  • 1. Data: 2002-05-15 12:18:54
    Temat: kwota kosztow procesu w postepowaniu upominawczym
    Od: v...@p...pl (vikemi)

    witam,
    otrzymalismy nakaz zaplaty w postepowaniu upominawczym,
    gdzie oprocz glownej kwoty do zaplaty i odsetek,
    jest wymieniona kwota z tytulu kosztow procesu 1.122 pln
    (w tym kwota 1.015 pln tytulem kosztow zastepstwa procesowego).

    Skad bierze sie taka kwota kosztow procesu w postepowaniu upominawczym ?
    Czy w postepowaniu nakazowym jest mniej ?

    I druga kwestia, doszlo do spotkania z komornikiem, ktory w zawiadomieniu
    o wszczeciu postepowania egzek., wymienia oprocz nalezn.glownej i odsetek,
    takze - koszta procesu 1.184 pln i koszta adwokackie - 1.000 pln.

    Skad takie kwoty wzial komornik, skoro w nakazie z sadu wyraznie podano
    kwote 1.122 pln tytulem kosztow procesu, w tym kwota 1.015 pln tytulem
    kosztow zastepstwa procesowego ?!

    Czy ktos moze mi logicznie wytlumaczyc te roznice ?

    Jakby tego bylo malo, to w dok. zalaczonych do nakazu jest spis kosztow
    zastepstwa procesowego, w kwocie 1.515 pln.....

    meksyk.....

    --
    pozdrawienia, vik.emi

  • 2. Data: 2002-05-15 12:32:49
    Od: <p...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Skad bierze sie taka kwota kosztow procesu w postepowaniu upominawczym ?
    > Czy w postepowaniu nakazowym jest mniej ?

    Znaczy to, że wartość przedmiotu sporu mieści się w przedziale między 1500 a
    5000 zł.
    Zasądzona została podwójna stawka minimalnego wynagrodzenia profesjonalnego
    pełnomocnika + opłata skarbowa od pełnomocnictwa 500zł*2+15=1015zł

> [...]
    > kosztow zastepstwa procesowego ?!
    >
    > Czy ktos moze mi logicznie wytlumaczyc te roznice ?

    Oczywiście.
    Ten "dodatkowy" tysiąc, to koszty zastępstwa w postępowaniu egzekucyjnym.

    > Jakby tego bylo malo, to w dok. zalaczonych do nakazu jest spis kosztow
    > zastepstwa procesowego, w kwocie 1.515 pln.....

    Znaczy to, że sąd na podstawie art. 101 albo 102 kpc ograniczył koszty ;)

    > meksyk.....

    Żaden "meksyk" - nie płacisz w terminie - licz się z konsekwencjami :)

    > pozdrawienia, vik.emi

    Również pozdrawiam i zapraszam na http://forum.sow.pl

    ---

  • 3. Data: 2002-05-15 12:36:39
    Od: <p...@p...onet.pl>

    Zapomniałem dodać, że różnica 1184 - 1122 = 62 zł to koszty uzyskania klauzuli
    wykonalności, gdzie prawdopodobnie:
    - 12 zł - opłata kancelaryjna
    - 50 zł - koszty adwokackie

    Pzdr

  • 4. Data: 2002-05-16 07:50:41
    Od: v...@p...pl (vikemi)

    V - jest wymieniona kwota z tytulu kosztow procesu 1.122 pln
    V - (w tym kwota 1.015 pln tytulem kosztow zastepstwa procesowego).

> [...]
    profesjonalnego
    > pełnomocnika + opłata skarbowa od pełnomocnictwa 500zł*2+15=1015zł

    Przedmiot sporu to 5.400 (+ odsetki i pozostale koszty).....

    V - I druga kwestia, doszlo do spotkania z komornikiem, ktory w
    zawiadomieniu
    V - o wszczeciu postepowania egzek., wymienia oprocz nalezn.glownej i
    odsetek,
    V - takze - koszta procesu 1.184 pln i koszta adwokackie - 1.000 pln.
    V - Skad takie kwoty wzial komornik, skoro w nakazie z sadu wyraznie podano
    V - kwote 1.122 pln tytulem kosztow procesu, w tym kwota 1.015 pln tytulem
    V - kosztow zastepstwa procesowego ?! ^^^^^^^^

    > Oczywiście.
    > Ten "dodatkowy" tysiąc, to koszty zastępstwa w postępowaniu egzekucyjnym.

    Moze czegos nie rozumiem, tego "dodatkowego" tysiaca nie ma w nakazie,
    wiec skad jest w zawiadomieniu od komornika ?
    Wydawalo mi sie, ze komornik poza swoimi kosztami nie moze umieszczac
    takich kwot "z ksiezyca" jezeli nie ma ich wymienionych w nakazie zaplaty...

    > Żaden "meksyk" - nie płacisz w terminie - licz się z konsekwencjami :)

    slowo "meksyk" mialo znaczyc tyle, ze ktos kto nie ma do czynienia na
    codzien
    z komornikami i sadami, moze tego nie rozumiec, a podstawy matematyki
    i umiejetnosc czytania logicznie wykazuja ewidentne rozbieznosci...
    --
    vik.emi