  • 71. Data: 2014-01-21 10:33:12
    Temat: Re: monitorng w sklepiku - podsluciwanie
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-01-20 17:32, Użytkownik hikikomorisan napisał:

    > Mozna. Wtedy jeden dyskutuje o kurach inny o procesorach i nie potrafia
    > sie dogadac w sprawie tego, czy procesor lepszy jest opierzony czy moze
    > lepsza kura w sockecie.

    Co nie zmienia faktu że jesteś w błędzie myląc monitoring
    z podsłuchem.

    > A gdy nie wiedza, ze sa podsluchiwani?

    Bez znaczenia bo nie są, są monitorowani.

    Pozdrawiam

  • 72. Data: 2014-01-21 10:39:14
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-01-20 17:23, Użytkownik hikikomorisan napisał:

    > Niech sie wypowie biegly.
    >
    > JA sie bede trzymal tematu sklepu, pracodawcy i monitoringu pracownikow
    > i klientow.
    >
    > Bo SKLEP, ULICA oraz TWOJ DOM to trzy rozne sprawy. Regulowane inaczej.

    Ale skoro masz monitoring chyba już w każdym markecie to dlaczego
    twierdzisz że to samo w sklepiku jest podsłuchem a nie monitoringiem.

    Pozdrawiam

  • 73. Data: 2014-01-21 10:45:45
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 21.01.2014 10:33, RadoslawF wrote:

    > Co nie zmienia faktu że jesteś w błędzie myląc monitoring
    > z podsłuchem.

    nie jest istotna etykietka na sprzecie.

    tak samo jak ni jest istotne, ze "nozem do pieczywa zadal smietelne
    ciosy..."

    istotne jest to, co sie sprzetem robi.

    jesli sprzetem /nawet do monitoringu/ sie podsluchuje, to to jest
    podsluchiwanie, a za podsluch robi sprzet do monitoringu.

    > Bez znaczenia bo nie są, są monitorowani.

    ROTFL

    za to znalazlem fajna wypowiedz:

    "Brak ustawy o monitoringu wizyjnym (ma powstać do końca 2013r.) nie
    oznacza, że nie ma podstaw prawnych mających zastosowanie przy tych
    systemach ale nie tylko tych. Można w zasadzie powiedzieć, że jest co
    najmniej 5 ustaw odnoszących się do urządzeń monitorujących osoby:
    kamery, dyktafony, lokalizatory GPS, itp. Ponadto jest w zasadzie
    utrwalona linia orzecznictwa polskiego i unijnego, wskazujące, że
    stosowanie ukrytych kamer i podsłuchów narusza dobra osobiste i
    poszkodowany może żądać odszkodowania. Oprócz ew. zarzutów karnych.
    Także projekt zmian w prawie karnym zakłada zakazanie praktyk w postaci
    uznania za dowód materiałów zdobytych z naruszeniem prawa, czyli właśnie
    z ukrytej kamery/podsłuchu. Widać ustawowy zakaz stosowania technik
    operacyjnych przez detektywów uznano, że jest mało skuteczny, choć są
    narzędzia aby podmioty naruszające ten zakaz - ujawniać i karać. Jest to
    jak najbardziej zasadne biorąc pod uwagę obecne praktyki a kwalifikacje
    niektórych osób a tym bardziej wprowadzona deregulacja zawodu detektywa."

    http://www.spy-shop.pl/blog/kiedy-uzywanie-ukrytej-k
    amery-jest-legalne/

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx

  • 74. Data: 2014-01-21 10:51:50
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 21.01.2014 10:39, RadoslawF wrote:

    > Ale skoro masz monitoring chyba już w każdym markecie to dlaczego
    > twierdzisz że to samo w sklepiku jest podsłuchem a nie monitoringiem.

    Ale monitoring video i audio to dwie rozne sprawy, nawet jak robi to
    jedno urzadzenie.

    kamery sa oznaczone na wejsciu i widoczne

    wbudowane mikrofony nie sa widoczne, ani nie sa oznaczone na wejsciu

    i to co ja twierdze, a umknelo to:

    podsluchiwanie pracownikow przez pracodawce w sklepiku /markecie/miejscu
    pracy/itp jest nielegalne jesli nie poinformowal on o tym pracownikow i
    nie uzyskal ich zgody

    podgladanie - nie wymaga zgody, jedynie poinformowania

  • 75. Data: 2014-01-21 21:49:12
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-01-21 10:45, Użytkownik hikikomorisan napisał:

> [...]
    >
    > jesli sprzetem /nawet do monitoringu/ sie podsluchuje, to to jest
    > podsluchiwanie, a za podsluch robi sprzet do monitoringu.

    Tak, jeśli sprzętem do monitoringu się podsłuchuje to jest
    to podsłuchiwanie. Tyle że z tego co pisałeś nie masz dowodów
    na to że podsłuchuje a nie monitoruje. Przypominam że twoja
    opinia nie jest i nie będzie takim dowodem.

