    From: <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: mpk
    Date: 15 May 2002 20:10:22 +0200

    wyiec <w...@w...pl> napisał:

    > pytanie: czy gdzieś jeszcze się odwoływać ?

    Nie wiem jak to reguluje regulamin przewoźnika (warto by było się z nim
    zapoznać), jeżeli nie przewiduje on dalszych środków odwoławczych to zawsze
    pozostaje Ci droga sądowa.

    > czy też nie płacić w ogóle , uchylać sie?

    W regulaminie najprawdopodobniej jest zapis (spotkałem się z tym w 3 miastach),
    że "w przypadku braku dokumentu potwierdzającego prawo do ulgi, pasażer jest
    zobowiązany do przedstawienia dokumentu w siedzibie przewoźnika w okrelonym
    terminie", nie spotkałem się z zapisem dotyczącym dostarczania biletu imiennego
    po fakcie.

    Jeśli na bilecie imiennym jest data wystawienia (wcześniejsza niż data
    kontroli) to powinieneś nie dawać za wygraną tylko zasypywać ich pismami. Na
    pewno powinieneś zachować ten bilet gdyby w przyszłości wywiązał się spór przed
    sądem (baaardzo wątpliwe czy przewoźnik się na to zdecyduje).

    W piśmie wysłanym do przewoźnika (polecony albo ZPO!!!) zwróć uwagę na fakt, że
    mimo ustaleń kontrolerów udowodniłeś ponad wszelką wątpliwość fakt posiadania
    dokumentów uprawniających Cię do realizowania swoich uprawnień. Potem pozostaje
    tylko czekać na ich ruch.

    > czy też coś innego, np. zgłosić na uczelni kradzież albo zgubienie

    wtedy możesz mieć prawdziwe kłopoty

    > a tak w ogóle to ile czasu trwa przedawnienie jeśli by sie uchylać?

    1 rok

    pozdawiam
    wind