  • 1. Data: 2005-03-10 09:39:04
    Temat: Kłamstwo prawników!
    Od: "trotyl" <t...@...de>

    ignorantia iuris nocet

    Typowe dla arogantów i zadufanych w sobie bezczelników, którzy za pieniądze
    podatników chcą być świętymi krowami.

    Fakty:

    Okazuje się że zwykły obywatel państwa prawa MUSI znać WSZYSTKIE przepisy
    prawa, którzy to magistry i doktory prawa ponoć się uczą z duplomami
    włącznie.
    Obłuda polega na tym, że prawnicy stosują podwójną moralność, bojąc się
    logiki.

    Skoro KAZDY obywatel MUSI znać prawo jak prawnicy, to uważam studia
    prawnicze i prawników za zwykłych wykorzystywaczy, kastę ludzi którzy za
    parawanem dyplomu i ordyrnarnej retoryki usiłują wprowadzać niewolnictwo do
    współczesnej cywilizacji.

    Po co się uczyć, skoro istnieje obligacja do znajomości wszystkiego?

    Obłuda prawników nie zna granic.

    T.

  • 2. Data: 2005-03-10 10:02:38
    Temat: Re: Kłamstwo prawników!
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    Użytkownik "trotyl" <t...@...de> napisał w wiadomości
    > ignorantia iuris nocet
    >
    > Typowe dla arogantów i zadufanych w sobie bezczelników, którzy za
    > pieniądze podatników chcą być świętymi krowami.

    No nikt im nie dal takiego prawa ale przyznam, ze tak sie czuja :)

    > Okazuje się że zwykły obywatel państwa prawa MUSI znać WSZYSTKIE przepisy
    > prawa, którzy to magistry i doktory prawa ponoć się uczą z duplomami
    > włącznie.

    Nie musi, jesli go stac na sofiste (czytaj adwokata).

    > Obłuda polega na tym, że prawnicy stosują podwójną moralność, bojąc się
    > logiki.

    Fakt.... pod preteksetem prawa do obrony sa w stanie reprezentowac
    najwiekszych bydlakow chodzacych po tym swiecie.

> [...]
    > prawnicze i prawników za zwykłych wykorzystywaczy, kastę ludzi którzy za
    > parawanem dyplomu i ordyrnarnej retoryki usiłują wprowadzać niewolnictwo

    Zrobili to ... wejdziesz na sale sadowa i okazuje sie ze prawo dotyczy tylko
    obywatela ...prawnika nie.

    Pozdrawiam Maver

  • 3. Data: 2005-03-10 10:15:24
    Od: Roman Gładysz <r...@S...pl>

    trotyl napisał(a):
> [...]
    >

    > Fakty:
    >
    > Okazuje się że zwykły obywatel państwa prawa MUSI znać WSZYSTKIE przepisy
    dodajmy prawa ogłoszonego we właściwym trybie, z vacatio legis, nie
    działającym wstecz na niekorzyść, zgodnym z prawami człowieka i
    obywatela, acha no i jasnym i przejrzystym dla każdego przeciętnego
    człowieka.
    którzy to magistry i doktory prawa ponoć się uczą z duplomami
    > włącznie.
    > Obłuda polega na tym, że prawnicy stosują podwójną moralność, bojąc się
    > logiki.

    Logika to podstawa dla prawnika. Myślenie jest ważniejsze niż znajomość
    paragrafów na pamięć.

    Jest w tym coś, co piszesz. Jestem prawnikiem z małym stażem. Wcale nie
    uważam się, że jestem lepszy. Zawsze staram się być pełen pokory.
    Oczywiście wielu prawników uważa się za bogów i w ogóle nosi wysoko nosy
    jakby od nich zależały dzieje świata. Wcale tak nie jest.
    Jest wielu prawników ignorantów. Tak samo jak piszących na usenecie.

    Wiesz, wrzuć na luz, bo chyba jesteś strasznie sfrustrowany. Może trochę
    pobiegaj po łąkach i lasach

    Miłego dnia :-)

    --
    Roman Gładysz
    ***************************

  • 4. Data: 2005-03-10 10:33:53
    Od: Roman Gładysz <r...@S...pl>

    a i mały dodatek, bo zapomniałem:
    - to jest fikcja znajomości prawa;
    - takie domniemanie potrzebne, by w ogóle prawo działało, bo jak tu
    udowodnić, że ktoś nie zna prawa:-)
    Oczywiście są od tego wyjątki. Tyle. Kurcze jestem pyszny i zarozumiały:-)
    --
    Roman Gładysz
    ***************************

