  • 1. Data: 2002-05-15 12:51:50
    Temat: 14 dni na naprawe gwarancyjna, wymiana towaru na inny model
    Od: del Kichote <d...@p...onet.pl>

    Witam,

    Oddałem do serwisu w ramach gwarancji dysk 40 GB Fuji, po 14 dniach kazali mi
    się zgłosić za kolejne 2 dni, z zaznaczeniem, że dostane nowy dysk innej firmy.
    Jakie konsekwencje dla nich wynikaja z faktu tego opoznienia ?
    Serwis podal dwie mozliwe marki towaru, jedna z nich to wg mnie badziew, ale
    serwis nie chciał nic słyszeć o jakichś negocjacjach na ten temat twierdzac, ze
    bedzie taki, jaki ich gwarant im przysle.
    Czy mam jakąś możliwość nie otrzymania niechcianej przeze mnie marki hdd ? Jaką
    procedurę postępowania należy przyjąć w tym celu ?
    Gdzie można znaleźć ogolnodostępne informacje na taki temat ?
    Thx!

    --
    Pozdrawiam,
    del Kichote

    ----
    odpowiadajac usun z mojego adresu fragment "_WYTNIJ_TO_"

  • 2. Data: 2002-05-15 14:02:15
    Od: "Shoovie" <S...@b...pl.NO_SPAM>

    Witam!

    I powiedz czym sie przejmujesz? Toj dysk chociaz wymienia moze na
    sprawny. Ja juz trzeci raz mam nagryarke w serwisie, bo nie nagrywa
    plyt RW i za kazdym razem wymiana na inna (z ta sama usterka).

    Zycze Ci, zeby dysk dzialal!

    Pozdr,
    Shoovie

  • 3. Data: 2002-05-15 14:11:06
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Wed, 15 May 2002, del Kichote wrote:

> [...]
    > się zgłosić za kolejne 2 dni, z zaznaczeniem, że dostane nowy dysk innej firmy.
    > Jakie konsekwencje dla nich wynikaja z faktu tego opoznienia ?

    Żadne.

    > Serwis podal dwie mozliwe marki towaru, jedna z nich to wg mnie badziew,
    > ale serwis nie chciał nic słyszeć o jakichś negocjacjach na ten temat
    > twierdzac, ze bedzie taki, jaki ich gwarant im przysle.

    Przecież ty nie możesz sobie wybierać co chcesz w zamian za rzecz
    uszkodzoną. Alternatywnie, możesz czekać aż ci naprawią.

    > Czy mam jakąś możliwość nie otrzymania niechcianej przeze mnie marki hdd
    > ? Jaką procedurę postępowania należy przyjąć w tym celu ?

    Idź się kłócić do Federacji Konsumentów :/ Wybredny się znalazł... ja bym
    z radości skakał, że sprzedawca jest taki miły i w ogóle zechce wymienić :>

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 4. Data: 2002-05-15 14:23:03
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "del Kichote" <d...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:3CE259E6.5A2C4C14@poczta.onet.pl...
    > Gdzie można znaleźć ogolnodostępne informacje na taki temat ?

    W umowie gwarancyjnej.
    Nie musisz jednak korzystać z gwarancji, której udziela gwarant - możesz
    skorzystać z rękojmi, której udziela sprzedający.

    http://www.kodeks.wirt.pl/faq/faq.php

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2002-05-15 14:39:45
    Od: del Kichote <d...@p...onet.pl>

    "Gwidon S. Naskrent" wrote:

    > Żadne.

    jednym slowem ustawy KC i rozporzadzenia ministerstwa regulujace szczegoly ustaw
    mozna se o kant d... potluc ?

    > Przecież ty nie możesz sobie wybierać co chcesz w zamian za rzecz
    > uszkodzoną. Alternatywnie, możesz czekać aż ci naprawią.

    nie ma takiej mozliwosci, producent sie wycofal jakies pol roku temu, nie ma juz
    nowych takich modeli, a dysk nie dal sie naprawic.
    zdaje sie ze sa zobowiazani do wymiany na "nowy sprawny taki sam lub lepszy",
    ale o marce w przepisach chyba nic nie ma, a przeciez to podstawa jakosci...

    > Idź się kłócić do Federacji Konsumentów :/ Wybredny się znalazł... ja bym
    > z radości skakał, że sprzedawca jest taki miły i w ogóle zechce wymienić :>

    a co ma zrobic ? wprawdzie prawo jest dla nich korzystniejsze niz dla mnie, ale
    naklada na nich takze i obowiazki, z okazji zagarniecia pewnej kwoty moich
    pieniedzy zreszta. trabant i maluch to samochody, sprawne, praktycznie takie
    same ;), wg takiego gwaranta dokladnie takie same albo i trabant lepszy, ale jak
    kupisz malucha a potem bedziesz za te pieniadze jezdzil trabantem, to znaczy, ze
    chyba sam jestes kupcem-gwarantem.

