  • 1. Data: 2004-08-24 11:42:24
    Temat: Polisa na zycie w PZU...
    Od: "SAintol" <s...@s...pl>

    Witam,
    mam taki problem. 1986 roku moi dziadkowie wykupili mi w PZU polise na zycie
    na sume ubezpieczenia 50 tys zl.
    Po 18 latach systematycznego wplacania na ta polise nie malych pieniedzy
    przez moich dziadkow, chcialem skorzystac z mozliwosci wyplacenia pienidzy.
    I tu zaczely sie schody:

    pani w PZU powiedziala ze po przekalkulowaniu polisy przysluguje mi do
    wyplaty 350 zl. (trzysta piecdziesiat zl.)

    W jaki sposob zalatwic ta sprawe z PZU by wyplacili mi nie zasilek a
    prawdziwa kwote jaka przysluguje...Pani w PZU mowlia bym pisal odwolanie.
    Tyle tylko ze ja nie mam pojecia jak to napisac, na jakie paragrafy sie
    powolac...

    Moze mial ktos z taka sprawa doczynienia?? prosze o pomoc...

    Pozdrawiam
    SAintol

  • 2. Data: 2004-08-24 11:48:45
    Temat: Re: Polisa na zycie w PZU...
    Od: "Galis" <g...@t...pl>

    350 zł??
    to ile wynosiły wpłaty na to ubezpieczenie??

  • 3. Data: 2004-08-24 11:59:55
    Od: "SAintol" <s...@s...pl>

    w tej chwili nie mam dokumentow przy sobie bo jestem w pracy, ale okolo 300
    zl na stare pieniadze...

  • 4. Data: 2004-08-24 12:11:53
    Od: "Galis" <g...@t...pl>

    czyli 3zł??
    nie znam sie za bardzo na ubezpieczenich (nie wiem również jaka to była
    polisa)ale wydaje mi sie że poprostu to była zwykła umowa ubezpieczenia na
    życie bez żadnego tam funduszy czy czegoś takiego, w związu z tym całoś (lub
    większość) z tej składki była przeznaczana właśnie na ochronę życia, a nie
    tak jak teraz są umowy że część skłądki idzie na ochronę ubezpieczeniową a
    część na fundusz na którym są zbierane pieniądze i mozesz je wypłacić jak
    rozwiążesz umowe.
    Wiec podsumowując raczej wiecej nie dostaniesz, no chyba żebys zginą to
    wtedy kwote ubezpieczenia ale to już nie ty :)

    pozdrawiam
    galis

  • 5. Data: 2004-08-24 12:53:54
    Od: "Klapuch (www.klapuch.komrel.net)" <k...@o...-p-l>

    On Tue, 24 Aug 2004 13:42:24 +0200, "SAintol" <s...@s...pl> wrote:

    >Po 18 latach systematycznego wplacania na ta polise nie malych pieniedzy
    >przez moich dziadkow, chcialem skorzystac z mozliwosci wyplacenia pienidzy.
    >I tu zaczely sie schody:
    Tez rezygnowalismy z polisy - czas, nerwy, bieganie i nawet
    interwencja u dyrektorki nie duzo dala.

    Opisalem wiekszosc na
    http://www.klapuch.komrel.net/www/strona.php?str=k12

    Szczerze watpie czy cos wiecej dostaniesz...

    pozdrawiam
    Klapuch

  • 6. Data: 2004-08-24 13:04:02
    Od: "Galis" <g...@t...pl>

    > Tez rezygnowalismy z polisy - czas, nerwy, bieganie i nawet
    > interwencja u dyrektorki nie duzo dala.
    >
    > Opisalem wiekszosc na
    > http://www.klapuch.komrel.net/www/strona.php?str=k12

    A jak ubezpieczasz samochód np. oc lub autocaso to cos ci zwracaja??!!
    no chyba jest logiczne ze czesc skladki idzie na ochrone ubezpieczeniowa a
    czesc na fundusz na tym polega dzialalnosc ubezpieczeniowam na tym
    ubezpieczyciel zarabia. Wiec poprostu nalezy najpierw sie zapoznac dokladnie
    jakie sa warunki polisy.

    pozdrawiam
    galis

  • 7. Data: 2004-08-24 14:50:50
    Od: Elżbieta Tekieli <e...@w...pl>

    Użytkownik "SAintol" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > powolac...
    >
    > Moze mial ktos z taka sprawa doczynienia?? prosze o pomoc...

    Jest art. w KC -358(1), który mówi o waloryzacji świadczenia w razie
    zmiany siły nabywczej pieniądza - mogłbyś z tego skorzystać, ale musisz
    założyc sprawę w sądzie.
    Art. 3581.

    § 1. Jeżeli przedmiotem zobowiązania od chwili jego powstania jest suma
    pieniężna, spełnienie świadczenia następuje przez zapłatę sumy nominalnej,
    chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.

    § 2. Strony mogą zastrzec w umowie, że wysokość świadczenia pieniężnego
    zostanie ustalona według innego niż pieniądz miernika wartości.

    § 3. W razie istotnej zmiany siły nabywczej pieniądza po powstaniu
    zobowiązania, sąd może po rozważeniu interesów stron, zgodnie z zasadami
    współżycia społecznego, zmienić wysokość lub sposób spełnienia świadczenia
    pieniężnego, chociażby były ustalone w orzeczeniu lub umowie.

    § 4. Z żądaniem zmiany wysokości lub sposobu spełnienia świadczenia
    pieniężnego nie może wystąpić strona prowadząca przedsiębiorstwo, jeżeli
    świadczenie pozostaje w związku z prowadzeniem tego przedsiębiorstwa.

    § 5. Przepisy § 2 i 3 nie uchybiają przepisom regulującym wysokość cen i
    innych świadczeń pieniężnych.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2004-08-24 15:27:44
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    SAintol wrote:
> [...]
    > prawdziwa kwote jaka przysluguje...Pani w PZU mowlia bym pisal odwolanie.
    > Tyle tylko ze ja nie mam pojecia jak to napisac, na jakie paragrafy sie

    Zwróć się do Federacji Konsumentów (www.federacja-konsumentow.org.pl)
    albo miejskiego/powiatowego rzecznika konsumentów (lista: www.uokik.gov.pl).

    KG

  • 9. Data: 2004-08-24 19:05:50
    Od: Ola <l...@o...pl>

    > Moze mial ktos z taka sprawa doczynienia?? prosze o pomoc...

    poczytaj google, np ten wątek:

    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&th
    readm=c9d298%24o3q%241%40kujawiak.man.lodz.pl&rnum=1
    9&prev=/groups%3Fq%3Dpolisa%2Bgroup:pl.soc.prawo.*%2
    6hl%3Dpl%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26group%3Dpl.soc.prawo
    .*%26scoring%3Dd%26start%3D10%26sa%3DN

  • 10. Data: 2004-08-24 23:42:46
    Od: "minik" <s...@s...data.pl>

    > czyli 3zł??

    Pracuje jako agent ubezpieczeniowy.
    Uwzgledniajac inflacje, koszt polisy i inne czynniki to uwierz mi, 350 zl to
    i tak sporo :)