  • 5. Data: 2005-03-10 11:00:19
    Od: PrzemekB <p...@p...com>

    Thu, 10 Mar 2005 10:39:04 +0100, na pl.soc.prawo, trotyl napisał(a):

    > ignorantia iuris nocet

    Pochwal się co proponujesz? Może by każdy zarzut można było oddalić formułą
    "nie wiedziałem, że to jest niezgodne z prawem"? I wtedy gwałciciel Twojej
    matki/siostry/żony zastanie uniewinniony z powodu nieznajomości prawa.
    Pięęękny pomysł :-) Ile możnaby zaoszczędzić na wymiarze sprawiedliwości!
    Sędziowie do łopat!

    --
    Pozdr.

    Przemek

  • 6. Data: 2005-03-10 11:53:07
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    Roman Gładysz napisał(a):

    > Logika to podstawa dla prawnika. Myślenie jest ważniejsze niż znajomość
    > paragrafów na pamięć.

    polemizowal bym
    szczegolnie jesli chodzi o uzasadnienie narzucenia stawek "prawniczych"
    przez palestre prawnica, ktore brzmi, ze ma to zapobiegac nieuczciwej
    konkurencji, a na kilometr smierdzi to monopolem

    kolejnym faktem nie majacym nic wspolnego z logika jest sprawa udzialu
    procentowego prawnika w procesach gdzie w gre wchodzi zasadzona kasa, tu
    tez plestra sie sprzeciwia pozostajac przy odgornych stawkach, zamiast
    procencie od wygranej, ciekawe czemu, przeciez od dawna wiadomo ze kazdy
    pracuje wydajniej jak moze z tego wiecej miec, a jak i tak dostanie
    swoje czy "sie stoi czy sie lezy" to ma w dupie, oczywiscie nie wszyscy,
    co by o uogolnianie mnie nieoskarzono ;)

  • 7. Data: 2005-03-10 15:33:36
    Od: "FunnyGuy" <f...@g...pl>

    > Okazuje się że zwykły obywatel państwa prawa MUSI znać WSZYSTKIE przepisy
    > prawa, którzy to magistry i doktory prawa ponoć się uczą z duplomami

    Jak mawiali Starorzytni Rzymianie:

    IURIS PRAECEPTA SUNT HAEC: HONESTE VIVERE, ALTERUM NON LAEDERE, SUUM CUIQUE
    TRIBUERE - tzn. nakazy prawa są następujące: żyć uczciwie, drugiego nie
    krzywdzić, oddać każdemu to, co mu się należy
    a samo prawo:
    IUS EST ARS BONI ET AEQUI - jest sztuką tego, co dobre i słuszne.

    Nie chodzi o to, żeby wszystko wiedzieć, bo jest to fizycznie niemożliwe.
    Chodzi o to, żeby żyć według ustalonych reguł i zwyczajów powszechnie
    przyjętych. Ponadto każdy z nas ma tzw. intuicję i potrafi ocenić czy dana
    okoliczność, czy zachowanie się drugiej osoby jest zgodna z szeroko pojętym
    poczuciem praworządności, moralności, czy przyjętych w danym społeczeństwie
    zwyczajów. Jeśli zaś dane zachowanie, czy okoliczność z czyimś udziałem ma
    wzbudzać czyjąkolwiek wątpliwość - co do zgodności z ww. regułami warto jest
    się najpierw upewnić - i tu pomocą służyć mogą owi "prawnicy z duplomami".
    Takie zachowanie się napewno można nazwać starannym, a jak mawiali
    Starzorzytni Rzymianie:

    IUS CIVILE VIGILANTIBUS SCRIPTUM EST - prawo cywilne pisane jest dla
    starannych.

    Ktoś zaczął od łaciny to ja łaciną kończę.... :-)

    Ps. Przepraszam za wyniosłość.
    Świerzo upieczony
    prawnik.

  • 8. Data: 2005-03-11 00:44:01
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "trotyl" <t...@...de> naskrobał/a w

    > Okazuje się że zwykły obywatel państwa prawa MUSI znać WSZYSTKIE
    > przepisy prawa,

    > Skoro KAZDY obywatel MUSI znać prawo jak prawnicy,

    Głupoty opowiadasz, nikt d nikogo nie wymaga znajomości wszystkich
    przepisów[1]. Nawet większości.

    [1] Nie dotyczy studentów.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Jak nie wiadomo o co chodzi, to na pewno chodzi o statystyki.