każdy katar będę leczyć pod opieką.

    A kto to diagnozuje? Bo jeśli dziecko kicha to się go do domu nie odsyła....
    Odsyła się wtedy gdy ma objawy niebezpieczne... Kręci mu się w głowie, boli
    go brzuch, mdleje etc. Więc nie nauczyciel diagnozuje co to... Gdzieś
    niedaleko na tej grupie masz wątek o dziadku, co miał dreszcze i zszedł na
    zawał wskutek niewłaściwej diagnozy. Więc jak dziecko ma dreszcze to nie
    będę ryzykował diagnozowania grypy....

    > Problem polega na tym, ze on sobie sam nie poszedł. Wypędziłeś go.

    No i? A jak przyjdzie np. nago i wytarzany w psich kupach, bo uzna że tak
    jest zabawnie?

    > ale
    > zastosujesz dupochron i wpiszesz mu nieobecność.

    Zgodnie z prawda...

    > Zależy, jaka praca. Pracownik zresztą wybrał ją sam, a strój służbowy
    > masz mu obowiązek dostarczyć.

    No i dostarczyłem... A on go nie nosi... Albo nie ma stricte służbowego, ale
    pracuje np. w okienku w kasie w banku, a przyszedł w bikini.

    > No i pracownik nie pozostaje pod Twoją
    > opieką.

    Tak samo jak uczeń... W czasie zajęć czy pracy mam zapewnić bezpieczeństwo i
    higienę....

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/