  • 1. Data: 2023-06-01 14:24:34
    Temat: etyka
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    https://www.rmf24.pl/regiony/warszawa/news-policjant
    ka-z-elitarnego-oddzialu-podejrzana-o-oszustwo-w-su,
    nId,6810261#crp_state=1

    "Policjantkę z elitarnego Wydziału Techniki Operacyjnej stołecznej
    policji podejrzaną o oszustwo w supermarkecie zatrzymali mazowieccy
    policjanci - dowiedział się reporter RMF FM. Według ochrony sklepu,
    kobieta przeklejała metki z cenami na warzywach, które zamierzała
    kupić.

    Ochrona zauważyła, jak kobieta na stoisku z warzywami zmienia metki na
    pomidorach malinowych, oznaczając je cenami tańszych buraków.

    Sprawą już zajmuje się Biuro Spraw Wewnętrznych Policji. Z informacji,
    które uzyskał dziennikarz RMF FM, wynika, że kwota oszustwa wynosiła
    kilkadziesiąt złotych. Taki czyn - bez względu na kwotę - jest jednak
    przestępstwem, za które grozi nawet 8 lat więzienia."

    Takie male zarobki w Policji?

    A wystarczyło znac prawo, schować do torby ... przez roztargnienie :-)

    J.

  • 2. Data: 2023-06-01 14:52:47
    Temat: Re: etyka
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 1 czerwca 2023 o 14:24:35 UTC+2 J.F napisał(a):
> [...]
    >
    > Takie male zarobki w Policji?
    >
    > A wystarczyło znac prawo, schować do torby ... przez roztargnienie :-)

    E, pilnują, jakiś czas temu po odejściu od samoobsługowej zatrzymał mnie
    zaciągający ochroniarz i powiedział, że wszystkiego nie wyjąłem z torby.
    W sumie miał rację - był tam jeszcze gruziński chlebek (dobrze, że biedronek
    nie wymyślił, by wprowadzić od asortymentu "odpiekany") oraz owsiany
    symulator mleka z rossmanna. Przyglądał się chwilę, ale sprawa była
    tak jasna, że jak już zniecierpliwiony zapytałem, czy chce paragon, to oddał i
    przeprosił.

    Ale z drugiej strony to jakaś totalna bzdura - jak mogła "zmienić metki na pomidorach
    malinowych" na "z buraków"?
    Przecież na tych "metkach" nie ma kodów kreskowych tylko naklejki z numerem,
    i tego się nie skanuje tylko ręcznie wybiera lub wpisuje.
    Chyba że to były jakieś zbiorcze opakowania - ale ani buraków (jedynie obrane,
    i nawet chyba gotowane, pakowane próżniowo) ani pomidorów w takich
    opakowaniach w dronku nie widziałem.

  • 3. Data: 2023-06-01 19:36:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > Przecież na tych "metkach" nie ma kodów kreskowych tylko naklejki z numerem,
    > i tego się nie skanuje tylko ręcznie wybiera lub wpisuje.

    W lidlu przynajmniej na jabłkach są kody kreskowe, które można
    zeskanować na kasie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!