    > ROTFL

    Czyli dalej nie potrafisz udowodnić że to podsłuch a nie
    monitoring.

    > za to znalazlem fajna wypowiedz:

    Ale nie na temat. No chyba ze nam powiesz że kamerę z monitoringu
    ucharakteryzował na towar z tego sklepiku.

    Pozdrawiam

  • 76. Data: 2014-01-21 21:56:14
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-01-21 10:51, Użytkownik hikikomorisan napisał:

    > Ale monitoring video i audio to dwie rozne sprawy, nawet jak robi to
    > jedno urzadzenie.
    >
    > kamery sa oznaczone na wejsciu i widoczne

    Nie są oznaczone bo i nie muszą być.

    > wbudowane mikrofony nie sa widoczne, ani nie sa oznaczone na wejsciu

    Też nie są oznaczone i tez nie muszą.

> [...]
    > nie uzyskal ich zgody
    >
    > podgladanie - nie wymaga zgody, jedynie poinformowania

    Ale ty dalej mylisz monitoring z podsłuchem i podglądem.
    Pisał w tym temacie nawet fachowiec, trzeba było czytać ze
    zrozumieniem i o tym nie zapominać pisząc w odpowiedzi swoje
    głupoty.
    Jedyne co możesz zrobić to doprowadzić problem do sądu i
    przegrać bo sąd uzna opinię biegłego a ty dalej będziesz
    pisał bzdety że podstawy techniczne to nie prawo.

    Pozdrawiam

  • 77. Data: 2014-01-21 21:59:55
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 21.01.2014 21:49, RadoslawF wrote:

> [...]
    > na to że podsłuchuje a nie monitoruje. Przypominam że twoja
    > opinia nie jest i nie będzie takim dowodem.

    A my tu piszemy o dowodzeniu?

    Pomijajac, ze sprawa podsluchiwania pracownikow w miejscu pracy jest prosta.

    Nie poinformowano. Nie uzuskano zgody. Podsluchiwanie nielegalne.

    Dowod?

    Zglasza sie do prokuratury, przychodzi policja z nakazem i sprawdza, czy
    jest sprzet podsluchujacy a w sadzie pytaja dlaczego nie ma o tym
    informacji ani zgody pracownikow.

    > Czyli dalej nie potrafisz udowodnić że to podsłuch a nie
    > monitoring.

    Co mam udowadniac?

    NApisalem kiedy "monitoring audio" jest po prostu podsluchem nielegalnym.

    > Ale nie na temat. No chyba ze nam powiesz że kamerę z monitoringu
    > ucharakteryzował na towar z tego sklepiku.

    Co ty pierdolisz?

  • 78. Data: 2014-01-21 22:04:04
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 21.01.2014 21:56, RadoslawF wrote:

    > Nie są oznaczone bo i nie muszą być.

    Czyli w przypadku audio - stosujesz urzadzenia podsluchowe. Koniec piesni.

    > Też nie są oznaczone i tez nie muszą.

    Lamiesz zatem prawo i podpadasz pod KK.

    > Ale ty dalej mylisz monitoring z podsłuchem i podglądem.

    Pierdolenie. To Tobie sie wydaje, ze jak nazwiesz "podsluch"
    "monitoringiem" to juz sie magicznie prawo zmienia.

    Tlumacze jak cepowi - to czy to podsluch zalezy od kilku rzeczy, ale nie
    od tego jak nazwiesz swoj system.

    > Pisał w tym temacie nawet fachowiec, trzeba było czytać ze
    > zrozumieniem i o tym nie zapominać pisząc w odpowiedzi swoje
    > głupoty.

    Fachowiec dos marnej klasy, bo nie rawem sie podpieral tylko techniczna
    klasyfikacja.

    Wedle technicznej klasyfikacji noz jest czy nie jest narzedziem morderstwa?

    > Jedyne co możesz zrobić to doprowadzić problem do sądu i
    > przegrać bo sąd uzna opinię biegłego a ty dalej będziesz
    > pisał bzdety że podstawy techniczne to nie prawo.

    podstawy techniczne to nie prawo

    powtorze na grupie prawnej

    podstawy techniczne to nie prawo

    podstawy techniczne to nie prawo

    wiec nie klep co ci slina na jezyk przyniosla.

    napisalem kiedy podsluchiwanie pracownikow przez pracodawce jest
    DOZWOLONE i tylko wtedy, w kazdym innym przypadku jest KARALNE.

    Bo tak stanowi PRAWO. a nie wytyczne techniczne.

  • 79. Data: 2014-01-21 22:30:55
    Temat: Re: monitorng w sklepiku - podsluchiwanie
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    Zeby nie bylo niejasnosci - zadam pytanie jeszcze raz, pelne konkretne:

    Czy i kiedy legalne jest podsluchowanie rozmow pracownikow /np. w
    sklepiku/ przez pracodawce lub delegowana przez pracodawce do tego osobe.

    odpowiedz - to zalezy, ale wg prawa PODSLUCHOWANIE JEST NIELEGALNE
    /i od tego ewentualnie moga byc wyjatki/.

