  • 31. Data: 2023-06-03 02:53:27
    Temat: Re: marsz opozycji
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-06-02, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Tylko w tym konkretnym wypadku nie chodzi o to, że dana osoba coś źle
    > zrobiła. Nawet nie próbuje się tego badać. Na wszelki wypadek, by się
    > nie okazało, że jest niewinny.

    To też nie dobrze, ale tu akurat mówimy o tym, że formalność jakiś
    przepisów niekoniecznie zwalnia z odpowiedzialności za dany czyn.

    --
    Marcin

  • 32. Data: 2023-06-03 08:00:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > To też nie dobrze, ale tu akurat mówimy o tym, że formalność jakiś
    > przepisów niekoniecznie zwalnia z odpowiedzialności za dany czyn.

    A kto tak twierdzi? Natomiast sytuacja, w której dochodzi do sytuacji,
    gdy nie można mieć pewności ciągłości państwa, bo prawo działa wstecz,
    też zbyt mądra nie jest. Po za tym to nie jest tak, że w PRL prawo
    zezwalało na mordowanie obywateli, czy jakieś prześladowania.
    Oczywiście, zdarzały się mordy sądowe i za to powinni odpowiedzieć
    sędziowie - oczywiście, o ile dożyli naszych czasów i wydali wyroki z
    naruszeniem prawa.

    Część wyroków wynikała z tego, że skazani uczestnicząc w "ruchu oporu"
    dopuścili się zbrodni. To niezbyt wygodny temat, ale nie zapominajmy, że
    "żołnierze wyklęci" czasem byli po prostu zbrodniarzami, którzy w imię
    prowadzonej walki dopuszczali się zabójstw, albo innych niegodnych
    czynów. Stare władze gloryfikowały milicjantów, którzy walczyli z nimi,
    a potępiały tych "żołnierzy". Nowe zwróciły uwagę, że nie wszyscy byli
    źli, ale jeszcze nowsze przy okazji wzięły się za burzenie pomników
    milicjantów, którzy też co do zasady źli nie byli.

    To, że Polacy musieli walczyć z Polakami było tragedią i nie chcę się
    wdawać tu w ocenę, którzy mieli więcej racji. Chcę ufać, że po jednej i
    drugiej stronie były osoby, które zachowały się do końca w tym trudnym
    czasie godnie. Nie można nie zauważyć, że nie wszyscy biorący w tym
    starciu "wojownicy" zdali egzamin z etyki i tych ewentualnie - o ile
    dożyli - należałoby oceniać. Być może z uwzględnieniem pryzmatu
    ówczesnego czasu, okoliczności, uwarunkowań. Ale nadal nie można
    generalizować. Nawet, jak ktoś miał szczytny cel zmierzający do
    uwalnianie Ojczyzny od komunistów, to nie usprawiedliwiało to mordów,
    czy grabieży i bez względu na szczytność tego celu ktoś musiał tępić te
    zwyrodnienia oraz chronić ludność cywilną. Kilka kilometrów ode mnie w
    1954 roku podczas obławy zabito ostatniego w okolicy "żołnierza
    wyklętego". Ale nie zapominajmy, że kilkanaście kilometrów ode mnie
    działali wiele lat po wojnie partyzancki, chcący, by na tym terenie była
    Ukraina.

    Stawiamy pomniki Piłsudskiemu, ale krytykujemy Jaruzelskiego - podczas,
    gdy obydwaj mniej więcej dokonali podobnych czynów. Moze z tą różnicą,
    że Jaruzelski nie dowodził Ludowym Wojskiem Polskim, jak w 1945 roku
    kolejny raz odzyskiwaliśmy niepodległość - tyle, że od Niemców. Wydaje
    mi się, że Polska jest w takim miejscu, że całkiem niepodległa być nie
    może. Jak nie Rosja, to Amerykanie. I nie wiem, czy do końca należy to
    źle oceniać. Na świecie jest niewiele faktycznie wolnych krajów.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 33. Data: 2023-06-03 08:41:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wnioskowanie, ze jeśli w SB było "kilku"
    > zbrodniarzy, to wszyscy tam byli przestępstwami nie świadczy najlepiej o
    > twórcach takich teorii.

    Powiedział kulson, co głosi pogląd że dowolny człowiek znajdujący się w
    okolicach zgromadzenia publicznego powinien odpowiadać za wszystkich
    uczestników.

    Jak ci będą emkę zabierali to będę antygowinem. Będę przeciw, ale będę
    się uśmiechał:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 34. Data: 2023-06-03 08:43:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A jak teraz prześladują Cię obowiązkiem zapłacenia podatku, to
    > zakładasz, że kiedyś będziemy urzędnikom skarbowym podbierać emerytury?
    > Straż Gminna prześladuje obywateli za palenie śmieci w piecach oraz
    > wylewania ścieków do potoku.

    Grubo...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 35. Data: 2023-06-03 08:47:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tylko w tym konkretnym wypadku nie chodzi o to, że dana osoba coś źle
    > zrobiła. Nawet nie próbuje się tego badać. Na wszelki wypadek, by się
    > nie okazało, że jest niewinny.

