  • 1. Data: 2003-11-07 17:57:49
    Temat: prawo publikacji tekstu ????
    Od: "marek" <A...@g...pl>

    Czy jest zgodne z prawem umieszczenie na wlasnej stronie tekstu z innej
    strony www ? Oczywiscie nie chodzi o teksty pod ktorymi wyraznie jest
    napisane , ze jest to zabronione itp. (chodzi raczej o teksty bezosobowe )
    Np ktos umiescil tekst ze .... amerykanscy naukowcy donosza iż picie
    alkoholu szkodzi. Nie przepadam za robieniem linkow bo czesto sie okazuje ,
    ze strona znika . Dziekuje
    Marek

  • 2. Data: 2003-11-07 18:33:09
    Temat: Re: prawo publikacji tekstu ????
    Od: "Szeptem" <pshepioor[SKASUJTO]@poczta.onet.pl>

> [...]
    > Np ktos umiescil tekst ze .... amerykanscy naukowcy donosza iż picie
    > alkoholu szkodzi. Nie przepadam za robieniem linkow bo czesto sie okazuje

    Umiesc ten tekst w klamrach cytatu i/lub daj informacje na koncu, ze nie
    jestes autorem tego tekstu ewentualnie zrob dzial 'zrodla' w ktorych
    umiescisz linki do stron, z ktorych skopiowales tekst.

    Kopiowanie na chama nie wiem czy jest nielegalne, ale conajmniej nieetyczne
    :)

  • 3. Data: 2003-11-11 10:31:31
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    > Czy jest zgodne z prawem umieszczenie na wlasnej stronie tekstu z innej
    > strony www ?

    Możesz poczytać jak niżej:

    http://prawwwo.webpark.pl/
    http://prawwwo.webpark.pl/porwww.htm#3

    Jeżeli wolisz posługiwać się zdrowym rozsądkiem, zamiast precyzyjną
    norma prawną - cytuj tak, by nie było wątpliwości, kto jest autorem.

    Elegancja prawna wymaga, by zapytać sie autora o zgodę - będziesz mógł
    wtedy w stopce zamieszczać adnotację: "Dzięki uprzejmości..." albo "Za
    zgodą.."

    Pzdr: Catbert

    Przy pisaniu tej wiadomości nie ucierpiały żadne zwierzęta.