  • 31. Data: 2006-08-14 10:19:46
    Temat: Re: multikino - zagrzali mnie
    Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl> napisał w wiadomości
    news:ebo33s$db0$1@polsl.pl...

    > Idąc w kierunku sal, stało tam 2 panów - jeden od kasowania biletów, drugi
    > który
    > dość usilnie wskazywał tabliczkę z informacją iż od dnia 28.07.2006 jest
    > zakaz
    > wnoszenia na sale kinową żywności nie zakupionej w multikinie.
    > No i powiedział zeby reklamówkę zostawić przy wejściu.

    Wówczas każesz panu przeczytać napis na twojej koszulce, który brzmi:
    Multikino sprzedając mi bilet, akceptuje fakt iż nie dotyczy mnie jego
    regulamin. :)

    Na post po zbóju zaprosił
    P.D.

  • 32. Data: 2006-08-14 11:22:40
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Chodziło o wiele dyskusji z poprzednich okresów. Jakbyś sobie takie
    > prawo ustanowił,a ochrona je wykonała, to w najlepszym razie skończył
    > oby się to pouczeniem (odmowa świadczenia usługi jest wykroczeniem)

    jeśli odmawiający jest do jej świadczenia _obowiązany_

    KG

  • 33. Data: 2006-08-14 11:26:49
    Od: "castrol" <j...@b...wywalto.pl>

    > wiesz co, moze i wyborcy pisu przyjmuja wszystko jak im sie podaje
    > ale ja mam zwyczaj mówic nie jak mi sie cos nie podoba i uwazam
    > za niezgodne z prawem.
    > Jezeli ktos gdzies tego nie zglosi to takie zakazy beda i to w coraz
    > wiekszej
    > ilosci miejsc.

    I bardzo dobrze ze sie nie dales. Glupio zrobiles ze zwrociles bilety -
    nalezalo wejsc z tym swoim jedzeniem i w ogole sie nie przejmowac burczeniem
    ochroniarza.

    Analogiczna sytuacja do zmuszania klientow aby przed wejsciem do sklepu
    zostawiali swoje plecaki, czy torby z zakupami u jakiegos ciecia - nie maja
    do tego prawa.

    Jacek

  • 34. Data: 2006-08-14 11:28:06
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 14 Aug 2006 11:54:36 +0200, Przemyslaw Osmanski napisał(a):

    > Z drugiej strony co powiesz na 'Fryzjera Damskiego', toz to dopiero
    > dyskryminacja mężczyzn.

    Sądzisz że jak facet wejdzie do "fryzjera damskiego" chcąc się ostrzyc
    to go wygonią? W każdym razie będąc u fryzjera męskiego, nie raz
    widziałem tam kobiety - więc żadnej dyskryminacji nie było.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 35. Data: 2006-08-14 11:29:49
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 14 Aug 2006 12:09:23 +0200, rezist.com napisał(a):

    > Na drugi dzien dopadna Cie Wanna-Wasserman lub Zero-Ziobro :>

    A Ty co mnie swoją bandą straszysz ;-)

    Domyślam się że to jacyś politycy bo to drugie nazwisko już słyszałem.

    Pozdrawiam,
    Henry - nie oglądający tv i nie czytający gazet

  • 36. Data: 2006-08-14 11:36:49
    Od: "castrol" <j...@b...wywalto.pl>

    Użytkownik "Szerszen" <s...@t...pl> napisał w wiadomości news:6f644

    > zadnym, jest to miejsce komercyjne, nie musisz w nim przebywac, placisz za
    > wejscie do niego i jesli chcesz tam wejsc, musisz przyjac zasady tam
    > panujace, oficjalnie tam jedzenie wniesc niemozesz i tyle, koniec kropka

    miejsce komercyjne? Ale nie zmienia to faktu ze kino jest miejscem
    publicznym, jak sklep, i kazdy ma prawo wejsc, zapoznac sie z oferta, nabyc
    bilet i isc na seans a pracownicy kina (po zakupie biletu i zawarciu umowy)
    nie maja prawa nam tego utrudniac.

    Mozna zastosowac tu art 138 KW:
    Kto, zajmując się zawodowo świadczeniem usług, żąda i pobiera za świadczenie
    zapłatę wyższą od obowiązującej albo umyślnie bez uzasadnionej przyczyny
    odmawia świadczenia, do którego jest obowiązany, podlega karze grzywny.

    > jak wyzej

    jak wyzej

    > z napojem zaden

    pokaz przepis ktory zabranialby wejscia do kina z napojem, albo do sklepu z
    plecakiem badz zakupami zrobionymi w innym sklepie. Nie ma takiego zakazu
    wiec wnosic swoje rzeczy wolno.

    > bedziecie musieli grzecznie wyjsc, w ostatecznosci jakbeda zdesperowani (w
    > co watpie) moga nawet przerwac seans i powiadomic policje, wtedy macie
    > problem

    Mozna wezwac policje i domagac sie ukarania osob, ktore odmawiaja nam
    wejscia, na podstawie wspomnianego artykulu.

    > zostaniecie wyproszeni z kina i zostanie spisana notatka slozbowa, jak sie
    > bedziecie ciskac, dostaniecie mandat/sad grodzki za zaklocanie porzadku
    > publicznego

    Bzdura, na jakiej podstawie maja zostac wyproszeni z kina? To przeciez
    uslugodawca odmawia im obejrzenia filmu :)

    > oczywiscie ty stoisz na przegranej pozycji, nie stosujesz sie do
    > regulaminu miejsca do ktorego wchodzisz

    Tak jak regulamin hipermarketow gdzie sobie pisza ze nie wolno fotografowac.
    Regulamin nie moze byc sprzeczny z obowiazujacym prawem bo wtedy jest
    niewazny.

