  • 1. Data: 2018-07-01 18:11:48
    Temat: Pytanie o zawiasy
    Od: marko <m...@g...com>

    Witam
    Mam zawiasy 2 lata na 6 miesięcy, dostałem je w czerwcu 2016 roku. Czyli
    2 lata juz minelo i czytalem o okresie proby 6 miesiecznym, czyli bede
    czysty w grudniu. I teraz pytanie. Jak bede mial sprawe z podobonego art
    np w listopadzie, ale wyrok uprawomocni sie np w lutym 2019 bo bede sie
    odwolywal itd to czy mi odwiesza zawiasy?

  • 2. Data: 2018-07-01 18:26:28
    Temat: Re: Pytanie o zawiasy
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 1 lipca 2018 18:11:51 UTC+2 użytkownik marko napisał:
> [...]
    > np w listopadzie, ale wyrok uprawomocni sie np w lutym 2019 bo bede sie
    > odwolywal itd to czy mi odwiesza zawiasy?

    Odpowiedzi dostałes w ubiegłym roku:
    https://groups.google.com/forum/#!searchin/pl.soc.pr
    awo/zawiasy%7Csort:date/pl.soc.prawo/NdLd28KAfbQ/HMp
    PtRDgAgAJ
    https://groups.google.com/forum/#!searchin/pl.soc.pr
    awo/zawiasy|sort:date/pl.soc.prawo/Ht396R24UJw/WWVPT
    uKVAAAJ

    A tu Twój znajomy pytał;)

    https://groups.google.com/forum/#!searchin/pl.soc.pr
    awo/zawiasy|sort:date/pl.soc.prawo/r6mmM1iV2EE/PLuhY
    nfLAQAJ

  • 3. Data: 2018-07-01 18:40:49
    Od: marko <m...@g...com>

    Wątek taki sam, ale to nie Ja pytałem. Możecie mi odpowiedzieć? bo tam
    nie ma odpowiedzi tylko kłótnia

  • 4. Data: 2018-07-01 19:45:19
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-07-01 o 18:11, marko pisze:
> [...]
    > np w listopadzie, ale wyrok uprawomocni sie np w lutym 2019 bo bede sie
    > odwolywal itd to czy mi odwiesza zawiasy?

    Od kiedy karę zawiesza się na 6 miesięcy próby? Daj namiar który to sąd
    stosuje takie wynalazki?

    --
    Sonn

  • 5. Data: 2018-07-02 00:06:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01-07-18 o 19:45, Sonn pisze:

    > Od kiedy karę zawiesza się na 6 miesięcy próby? Daj namiar który to sąd
    > stosuje takie wynalazki?

    Sądzę, że zaszła pomyła i kto dostał 6 m-cy pozbawienia wolności w
    zawieszeniu na 2 lata.

  • 6. Data: 2018-07-02 00:14:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01-07-18 o 18:11, marko pisze:
> [...]
    > np w listopadzie, ale wyrok uprawomocni sie np w lutym 2019 bo bede sie
    > odwolywal itd to czy mi odwiesza zawiasy?

    Kluczowym dla Ciebie jest art. 75 kk: "Sąd zarządza wykonanie kary,
    jeżeli skazany w okresie próby popełnił podobne przestępstwo umyślne, za
    które orzeczono prawomocnie karę pozbawienia wolności bez warunkowego
    zawieszenia jej wykonania." Jest tam jeszcze kilka kolejnych paragrafów,
    które sobie przeczytaj. generalnie liczy się chwila popełnienia czynu, a
    nie chwila skazania. Ale i znaczenie ma par. 4 - sąd nie może zasądzić
    wykonania kary po upływie 6 miesięcy od upływu zawieszenia.

  • 7. Data: 2018-07-02 01:05:46
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    > Sądzę, że zaszła pomyła i kto dostał 6 m-cy pozbawienia wolności w
    > zawieszeniu na 2 lata.

    Nie musisz być taki dociekliwy. Człowiek pyta anonimowo.

    --
    animka

  • 8. Data: 2018-07-02 06:30:16
    Od: marko <m...@g...com>

> [...]
    > nie chwila skazania. Ale i znaczenie ma par. 4 - sąd nie może zasądzić
    > wykonania kary po upływie 6 miesięcy od upływu zawieszenia.

    Napisałes ze liczy sie data popelnienia czynu ( generalnie liczy się
    chwila popełnienia czynu, a nie chwila skazania), a w przepisie "Sąd
    zarządza wykonanie kary,jeżeli skazany w okresie próby popełnił podobne
    przestępstwo umyślne, za które orzeczono prawomocnie karę pozbawienia
    wolności bez warunkowego zawieszenia jej wykonania."

    wiec jak to jest ?

    To po co daja na 2 lata, jak trzeba faktycznie 2,5 roku ?

  • 9. Data: 2018-07-02 06:42:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-07-02, marko <m...@g...com> wrote:
> [...]
    > przestępstwo umyślne, za które orzeczono prawomocnie karę pozbawienia
    > wolności bez warunkowego zawieszenia jej wykonania."

    No trzeba kogoś skazac, bo póki nieskazany to nie jest winny. Ale jak
    już jest skazany to jest winny czynu, który popełnił wtedy i wtedy.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2018-07-02 08:02:44
    Od: marko <m...@g...com>

    > No trzeba kogoś skazac, bo póki nieskazany to nie jest winny. Ale jak
    > już jest skazany to jest winny czynu, który popełnił wtedy i wtedy.

    acha czyli jak popelnie przestepstwo np jutro, ale wyrok prawomocny
    bedzie w lutym to odwiesza mi zawiasy tak ??