  • 1. Data: 2018-06-30 13:56:26
    Temat: Dentysta z powodu RODO/GDPR żąda numeru PESEL i adresu zamieszkania
    Od: "p...@o...pl" <p...@o...pl>

    Witam serdecznie,

    Proszę o komentarz ws., która jest dla mnie niejasna.
    Dentysta do którego chodzę od ponad roku
    nagle podsunął do wypełnienia ankietę, na której zażądano
    dodatkowo PESEL, adres, których wcześniej nie wymagali.
    Tłumaczą to tym, że z jednej strony to przez RODO,
    a poza tym, że to może być 2 pacjentów o tym samym imieniu i nazwisku.

    Z góry dziękuję za informację zwrotną pe3no.

  • 2. Data: 2018-06-30 16:10:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 30 Jun 2018 13:56:26 +0200, p...@o...pl napisał(a):
> [...]
    > Tłumaczą to tym, że z jednej strony to przez RODO,
    > a poza tym, że to może być 2 pacjentów o tym samym imieniu i nazwisku.

    Wpisac byle jaki numer i poczekac co z tego wyjdzie.

    J.

  • 3. Data: 2018-06-30 16:35:08
    Od: z <...@...pl>

    Prywatny czy na fundusz?

  • 4. Data: 2018-06-30 18:10:54
    Od: "Stokrotka" <o...@i...pl>

    > Wpisac byle jaki numer i poczekac co z tego wyjdzie.

    Powinien cię odróżnić po uzębieniu - skoro jest dentystą.
    A co do byle jakiego numeru, to może nie wyjść-
    - ostatnia cyfra jest kontrolna - zdeterminowana pszez resztę numeru.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 5. Data: 2018-06-30 18:22:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 30 Jun 2018 18:10:54 +0200, Stokrotka napisał(a):

    > Powinien cię odróżnić po uzębieniu - skoro jest dentystą.
    > A co do byle jakiego numeru, to może nie wyjść-
    > - ostatnia cyfra jest kontrolna - zdeterminowana pszez resztę numeru.

    Zakladajac, ze cos z tym numerem robi, a nie tylko odklada
    ankiete/zgode do akt.
    A na to robienie potrzebuje zgody.

    No chyba ze po prostu nowy program do rejestracji wymaga, co nie jest
    takie glupie, szczegolnie jak sie tez leczy z NFZ.

    Chociaz ... jak sp* robote, i trzeba sie sadzic, to moze lepiej zeby
    mial w aktach prawdziwy numer, a nie ... pan nigdy nie byl naszym
    pacjentem ..

    J.

  • 6. Data: 2018-06-30 20:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > No chyba ze po prostu nowy program do rejestracji wymaga, co nie jest
    > takie glupie, szczegolnie jak sie tez leczy z NFZ.

    A now łasnie - to moze byc powód.
    Przeciez czesc zabiegów jest refundowana i do roxliczenia potrzeba danych
    pacjenta.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."

  • 7. Data: 2018-06-30 20:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik p...@o...pl p...@o...pl ...

> [...]
    > a poza tym, że to może być 2 pacjentów o tym samym imieniu i nazwisku.
    >
    > Z góry dziękuję za informację zwrotną pe3no.

    Podstawowa zasada RODO - zbieraj tylko tyle danych ile musisz i ani grmaa
    wiecej...
    PESEL - w czym podanie peselu pomoze? Sprawdza ci dowód przy kazdej
    wizycie...?
    Adres zamieszkania - jeżeli chcieliby ci coś wysyłac pcozta. Ale czy
    wysyłają?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z

  • 8. Data: 2018-06-30 21:25:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 30 Jun 2018 18:59:51 GMT, Budzik napisał(a):
    > Użytkownik p...@o...pl p...@o...pl ...
    >>
    > Podstawowa zasada RODO - zbieraj tylko tyle danych ile musisz i ani grmaa
    > wiecej...

    Eee tam - zawsze mozesz uzasadnic swoim interesem prawnym, czyli celem
    marketingowym :-)

    > PESEL - w czym podanie peselu pomoze? Sprawdza ci dowód przy kazdej
    > wizycie...?

    Ale jest potrzebny na zgodzie, zeby byla potem pewnosc, ze to ta osoba
    zgode podpisala :-)

    > Adres zamieszkania - jeżeli chcieliby ci coś wysyłac pcozta. Ale czy
    > wysyłają?

    A jak beda chcieli powiadomic o jakim zdarzeniu - np wycofano lek,
    ktorego uzywali, czy mogli zarazic pacjenta zoltaczka ?

    J.

  • 9. Data: 2018-06-30 21:50:49
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Podstawowa zasada RODO - zbieraj tylko tyle danych ile musisz i ani grmaa
    > wiecej...

    Ponadto w RODO (lub preambule/motywach) jest zapis, że wdrożenie RODO
    nie może być podstawą do zwiększenia zakresu zbieranych danych.

  • 10. Data: 2018-06-30 22:04:26

    W dniu 2018-06-30 o 21:25, J.F. pisze:

    > Eee tam - zawsze mozesz uzasadnic swoim interesem prawnym, czyli celem
    > marketingowym :-)

    I to jest cała esencja RODO. Niby szczytne i mądre a jak przychodzi co
    do czego to można wszystko (nawet największą głupotę) wytłumaczyć
    zapisami RODO. I kop się z koniem w sądzie.