    Nie o to było pytanie cwaniaczku. Nie udawaj filipka. Pytanie było o to
    czy jeśli prawo pozwalało robić obiektywnie złe rzeczy, to nie masz z
    tym problemu.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 36. Data: 2023-06-03 10:32:29
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > SB było normalnym legalnym polskim urzędem i jeśli ktoś tam naruszał
    > prawo, no to należy go osądzić.

    Nie. SB nie była "normalnym legalnym polskim urzędem".
    To była organizacja zbrodnicza.

    > Wnioskowanie, ze jeśli w SB było "kilku"
    > zbrodniarzy, to wszyscy tam byli przestępstwami nie świadczy najlepiej o
    > twórcach takich teorii.

    Każdy, kto dobrowolnie wybierał służbę w organizacji zbrodniczej,
    powinien być sądzony jako zbrodniarz.

    Podobnie ZOMO.
    Dygresja będzie.
    W stanie wojennym dostałem wezwanie do Wojskowej Komisji Uzupełnień w
    celu zmiany przydziału mobilizacyjnego. Z racji służby w kompanii
    wartowniczej miałem przydział do wojsk MSW, a na komisji chcieli mi
    zmienić na ROMO. Rozmowa była krótka: możecie mnie od razu zamknąć, bo
    ja takiego przydziału na pewno nie mam zamiaru przyjąć. Nie potrafili
    zrozumieć, dlaczego obywatel nie chce do ROMO! :D Ale karty
    mobilizacyjnej nie zmienili, za to niedługo przyszło wezwanie do odbycia
    ćwiczeń rezerwy, no i wywieźli na poligon na parę tygodni. ;)

    --
    -
    Akarm

  • 37. Data: 2023-06-03 13:19:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.06.2023 o 10:32, Akarm pisze:
> [...]
    > mobilizacyjnej nie zmienili, za to niedługo przyszło wezwanie do odbycia
    > ćwiczeń rezerwy, no i wywieźli na poligon na parę tygodni. ?

    I z tego powodu w ROMO było o jednego mniej normalnego, więc wzięli
    kogoś innego. Masz się czym szczycić.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 38. Data: 2023-06-03 15:06:58
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Próbowałeś kupić chleb bez VAT?

    Czego znowu nie rozumiesz?
    W zamian dostałem chleb, darmową edukację dla dzieci i asfalt na jedniach.
    W zamian za prześladowanie nie dostaję nic, a wręcz przeciwnie.

    > I Ci, którzy podatków owych ne płaca nie dostają tego?

    Coś tam dostają.
    No i?
    Chciałeś dodać do tego jakąś myśl związaną z prześladowaniem, ale
    zapomniałeś?

    > A za wywracanie pomników?

    Karanie za wywracanie pomników zbrodniarzy jest prześladowaniem.
    Stawianie pomników zbrodniarzom też.

    Że też trzeba takie rzeczy tłumaczyć dorosłym ludziom....

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 39. Data: 2023-06-03 15:38:04
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > A kto tak twierdzi?

    Ty.
    Przecież twierdzisz, że rozkazy trzeba wykonywać i nic na to nie poradzisz.
    Twierdzisz, że skoro zbrodniczy urząd jest legalny, to przecież wszystko
    jest w porządku.

    > Natomiast sytuacja, w której dochodzi do sytuacji,
    > gdy nie można mieć pewności ciągłości państwa, bo prawo działa wstecz,
    > też zbyt mądra nie jest.

    Pod warunkiem, że mówimy o normalnej sytuacji w normalnym państwie.

    Kolejny raz okazuje się, że spałeś na lekcjach historii.
    Z tego co piszesz wynika, że sądzenie hitlerowskich zbrodniarzy nie było
    zbyt mądre, bo przecież ci ludzie mordowali zgodnie z prawem. I
    wykonywali zgodne z prawem rozkazy.

    Musisz sobie uświadomić, że w przypadku patologii nie istnieje coś
    takiego jak ciągłość państwa. Bo to nie było państwo, lecz patologia.
    Karykatura państwa, a nie państwo.
    Z twojej upośledzonej logiki wychodzi, że zachowanie ciągłości patologii
    w postaci respektowania ówczesnego prawa jest bardzo mądre.
    Nie jest.

    Każdy zbrodniarz (również ten, który "tylko" wykonuje zbrodnicze
    rozkazy) musi mieć świadomość, że zbrodnicze prawo, to nie jest prawo,
    lecz patologia, a późniejsza kara nie wynika z działania prawa wstecz,
    lecz właśnie z wprowadzenia prawa w miejsce patologi.

    To jest bardzo dziwne, że w XXI w., z darmowym dostępem do edukacji, do
    podręczników historii, nadal trzeba niektórym ludziom uświadamiać, że są
    sytuacje, gdzie prawo MUSI działać wstecz, że to właśnie brak pewności
    ciągłości patologii jest normą, bo nie ma innej możliwości żeby
    zbrodniarze ponieśli konsekwencje.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 40. Data: 2023-06-03 19:43:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > I z tego powodu w ROMO było o jednego mniej normalnego, więc wzięli
    > kogoś innego. Masz się czym szczycić.

    O kufa. Zaraz się okaże że robert to jest walenrodem kulsonów;)

    Nie wiem co napisać. Wiesz robert - czasem lepiej milczeć.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!