  • 1. Data: 2002-05-15 14:54:39
    Temat: mpk
    Od: "wyiec" <w...@w...pl>

    witam

    mam problem,

    jechalem dzisiaj na uczelnię i nie zauważyłem że nie wziąłem ze sobą
    legitymacji z imiennym biletem miesięcznym , zorientowałem się dopiero gdy
    była kontrola biletów, spisali mnie ale kazali co bym pojechał w ciągu dwóch
    dni z tym biletem żebym się odwołał (do biura firmy kontrolującej), takteż
    zrobiłem, niestety nie uznali mi tego odwołania- twierdzac że "trzeba bylo
    miec bilet", to jest moja pierwsza wpadka

    pytanie: czy gdzieś jeszcze się odwoływać ?
    czy też nie płacić w ogóle , uchylać sie?
    czy też coś innego, np. zgłosić na uczelni kradzież albo zgubienie
    legitymacji (tyle że coś tam podpisywałem)
    a tak w ogóle to ile czasu trwa przedawnienie jeśli by sie uchylać?

    z góry dzięki

    przemek

  • 2. Data: 2002-05-15 15:15:46
    Temat: Re: mpk
    Od: "Bimi" <5...@p...com>

> [...]
    > legitymacji (tyle że coś tam podpisywałem)
    > a tak w ogóle to ile czasu trwa przedawnienie jeśli by sie uchylać?

    Moja rada: nie płać - olej po prestu sprawę. nawet jeśli (w co nie wierzę)
    sprawa trafi do sądu i Ty ją przegrasz, to i tak niewiele stracisz. Ale nie
    sądzę, zeby MPK posunęło się aż tak deleko - nie ściągają kasy nawet od
    ludzi, którzy nie mieli biletu, a co dopiero od takich co go mieli :)

    Pozdrawiam,
    Bimi

  • 3. Data: 2002-05-15 17:19:50
    Od: "William Bonawentura" <a...@b...com>

    uchylać?

    W katowickim KZK-GOP jest nawet pozycja w cenniku na takie
    zdarzenie (4zł jak pamiętam), podobnie PKP unało koledze odwołanie.
    Nie rezygnuj. Zachowaj bilet miesięczny i pisemną odpowiedź odmowną
    twojego mpk. Powinienieś raczej wygrać w sądzie.

  • 4. Data: 2002-05-15 18:10:22
    Od: <t...@p...onet.pl>

    wyiec <w...@w...pl> napisał:

    > pytanie: czy gdzieś jeszcze się odwoływać ?

    Nie wiem jak to reguluje regulamin przewoźnika (warto by było się z nim
    zapoznać), jeżeli nie przewiduje on dalszych środków odwoławczych to zawsze
    pozostaje Ci droga sądowa.

    > czy też nie płacić w ogóle , uchylać sie?

    W regulaminie najprawdopodobniej jest zapis (spotkałem się z tym w 3 miastach),
    że "w przypadku braku dokumentu potwierdzającego prawo do ulgi, pasażer jest
    zobowiązany do przedstawienia dokumentu w siedzibie przewoźnika w okrelonym
    terminie", nie spotkałem się z zapisem dotyczącym dostarczania biletu imiennego
    po fakcie.

    Jeśli na bilecie imiennym jest data wystawienia (wcześniejsza niż data
    kontroli) to powinieneś nie dawać za wygraną tylko zasypywać ich pismami. Na
    pewno powinieneś zachować ten bilet gdyby w przyszłości wywiązał się spór przed
    sądem (baaardzo wątpliwe czy przewoźnik się na to zdecyduje).

    W piśmie wysłanym do przewoźnika (polecony albo ZPO!!!) zwróć uwagę na fakt, że
    mimo ustaleń kontrolerów udowodniłeś ponad wszelką wątpliwość fakt posiadania
    dokumentów uprawniających Cię do realizowania swoich uprawnień. Potem pozostaje
    tylko czekać na ich ruch.

    > czy też coś innego, np. zgłosić na uczelni kradzież albo zgubienie

    wtedy możesz mieć prawdziwe kłopoty

    > a tak w ogóle to ile czasu trwa przedawnienie jeśli by sie uchylać?

    1 rok

    pozdawiam
    wind

  • 5. Data: 2002-05-16 08:15:56
    Od: "Shoovie" <S...@b...pl.NO_SPAM>

    Witam!

    W MPK w Pozananiu bylo kiedys tak (teraz cos sie zmienia, wiec nie
    wiem dokladnie), ze jak nie miales przy sobie biletu badz dokumentu
    uprawniajacego do ulgowego/bezplatnego przejazdu, placilo sie kare,
    ale nie tak wielka jak przypadku, gdy takowych w ogole nie posiadasz.
    Jesli dobrze pamietam, to jakies 2 lata temu bylo to 5zl.
    Jesli chodzi o sciaganie naleznosci, to nie musza oni wystepowac z
    Toba na droge sadowa. Wystarczy Urzad Skarbowy (i komornik), ktory
    moze zajac np. Twoje naleznosci np. z tytulu zwrotu nadplaconego
    podatku.

