  • 1. Data: 2018-07-01 21:41:13
    Temat: możliwość wypowiedzenia umowy o prace na czas określony
    Od: loktus <l...@l...net>

    25.09.2015 zawarłem umowę o pracę na czas określony 5 lat. W umowie nie
    ma zapisu o dopuszczalności jej wypowiedzenia.

    Jak wygląda teraz oraz w najbliższym czasie możliwość jej wypowiedzenia?

    W lutym 2016 weszła w życie nowelizacja KP które przewiduje, że umowy na
    czas określony można wypowiadać a okres wypowiedzenia jest taki sam jak
    dla umów na czas nieokreślony. Jednak do umów na czas określony w
    których nie przewidziano możliwości ich rozwiązania z zachowaniem
    2-tygodniowego okresu wypowiedzenia, trwających w dniu wejścia w życie
    nowelizacji w zakresie dopuszczalności ich wypowiedzenia stosuje się
    przepisy dotychczasowe. Czyli nie ma takiej możliwości.

    Jednak o ile dobrze rozumiem to po 33 miesiącach od wejścia w życie
    nowelizacji (czyli 28 listopada br) moja umowa stanie się z mocy prawa
    umową na czas nieokreślony, a to da możliwości jej wypowiedzenia. Jako,
    że będę pracował dłużej niż 3 lata będzie obowiązywał mnie 3 miesięczny
    okres wypowiedzenia.
    Tak rzeczywiście jest czy może w czymś się mylę?

  • 2. Data: 2018-07-02 10:29:53
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "loktus" <l...@l...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > wypowiedzenia.
    > Tak rzeczywiście jest czy może w czymś się mylę?

    KP:
    Art. 251 . § 1. Okres zatrudnienia na podstawie umowy o pracę na czas
    określony, a także łączny okres zatrudnienia na podstawie umów o pracę na
    czas określony zawieranych między tymi samymi stronami stosunku pracy, nie
    może przekraczać 33 miesięcy, a łączna liczba tych umów nie może przekraczać
    trzech.
    § 2. Uzgodnienie między stronami w trakcie trwania umowy o pracę na czas
    określony dłuższego okresu wykonywania pracy na podstawie tej umowy uważa
    się za zawarcie, od dnia następującego po dniu, w którym miało nastąpić jej
    rozwiązanie, nowej umowy o pracę na czas określony w rozumieniu § 1.
    § 3. Jeżeli okres zatrudnienia na podstawie umowy o pracę na czas określony
    jest dłuższy niż okres, o którym mowa w § 1, lub jeżeli liczba zawartych
    umów jest większa niż liczba umów określona w tym przepisie, uważa się, że
    pracownik, odpowiednio od dnia następującego po upływie okresu, o którym
    mowa w § 1, lub od dnia zawarcia czwartej umowy o pracę na czas określony,
    jest zatrudniony na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony

    Oznacza to że 28 listopada będziesz mógł złożyć 3-miesięczne wypowiedzenie.
    Wcześniej nie.
    Oczywiście zawsze jest możliwość rozwiązania umowy w drodze porozumienia
    stron.