    > strasznie zastanawia mnie fakt, ze niektorzy mysla, ze moga wejsc wszedzie
    > na wlasnych warunkach, a niby kurna na jakiej podstawie, czy mozna wejsc
    > do cudzego domu i lazic mu butami po stole?

    A mnie strasznie zastanawia ze niektorzy to mysla ze zyja na dzikim
    zachodzie i ze im wszystko wolno. Na jakiej podstawie?

    I do Twojej wiadomosci. Dom jest miejscem prywatnym, kino czy sklep juz nie.

    > czy mozna wejsc do kazdego muzeum i fotografowac sobie wszystkie
    > eksponaty,

    Tak

    > ludzie, nie musicie chodzic do kina, nie ma takiego obowiazku, wiec jesli
    > tam idziecie, to automatycznie godzicie sie na regulamin tego miejsca,
    > regulamin ten w multipleksach zabrania wnoszenia i spozywania wlasnego
    > jedzenia i musicie sie z tym pogodzic, sa jeszcze mniejsze kina, ktore nie
    > maja takich zakazow, nie pasi wam, wybierzcie te mniejsze i tyle

    Obudz sie, prawo w Polsce zalezy od kogos innego, a nie od widzimisie
    wlasciciela kina, ktore po otwarciu staje sie miejscem publicznym i kazdy ma
    prawo przyjsc, kupic bilet, i obejrzec film.

    Jacek

  • 37. Data: 2006-08-14 11:40:36
    Od: "castrol" <j...@b...wywalto.pl>

    > tak jak przewoznik ma wlasny regulamin, tak samo jak i kino, i to ten
    > regulamin stanowi w nim prawo

    Wiesz czym jest ignorancja? Wiesz co to sa odpowiednie ustawy? Wiesz co to
    ustawa prawo przewozowe? Widziales taka w zwiazku z kinem? Oswiec nas :)

    Jacek

  • 38. Data: 2006-08-14 11:44:36
    Od: "castrol" <j...@b...wywalto.pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Osmanski" <p...@c...gdzies.net.pl> napisał w
    wiadomości news:ebp8n9$hu2$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > IMHO to nie instytucja panstwowa tylko wlasnosc prywatna.

    Wlasnosc moze i prywatna, ale po otwarciu kino staje sie miejscem publicznym
    o czym chyba wiekszosc osob tutaj zapomina :)

    > Jesli ja bylbym wlascicielem i zazyczyl sobie, ze moga wchodzic tylko
    > osoby ubrane na niebiesko, to ochrona by to wykonala.

    Zyczyc sobie oczywiscie mozesz, ale nie masz prawa odmowic nikomu wejscia do
    kina - w przeciwnym wypadku popelnisz wykroczenie a jesli jeszcze Twoi
    ochroniarze uzyli by sily to popelnili by przestepstwo :)

    Fajnie nie?

    > Bo ja im za to place, bo to moja wlasnosc i moge sobie z nia robic co
    > chce.

    Ale nikt nie neguje ze to Twoja wlasnosc :) Tyle ze wywieszajac godziny
    otwarcia sklepu/kina i otwierajac swoja wlasnosc w tym czasie, twoja
    wlasnosc staje sie miejscem PUBLICZNYM do ktorej dostep ma kazdy. Nie podoba
    Ci sie? To nie otwieraj kina/sklepu - sprawa jest prosta.

    > Zreszta tutaj sie ktos buntuje na kino, a prosze wejsc do restauracji z
    > wlasnym obiadem ;) Dziwne tez ze nikt nie protestuje przy selekcjach do
    > klubow, tam to juz wogole jest widzimisie ochrony.

    Klub to inna sprawa - nie jest miejscem publicznym bo wejscie odbywa sie na
    podstawie kart klubowych - jesli taka karte masz to wpuscic cie musza i tyle
    :)

    Co innego ze zwykla dyskoteka - tam rowniez nie maja prawa odmowic Ci
    wejscia - nawet jak bedziesz osoba niepelnoletnia - ale o tym bylo juz
    wielokrotnie na grupie wiec zajrzyj do archiwum.

    Jacek

  • 39. Data: 2006-08-14 11:46:44
    Od: "castrol" <j...@b...wywalto.pl>

    > i wlasnie o tym chciałbym konkretnie podyskutować,
    > - gdzie i jak wnieść skargę oraz jakie są szanse na powodzenie.

    Nalezalo wezwac policje

    Jacek

  • 40. Data: 2006-08-14 11:48:32
    Od: "castrol" <j...@b...wywalto.pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Widać że sprawa jest nieoczywista, podobnie jak kwestie wnoszenie plecaków
    > do supermarketów, czy robienia zdjęć w sklepach... Wspólną cechą tych
    > problemów jest kwestia, na ile regulamin prywatnej, ale z założenia
    > przeznaczonej dla wszystkich zainteresowanych, instytucji może ograniczać
    > klienta.

    W ogole nie moze. Dziala to na zasadzie nieznajomosci prawa przez klientow,
    czasem nawet podchodzi pod grozby karalne :)

    Mnie jeszcze nikt nie zmusil abym oddal plecak jakiemus cieciowi - i nikt
    jeszcze nigdy nie odmowil mi wejscia do sklepu - znaczy jeden probowal ale
    na zatrzymanie silowe juz sie nie odwazyl :)

    Jacek