    Pozdr,
    Shoovie

  • 6. Data: 2002-05-16 09:06:01
    Od: "Bimi" <5...@p...com>

> [...]
    > ale nie tak wielka jak przypadku, gdy takowych w ogole nie posiadasz.
    > Jesli dobrze pamietam, to jakies 2 lata temu bylo to 5zl.

    Z tego co sie orientuję, to jest to tzw. "opłata manipulacyjna" - chodzi o
    zrekompensowanie kosztów tego, że koles nie miał przy sobie
    bilet/legitymacji i tzreba go było obsłużyć na specjalnych zasadach.

> [...]
    > Toba na droge sadowa. Wystarczy Urzad Skarbowy (i komornik), ktory
    > moze zajac np. Twoje naleznosci np. z tytulu zwrotu nadplaconego

    Trele, fele! Żaden komornik nie ruszy palcem bez wyroku sadowego. Nie wiem
    jak jest w przypadku Urzedu Skarbowego - możlwe, ze oni maja jakies ekstra
    uprawnienia. Ale nawet jeśli US ma takie uprawnienia, to na pewno nie może
    ich wykorzystywać na wniosek MZK. Jeszcze by tego brakowalo! :)

    Bimi

  • 7. Data: 2002-05-16 09:35:37
    Od: "violeczka" <v...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Shoovie" <S...@b...pl.NO_SPAM> napisał w wiadomości
> [...]
    > Toba na droge sadowa. Wystarczy Urzad Skarbowy (i komornik), ktory
    > moze zajac np. Twoje naleznosci np. z tytulu zwrotu nadplaconego
    Ten watek byl juz poruszany. US nie ma uprawnien komorniczych i nie moze
    takich naleznosci egzekwowac z nadplaconego podatku :)
    violeczka

  • 8. Data: 2002-05-16 10:01:58
    Od: "Bimi" <5...@p...com>

    > Ten watek byl juz poruszany. US nie ma uprawnien komorniczych i nie moze
    > takich naleznosci egzekwowac z nadplaconego podatku :)

    Sorry (troche nie na temat), ale zaciekawila mnie jedna rzecz... Czy US ma
    prawa "sądowe" - tzn. czy może, bez wyroku sądu uznać, że dana osoba jest mu
    dłużna powiedzmy 1000PLN i w jakiś sposób to od niej ściągnąć?
    Inaczej mówiąć: Czy US też potzrebuje sądu, zeby komuś "zabrać" kasę?

    Pozdrawiam,
    Bimi

    Sorry, jesli skompromitowałem się pytaniem:) Tzn. wydaje mi się, że US nie
    może mieć takich praw, ale tak tylko pytam - gwoli zweryfikowanie tego co mi
    sie wydaje:)

  • 9. Data: 2002-05-17 22:44:59
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 May 2002, violeczka wrote:

> [...]
    >+ > Toba na droge sadowa. Wystarczy Urzad Skarbowy (i komornik), ktory
    >+ > moze zajac np. Twoje naleznosci np. z tytulu zwrotu nadplaconego

    Nie, TAKI wątek, żeby US ściągał należności w imieniu
    firmy prowadzącej działalność gospodarczą widzę pierwszy raz -:) :O !
    Wątki o ściąganiu "w trybie podatkowym" należności Skarbu Państwa
    lub gmin - owszem, były :)
    Jako mniemam "opłata specjalna za jazdę bez biletu" została
    nobilitowana do rangi mandatu karnego :)
    A co do uzyskania zwrotu "opłaty specjalnej" na rzecz "opłaty
    manipulacyjnej" - to aktualnie www.kzkgop.com.pl niew działa :(
    żeby móc postanowienia pokazać - owszem, wystarczy z biletem
    pojechać do "firmy" :) (bilety mają datę sprzedaży)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2002-05-17 22:47:43
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 May 2002, Bimi wrote:

> [...]
    >+ dłużna powiedzmy 1000PLN i w jakiś sposób to od niej ściągnąć?
    >+ Inaczej mówiąć: Czy US też potzrebuje sądu, zeby komuś "zabrać" kasę?

    ...tak jak policja :)
    Może nałożyć mandat karny za wykroczenia.
    Może naliczyć np. "należny podatek" (albo inaczej: podważyć
    zeznanie).
    Można się odwołać do Izby Skarbowej i NSA (sądu).

    Pozdrowienia, Gotfryd