  • 1. Data: 2003-11-07 17:36:09
    Temat: małżeństwo z cudzoziemcem ?
    Od: "Agnika" <a...@N...shnet.pl>

    moja koleżanka przebywa obecnie w Belgii i chce wrócić do Polski i wziąśc
    ślub cywilny z cudzoziemcem tzn. Syryjczykiem który przebywa w tym momencie
    także w belgii na białej karcie.Może ktoś z takim czymś spotkał.Co jest
    potzrebne ? jakie papiery żeby przyjechać i wziąść slub u nas w kraju ?
    Jakie prawa ma taka osoba kiedy dostaje pobyt na stałe w naszym kraju ponoć
    po 3 latach starań (ale jakich ).Z tego co wiem to chca tutaj zamieszkać i w
    coś zainwestować.
    pozdr Agnika

  • 2. Data: 2003-11-07 18:46:52
    Temat: Re: małżeństwo z cudzoziemcem ?
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Agnika" <a...@N...shnet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ponoć
    > po 3 latach starań (ale jakich ).Z tego co wiem to chca tutaj zamieszkać i

    www.mswia.gov.pl znajdziesz wymagania przy ślubie z cudzoziemcem...

    Osobiście odradzam zawierania związków małżeńskich z osobami z kultury
    islamskiej, a przynajmniej proponuję 3 razy się zastanowić na spokojnie i
    chłodno i na chwilę odrzucić uczucia w celu przemyśleń.
    Proponuję poczytać materiały źródłowe o kulturze islamskiej, szczególnie
    status kobiety jako żony Araba w świetle arabskiego prawa i dokładnie się
    nad tym zastanowić czy takie coś pasuje.
    Na pewno takim parom dobrze jest w Europie i wszystko jest dobrze tu w
    Polsce, problemy mogą (oby nie !) zacząć się podczas "urlopu u jego
    rodziny".
    Detektyw Rutkowki już zajmował się takimi sprawami...
    Nie chcę tu nikogo straszyć, ale jest to coś innego... Jeśli komuś pasuje...
    to proszę bardzo... Decyzja należy do Ciebie (koleżanki)...

    Krzysztof 'kw1618' GG: 268973
    Warszawa

  • 3. Data: 2003-11-15 17:33:18
    Od: PN<p...@N...wp.pl>

> [...]
    jest
    > potzrebne ? jakie papiery żeby przyjechać i wziąść slub u nas w

    Malzenstwo bedzie zawarte wg prawa polskiego a Syryjczyk musi od
    siebie z kraju zalatwic papier ze wg tamtejszego prawa ma zdolnosc do
    zawarcia malzenstwa-tak mowi prawo o aktach stanu cywilnego.

    -> http://usenet.pomocprawna.info