    From: loktus <l...@l...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: możliwość wypowiedzenia umowy o prace na czas określony
    Date: Sun, 1 Jul 2018 21:41:13 +0200

    25.09.2015 zawarłem umowę o pracę na czas określony 5 lat. W umowie nie
    ma zapisu o dopuszczalności jej wypowiedzenia.

    Jak wygląda teraz oraz w najbliższym czasie możliwość jej wypowiedzenia?

    W lutym 2016 weszła w życie nowelizacja KP które przewiduje, że umowy na
    czas określony można wypowiadać a okres wypowiedzenia jest taki sam jak
    dla umów na czas nieokreślony. Jednak do umów na czas określony w
    których nie przewidziano możliwości ich rozwiązania z zachowaniem
    2-tygodniowego okresu wypowiedzenia, trwających w dniu wejścia w życie
    nowelizacji w zakresie dopuszczalności ich wypowiedzenia stosuje się
    przepisy dotychczasowe. Czyli nie ma takiej możliwości.

    Jednak o ile dobrze rozumiem to po 33 miesiącach od wejścia w życie
    nowelizacji (czyli 28 listopada br) moja umowa stanie się z mocy prawa
    umową na czas nieokreślony, a to da możliwości jej wypowiedzenia. Jako,
    że będę pracował dłużej niż 3 lata będzie obowiązywał mnie 3 miesięczny
    okres wypowiedzenia.
    Tak rzeczywiście jest czy może w czymś się mylę?