  • 1. Data: 2004-08-24 11:18:22
    Temat: maszyna na części z Niemiec
    Od: "ag" <o...@g...pl>

    witam -
    chciałem przywieźć sobie maszynę z Niemiec na użytek własny do warsztatu;
    nie na firmę, nie na stowarzyszenie, ot, do warsztatu;
    problem polega na tym że trafiła mi się okazyjnie maszyna jaka chciałem jeno
    że duuuża, do generalnego remontu i praktycznie w cenie złomu, ale wygląda
    jak przemysłowa;
    teraz - jak zrobić żeby się nie czepiali - celnicy i skarbówka - czy
    sprzedaż rejestrowana w niemczech, czy umowa użyczenia bezterminowego -
    chodzi o kwestie celne - w końcu nie ma granicy celnej... ale jednak czy nie
    mogą sie do czegoś przyczepić polskie służby jeśli będę miał papier
    potwierdzający że maszyna jest moją własnością, - umowa kupna-sprzedaży
    zawarta na terenie Niemiec z Niemcem-poprzednim właścicieleem tej maszyny;
    słyszałem że rolnicy bez żadnych ceregieli przewożą przez granice kombajny -
    wiąże sie to z jakimiś rolniczymi bonusami/

    pozdr
    ag

  • 2. Data: 2004-08-24 12:04:10
    Temat: Re: maszyna na części z Niemiec
    Od: "VERTRET" <vertret @ op . pl>

    Użytkownik "ag" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
    > witam -
    > chciałem przywieźć sobie maszynę z Niemiec na użytek własny do
    warsztatu;

    Kupuj spokojnie. Tym bardziej, że pewnie kupisz z niemieckim 16% VATem
    jako klient końcowy.

    --
    vertret

    człowiek na 3 etatach (3 x 8h= 24h)
    www.ohra.prv.pl www.milimex.pl/vandex www.sonhart.com

  • 3. Data: 2004-08-24 13:32:20
    Od: "AdamF" <n...@n...com>

    > Kupuj spokojnie. Tym bardziej, że pewnie kupisz z niemieckim 16% VATem
    > jako klient końcowy.

    a nie jest przypadkiem tak że sprzedając między firmami należy naliczyć taki
    VAT jaki obowiązuje w kraju kupującego i ten Vat jest odprowadzany do kasy
    kraju docelowego ?

    AdamF