  • 1. Data: 2005-03-10 07:27:56
    Temat: podatek od zysku po zbyciu gruntu??
    Od: "Cota " <c...@W...gazeta.pl>

    chcę sprzedać działkę, z tego co się orientowałam muszę zapłacić gminie 30 %
    róznicy od ceny pierwotnej, a ceną, za którą ją zbywam. 1/3 to dużo,
    zważywszy, iż wcale tak dużo cena nie wzrosła. Czy są jakieś sposobu
    zminmalizowania tego podatku??

  • 2. Data: 2005-03-10 07:41:37
    Temat: Re: podatek od zysku po zbyciu gruntu??
    Od: spp <s...@o...pl>

    Użytkownik Cota napisał:
    > chcę sprzedać działkę, z tego co się orientowałam muszę zapłacić gminie 30 %
    > róznicy od ceny pierwotnej, a ceną, za którą ją zbywam. 1/3 to dużo,
    > zważywszy, iż wcale tak dużo cena nie wzrosła.

    Tz znaczy, że zapłacisz niedużo :)

    spp

  • 3. Data: 2005-03-10 09:25:22
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Cota napisał(a):
> [...]
    > róznicy od ceny pierwotnej, a ceną, za którą ją zbywam. 1/3 to dużo,
    > zważywszy, iż wcale tak dużo cena nie wzrosła. Czy są jakieś sposobu

    Ale co to za podatek?? Z czego on wynika? Dotyczy każdej nieruchomości
    gruntowej? Pierwszy raz słyszę o czymś takim.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 4. Data: 2005-03-10 09:42:32
    Od: "Cota " <c...@N...gazeta.pl>

    Chodzi o to - podaje przykłądowo. Jest działak rolna za 5 zł, zostaje
    przekształcona w budowlaną i sprzedana za np. 10 zł z m. I tak, jeśli działka
    ma np. 1000 m, czyli jej cena początkowa była 5000, w chwili sprzedaży ma
    8000, to od róznicy, tj. 3000 płacisz gminie (wójtowi) podatek w wysokości 30
    %. I chcę to jakoś mzinimalizowąc, bo to jest rozbój, grr grrr.

  • 5. Data: 2005-03-10 11:22:58
    Od: "Chris" <k.gajdzik.@mulpa@.geoinvest.pl>

    Użytkownik "Czarek Gorzeński" <c...@p...org> napisał w wiadomości

    > Ale co to za podatek?? Z czego on wynika? Dotyczy każdej nieruchomości
    > gruntowej? Pierwszy raz słyszę o czymś takim.

    Po zmianie przeznaczenia przykladowo dzialki rolnej na budowlana w m.p.z.p.
    nastepuje wzrost wartosci danej dzialki powiedzmy z 5 do 15 zl za m2.
    Wtedy roznica wytwarza tz. rente planistyczna od tego przy sprzedazy placi
    sie podatek lokalny na rzecz gminy. Uniknac tego raczej nie idzie, chyba
    rzeczoznawca w operacie wykarze ze po zminie planu wartosc dzialki nie
    zmienila sie w co bardzo watpie :).
    Poza tym nie mozna byc takim nastawionym na NIE, w druga strone jezli
    wartosc na skutek zmiany planu nieruchomosci sie obnizy wlasciciel moze
    zadac od gminy wyrowania wartosci przed zmiana :)

  • 6. Data: 2005-03-10 19:02:07
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Cota napisał(a):
    > Chodzi o to - podaje przykłądowo. Jest działak rolna za 5 zł, zostaje
    > przekształcona w budowlaną i sprzedana za np. 10 zł z m.

    To znaczy, że podatek o którym piszesz dotyczy wyłącznie działek, które
    zmieniły swoją wartość ze względu na przekształcenie ich statusu? Czyli
    jeśli kupiłem działkę budowlaną za 100 tys., a sprzedam ją za 150 tys.
    to nie będę płacił żadnego ekstra podatku, zgadza się?

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 7. Data: 2005-03-11 07:11:19
    Od: "Cota " <c...@N...gazeta.pl>

    wydaje mi się, że nie.. To się nazywa renta planistyczna i wdyaje mi się na
    99%, że tylko jeśli wartość wzrośnie i jest przekształcenie...kurczę :(