    --
    Pozdrawiam,
    del Kichote

    ----
    odpowiadajac usun z mojego adresu fragment "_WYTNIJ_TO_"

  • 6. Data: 2002-05-15 14:43:00
    Od: del Kichote <d...@p...onet.pl>

    Shoovie wrote:

    > Witam!
    >
    > I powiedz czym sie przejmujesz? Toj dysk chociaz wymienia moze na
    > sprawny.

    bo mialem juz takie, sa sprawne rok, gora dwa, po roku traca gwarancje, i mozna
    se je ...

    > Ja juz trzeci raz mam nagryarke w serwisie, bo nie nagrywa
    > plyt RW i za kazdym razem wymiana na inna (z ta sama usterka).

    mialem tak z plyta glowna, po trzech razach wymienili na inna marke, ale ile
    mnie to w sumie wynioslo, to serwer za takie pieniadze mozna postawic ;).
    to sie nazywa wtopa.

    --
    Pozdrawiam,
    del Kichote

    ----
    odpowiadajac usun z mojego adresu fragment "_WYTNIJ_TO_"

  • 7. Data: 2002-05-15 14:44:49
    Od: del Kichote <d...@p...onet.pl>

    Kaizen wrote:

    > Użytkownik "del Kichote" <d...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:3CE259E6.5A2C4C14@poczta.onet.pl...
    >
    > W umowie gwarancyjnej.

    nie wydaja takowej, jak wiekszosc sklepow zreszta, tylko 'faktura'...

    > Nie musisz jednak korzystać z gwarancji, której udziela gwarant - możesz
    > skorzystać z rękojmi, której udziela sprzedający.
    > http://www.kodeks.wirt.pl/faq/faq.php

    dzieki wielkie. ale gdzies slyszalem, ze jak juz skorzystalem z gwarancji to z
    rekojmi juz nie moge...?

    --
    Pozdrawiam,
    del Kichote

    ----
    odpowiadajac usun z mojego adresu fragment "_WYTNIJ_TO_"

  • 8. Data: 2002-05-15 14:58:40
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 15 May 2002 16:11:06 +0200), "Gwidon S.
    Naskrent" <n...@a...pl> był(a) napisał(a):

    >Żadne.

    jezuuuuu.... Co Ty bredzisz? To na pewno Ty? Przecie jeśli w gwarancji
    stoi, że to 14 dni, to jak żadne? I serwis sobie może trzymać to trzy
    lata?

    >Przecież ty nie możesz sobie wybierać co chcesz w zamian za rzecz
    >uszkodzoną.

    Jak nie? Ma dostać takie samo, albo kasę, zdaje się tak mówi pismo...

    >Alternatywnie, możesz czekać aż ci naprawią.

    Taaaaa... Ile?

    >Idź się kłócić do Federacji Konsumentów :/ Wybredny się znalazł... ja bym
    >z radości skakał, że sprzedawca jest taki miły i w ogóle zechce wymienić :>

    Oczywiście, mógł przy*lić i za drzwi wykopać...

    --
    Jego Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 9. Data: 2002-05-15 21:17:49
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Wed, 15 May 2002, del Kichote wrote:

    > jednym slowem ustawy KC i rozporzadzenia ministerstwa regulujace
    > szczegoly ustaw mozna se o kant d... potluc ?

    Zaraz, zaraz, przecież rozporządzeń na temat gwarancji nie ma żadnych, a
    w KC jest tego parę artykułów. Gwarancja to opcjonalna umowa korzystna dla
    kupującego i nie ma sensu jej szczegółowo regulować, gdyż to ograniczałoby
    swobodę umów nie dając dodatkowej korzyści konsumentowi.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 10. Data: 2002-05-16 08:10:48
    Od: "Shoovie" <S...@b...pl.NO_SPAM>

    Kaizen napisał(a) w wiadomości: ...
    >Nie musisz jednak korzystać z gwarancji, której udziela gwarant -
    możesz
    >skorzystać z rękojmi, której udziela sprzedaj?cy.

    O ile dobrze pamietam, to z rekojmii mozna korzystac w ciagu miesiaca
    od daty zakupu. Jesli tego nie zglosiles ciagu miesiaca, to juz chyba
    lipa :(

    Pozdr,
    Shoovie