    Przepisy:

    Art. 267 Kodeksu karnego

    § 1. Kto bez uprawnienia uzyskuje dostęp do informacji dla niego
    nieprzeznaczonej, otwierając zamknięte pismo, podłączając się do sieci
    telekomunikacyjnej lub przełamując albo omijając elektroniczne,
    magnetyczne, informatyczne lub inne szczególne jej zabezpieczenie,

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    do lat 2.

    § 2. Tej samej karze podlega, kto bez uprawnienia uzyskuje dostęp do
    całości lub części systemu informatycznego.

    § 3. Tej samej karze podlega, kto w celu uzyskania informacji, do której
    nie jest uprawniony, zakłada lub posługuje się urządzeniem podsłuchowym,
    wizualnym albo innym urządzeniem lub oprogramowaniem.

    § 4. Tej samej karze podlega, kto informację uzyskaną w sposób określony
    w § 1-3 ujawnia innej osobie.

    § 5. Ściganie przestępstwa określonego w § 1-4 następuje na wniosek
    pokrzywdzonego.

    ===============================

    tyle prawo, teraz interpretacje

    http://www.infor.pl/prawo/praca/pracownik/99016,Czy-
    pracodawca-moze-podsluchiwac-rozmowy-pracownika.html

    ==============================

    Legalnie wiec:

    Podsluchiwanie, gdy
    - pracownik wyrazil zgode /pracodawca zostaje uprawniony/

    Gdy nie wyrazil zgody - patrz Art. 267 par trzeci.

    i nie ma znaczenia, czy podsluchem jest ukryty mikrofon, czy wbudowany w
    kamere, czy widoczny mikrofon.

    Bo to podsluchujacy musi byc upowazniony do podsluchowania.

    Sam fakt poinformowania lub nazwania urzadzenia podluchowego
    monitoringiem nic nie zmienia.

    Podsluchiwany moze zglosic podsluchiwanie do prokuratury, a
    podsluchujacy zostanie uniewinniony jak wykaze, ze ma zgode podsluchiwanego.

    Amen.

  • 80. Data: 2014-01-22 01:23:07
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W dniu 2014-01-21 22:30, hikikomorisan pisze:
    > § 3. Tej samej karze podlega, kto w celu uzyskania informacji, do której
    > nie jest uprawniony, zakłada lub posługuje się urządzeniem podsłuchowym,
    > wizualnym albo innym urządzeniem lub oprogramowaniem.

    Czy właściciel sklepu dbający o swój majątek który mu ktoś uszczupla
    jest czy nie uprawniony do podjęcia środków które by przerwały ten proceder?
    Jeśli jest to jego obowiązek /prawo/ i środkiem do zmniejszenia strat
    jest monitoring /wizyjny, akustyczny/ to może czy nie ktoś mu tego zakazać?
    ===
    Rok rocznie w polskich więźieniach około 40 więźniów popełnia samobójstwa.
    Część tych samobójstw jest popełniana w toaletach bo..
    Jakiś mądry inaczej uznał, że nie należy /nie wolno/ tam montować kamer
    aby nie naruszać intymności /?/ więźniów.
    Co jest ważniejsze życie ludzkie czy "intymność" ?
    Wydaje się że życie
    Dlaczego "wydaje się"?
    A bo od pierwszego samobójstwa w toalecie minęło sporo lat i nikt nie
    czuję się odpowiedzialny za śmierć w tej chwili już setek tych ludzi
    Czasami ci toaletowi mieli ważne informacje i nie wiadomo czy wchodzili
    tam sami czy nie.
    ==
    Wracając do sklepu
    Pracownik skarży pracodawcę
    Sąd powołuje biegłego
    Biegły pyta pracodawcę jaki był powód zamontowania monitoringu
    Pracodawca odpowiada:
    - ponosiłem znaczne straty i analiza ich wykazała, że jednym z bardzo
    prawdopodobnych scenariuszy jest współpraca kogoś z pracowników z
    przestępcami,
    - poprosiłem fachowców od ochrony aby przeprowadzili audyt
    - w opinii napisano, że samo zamontowanie kamer niewiele da bo tylko
    nagranie dźwięku umożliwi ustalenie sposobów komunikowania się z grupą
    przestępczą,
    - dlatego zamontowałem i kamery i mikrofony
    Czy powiadomił Pan pracowników o tym fakcie?
    Nie - ponieważ byłoby to tak jak by złodziejowi powiedzieć - nie kradnij
    dziś bo cię obserwują lub powiedzieć włamywaczowi - dziś się nie włamuj
    bo tam czeka na ciebie pułapka
    ==
    Sąd otrzymuje opinię od biegłego:
    - zastosowane zabezpieczenia wynikają z zagrożeń i są bezpośrednio
    powiązane z zapewnieniem bezpieczeństwa mienia
    ==
    Jaka będzie opinia sądu?

    .

    --