  • 21. Data: 2014-01-17 08:41:36
    Temat: Re: monitorng w sklepiku - podsluciwanie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.01.2014 23:47, hikikomorisan pisze:

    > Albo JEST. W momencie kiedy przy konsoli siedzi ochroniarz i podsluchuje
    > (na co ma zgode pracodawcy).
    >
    > Innymi slowy - ktos podsluchuje rozmowe pracodawcy z pracownikiem, na co
    > pracodawca wyrazil zgode, ale pracownik jeszcze nie wie.

    Stosunek służbowy nie ma znaczenia.

    Zauważ że tak naprawdę zdelegalizowałeś używanie funkcji głośnika w
    telefonie ;)

  • 22. Data: 2014-01-17 09:24:59
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 17.01.2014 08:41, Andrzej Lawa wrote:

    > Stosunek służbowy nie ma znaczenia.

    Ale zeby nie rozmawiac o wszystkich mozliwych mozliwych przypadkach
    zawezilem temat do konkretnego case study

    > Zauważ że tak naprawdę zdelegalizowałeś używanie funkcji głośnika w
    > telefonie ;)

    w jaki sposob?

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx

  • 23. Data: 2014-01-17 09:28:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.01.2014 09:24, hikikomorisan pisze:

    > w jaki sposob?

    Jedna strona rozmowy pozwala innym na słuchanie całej rozmowy. Co za
    różnica, jak technicznie jest realizowany ten "podsłuch" przez osoby
    trzecie za zgodą i wiedzą jednego z uczestników rozmowy?

  • 24. Data: 2014-01-17 10:17:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Jan 2014, hikikomorisan wrote:

    > w jaki sposob?

    Zwyczajny.
    Dopóki nie wskażesz przepisu, który w sposób SZCZEGÓLNY chroni pracownika
    w rozmowie z pracodawcą, wychodzi, że za każdym razem kiedy włączam
    głośnik w telefonie powinienem iść siedzieć jako przestępca.
    Oczywiście, o z wyłączeniem przypadków kiedy uzyskałem uprzednią
    pisemną zgodę drugiej strony :P

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2014-01-17 10:21:55
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2014-01-17 08:39, Andrzej Lawa pisze:

    > To co, może od razu obroże szokowe?

    Nie o to mi chodzilo zeby robic z miejsca pracy oboz pracy - bardziej o
    to, ze pracownik zasadniczo nie powinien miec w miejscu pracy nic do
    ukrycia prawda?
    Stwierdzenie, ze nie zgadza sie by ktos (pracodawca) patrzyl jak
    pracownik pracuje jest troche podpadajace - bo niby czemu? Co takiego
    robi w pracy, ze pracodawca nie moze tego widziec?

    --
    jarek

  • 26. Data: 2014-01-17 10:24:15
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2014-01-17 08:39, Andrzej Lawa pisze:

    > Mowa jest o prawie. I robienie takiego ukrytego nagrywania jest nielegalne.

    A jesli np. mam kamienice i na elewacji zamontuje kamery nagrywajace
    przylegajacy chodnik to wtedy bede wykonywal ukryte nagrania osob, ktore
    chodnikiem przechodza i bede musial prosic te osoby o zgode na
    nagrywanie chodnika?

    Jesli nie to w takim razie chodnik moge nagrywac, a wlasnego sklepu nie
    moge? Podkreslam, nie chodzi mi o to, zeby nagrywac pracownika - chce
    nagrywac i sluchac co sie dzieje w sklepie (osobiscie nie widze roznicy
    miedzy monitoringiem audio i video - podglad jest legalny, a podsluch
    nielegalny?)

    --
    jarek

  • 27. Data: 2014-01-17 11:49:24
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 17.01.2014 09:28, Andrzej Lawa wrote:

    > Jedna strona rozmowy pozwala innym na słuchanie całej rozmowy. Co za
    > różnica, jak technicznie jest realizowany ten "podsłuch" przez osoby
    > trzecie za zgodą i wiedzą jednego z uczestników rozmowy?

    a dlaczego tylko jeden ma sie zgodzic, a drugi nie?

    gdybym sie dowiedzial, ze bez mojej zgody rozmowca udostepnia osobom
    trzecim nasza rozmowe to byloby dokladnie tak, jak udostepnienie
    nagrania naszej rozmowy bez mojej zgody.

    co za roznica, czy to idzie live czy po nagraniu?

  • 28. Data: 2014-01-17 11:51:02
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

> [...]
    > głośnik w telefonie powinienem iść siedzieć jako przestępca.
    > Oczywiście, o z wyłączeniem przypadków kiedy uzyskałem uprzednią

    Odpisalem obok znaczy pod innym komentarzem.

    Coz poradzic duralex ;)

  • 29. Data: 2014-01-17 11:54:11
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 17.01.2014 10:21, Jarek Pudelko wrote:

    > Nie o to mi chodzilo zeby robic z miejsca pracy oboz pracy - bardziej o
    > to, ze pracownik zasadniczo nie powinien miec w miejscu pracy nic do
    > ukrycia prawda?

    Raczej ma prawo do prywatnosci.

    Prawo reguluje tez co moze i jak moze szpiegowac pracodawca pracownika,
    o czym powinien poinformowac i miec zgode.

    Zwykle te rzeczy sa ujete w umowie o prace, czyli, ze jest monitoring
    taki i taki i pracownik wyraza zgode na to i to. I zwykle firmy w
    umowach nie zawieraja klauzul niezgodnych z prawem (zalozmy).

    A nawet jak zawieraja, to moze dojsc do sytuacji, ze pracodawca przed
    sadem beknie.

    > Stwierdzenie, ze nie zgadza sie by ktos (pracodawca) patrzyl jak
    > pracownik pracuje jest troche podpadajace - bo niby czemu?

    Bo ma do tego prawo.

    Ale j.w. - moze sie okazac, ze jak sie nie zgodzi to nie podpisze umowy
    i nie bedzie miel pracy.

    > Co takiego
    > robi w pracy, ze pracodawca nie moze tego widziec?

    Kupe ;)

  • 30. Data: 2014-01-17 11:57:57
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 17.01.2014 10:24, Jarek Pudelko wrote:

> [...]
    > przylegajacy chodnik to wtedy bede wykonywal ukryte nagrania osob, ktore
    > chodnikiem przechodza i bede musial prosic te osoby o zgode na

    Audio i video czy tylko video?

    O ile przepisy dot. monitoringu wizyjnego sa nieprecyzyjne, lub
    wlasciwie ich nie ma o tyle "monitoring audio" czyli podsluch jest
    uregulowany dosc precyzyjnie.

    > Jesli nie to w takim razie chodnik moge nagrywac, a wlasnego sklepu nie
    > moge?

    Mozesz, spelniajac pewne warunki:

    - informacja o podgladaniu / najlepiej potwierdzona - ze przyjal do
    wiadomosci, nei musi wyrazac zgody

    - oraz z tego co zrozumialem - konieczna zgoda na podsluchiwanie, i tu
    konieczne wyrazenie zgody

> [...]
    > nagrywac i sluchac co sie dzieje w sklepie (osobiscie nie widze roznicy
    > miedzy monitoringiem audio i video - podglad jest legalny, a podsluch

    Dokladnie tak - wedle obecnego ustawodawstwa podsluch jest nielegalny.
    Status podgladania jest sliski bo niezdefiniowany.

    Przepisy sa z ery kiedy byly podsluchy a nie bylo masowo monitoringu video.