  • 1. Data: 2005-03-10 09:38:23
    Temat: marża w komisie
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

    Witam.

    Kilka dni temu wywiozłem swoje używane meble do komisu. Facet w komisie
    powiedział, że nie sądzi, że ktoś się na nie skusi, bo to pokrycie coś tam bo to
    co innego. W każdym razie zniechęcał. I zapytał ile ja za nie chce.
    Stwierdziłem, że nie mam pojęcia ile takie meble mogą kosztować, i niech on
    zasugeruje, bo nie chce przesadzić w jedną bądź w drugą stronę, ale żeby mi się
    chociaż za transport wróciło. Stwierdził, że tak ze 200 zł. Doliczyliśmy 50 za
    transport i napisał mi na kwicie potwierdzającym pozostawienie mebli cenę 250
    zł. Miałem donieść jakąś tam deseczkę, co to jej zapomniałem wcześniej.
    Poszedłem na drugi dzień i ten sam facet zaproponował mi, że wypłaci mi 200 od
    ręki, żebym już nie musiał przychodzić. Stwierdziłem, że czemu nie, i tak koszty
    ciągłego dopytywania się i dojazdów musiałbym pokryć. I wziąłem te 200 zł.
    Sąsiad z ciekawośći poszedł zobaczyć, czy się sprzedało. Okazało się, że nie,
    ale facet wystawił je za 700 zł.
    Wobec tego pytanie: Czy właściciel komisu złamał prawo ? Czy może narzucić sobie
    dowolną marżę i w dodatku wypłacić mi tylko tyle ile ustalilismy na początku ?
    Chyba powinien być jakiś limit. Co więcej, gdyby powiedział: ja panu daje tyle a
    sam sprzedam za ile chcę to ok, ale stwierdził, że więcej jak te 250 to nikt nie
    zapłaci.

    Pozdrawiam,
    Tomasz.

  • 2. Data: 2005-03-10 09:56:28
    Temat: Re: marża w komisie
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

    > Wobec tego pytanie: Czy właściciel komisu złamał prawo ?

    Nie, nie wziął towaru w komis tylko zaproponował Ci sumę, którą przyjąłeś -
    więc po prostu odkupił od Ciebie towar. I to jego sprawa za ile go sprzeda.
    Ocena moralna to oczywiście inna bajka.

    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 3. Data: 2005-03-10 10:01:21
    Od: "axell" <a...@w...op.pl>

> [...]
    > daje tyle a
    > sam sprzedam za ile chcę to ok, ale stwierdził, że więcej jak te 250

    Ale o co chodzi, przecież towaru w końcu nie wziął w komis tylko odkupił
    od Ciebie. To że wystawił za 700 nic nie znaczy bo pewnie 100 albo 200
    do stargowania jeszcze sobie zostawił co oczywiście i tak niezłą marżę
    mu daje. A przecież ryzyko (pewnie niewielkie), że nikt nie kupi wziął
    dodatkowo na siebie. Trzeba było przed wystawieniem zorientować się w
    cenach, a nie liczyć, że kupujący (komisant) da Ci rynkową dobrą ceną
    bez żadnego targowania.

    axell

  • 4. Data: 2005-03-10 11:56:48
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    Tomasz napisał(a):

    > Wobec tego pytanie: Czy właściciel komisu złamał prawo ? Czy może narzucić sobie
    > dowolną marżę i w dodatku wypłacić mi tylko tyle ile ustalilismy na początku ?

    taka praca ;)
    sprzedales meble a teraz dziwisz sie ze za tanio, moze zanim je
    wywiozles do komisu trzeba sie bylo zorientowac, poszukac, wystawic na
    allegro, wtedy nawet za transport bys nie placil ;)

    a z samochodami myslisz to jak jest, w komisach za samochod musisz
    zaplacic np 27 tysiecy, a jak znajdziesz wlasciciela okzauje sie ze
    chcial np 22 i to do stargowania :)